Gjest prestekrage Skrevet 7. august 2003 #1 Skrevet 7. august 2003 Men synes ikke det går så fort... Hadde venta meg at det skulle gå mye raskere... Både å laste ned filmer (kaaza) og i det heletatt få frem sider... Men igjen, det kan jo være pc'n min... for den jobber treigt generelt... Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre... Kjørte diskdefragmentering (eller no sånn) for 2 uker siden, og fikk da beskjed om at jeg hadde 45% ledig kapasitet... Noen som kan hjelpe, eller på jeg bare finne meg i å måtte ønske meg ny pc til jul??? (pc'n vi har er ca 4-5 år).
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #2 Skrevet 7. august 2003 Det eneste maskinen din skal gjøre når du laster ned noe fra nettet, er å ta imot dataene. Det er ikke akkurat en krevende oppgave, og du skal ha en ekstremt treig maskin for at det skal påvirke nedlastingshastigheten. Faktisk kan jeg påstå at det garantert ikke er der problemet er, uten å løpe noen større risiko for å ta feil. Hvis du laster ned filer fra et såkalt "peer-to-peer"-nettverk som f.eks. WinMX eller KaZaA, kan det være at vedkommende du laster ned fra, ikke har så rask linje. Da går det treigt uansett hvor bredt båndet ditt er. Det kan også være at bredbåndslinjen din ikke holder helt mål. Prøv "speedometeret" til IT-avisen (her), og se om du får det du betaler for. Tallet vil ikke være helt korrekt, for det kan ligge flaskehalser mellom deg og serveren til IT-avisen, men hvis du prøver 3-4 ganger til forskjellige tider på døgnet, bør du få en bra indikator på hvor stor nedlastingskapasitet du faktisk har. Til slutt kan det selvsagt være feil på maskinen din, f.eks. nettverkskortet. Hvis du har bredbånd fra Telenor, kan det også være det ubrukelige søppel-programmet de leverer med for å gi tilgang til bredbåndstjenesten. Det siste problemet kan heldigvis lett løses ved å bytte ut programmet.
jordbær Skrevet 8. august 2003 #3 Skrevet 8. august 2003 Dessuten var det vel en eller annen genial idiot som sa at man bredbånd ligger fra 2mbit -> (noe å tenke på) Noe vi også vet om bredbånd, er at det er bredere enn smalbånd! Henger meg på Gjest jeg. Det er nok ikke din skyld at ting går sakte over kazaa.. Det kan godt være personen på andre siden!(les:den du laster ned filmen fra)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå