Gå til innhold

Tips til litt uvanlige opplevelser i London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal til London, og lurer på om noen har noen tips for gode opplevelser!

Har vært i London før og fått med meg de standard severdighetene, og er nå på jakt etter de kanskje litt mindre tingene som kan skape fin stemning eller har høy WOW-faktor.

Romantiske opplevelser også gjerne :-)

Vi skal på Victoria & Albert Museum, noen som kan anbefale utstillinger der? Jeg har hørt de har en fantastisk utstilling om mote(klær), og at museumsbutikken er flott!

Og så skal vi på en musical, vurderer en kanaltur med båt, London Eye (tror jeg det het) og litt shopping (klær, sko).

Kan noen anbefale butikker med klær (gjerne litt klassiske) utenom de i Oxford Street? Fine parker, artige puber/gode spisesteder ol er vi også interessert i å høre om. På forhånd takk for svar!

Ei med reisefeber...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Angelica_*
Skrevet

Spis middag på Rhodes 24 i Tower 42. http://www.toptable.com/en-gb/venue/?id=1651

Bestill bord på den linken du fikk, og be om vindusplass. God mat, god atmosfære, god utsikt fra 24. etasje. Har hørt det er en bar lenger opp i bygningen, det hadde sikkert vært en fin avslutning på kvelden. Sjekk det ut. Vær forberedt på å gå gjennom en sikkerhetskontroll for å få komme inn i bygningen, så la alle skumle gjenstander ligge igjen på hotellet. ;)

Dra på dinnercruise på elva. http://www.bateauxlondon.com/dining-river-...ver-cruises.asp

Kan være lurt å be om vindusplass der også. Man får en treretters middag, levende underholdning og en tur opp og ned elva. Da jeg var med spilte de pompøs britisk musikk mens båten gled sakte forbi Big Ben på slaget ni, og båten gikk rundt i ring flere ganger ved tower brigde med mer pompøs musikk. Antakelig en kvalm opplevelse for folk som ikke elsker Storbritannia, men en ekstatisk opplevelse for en anglofil person som meg selv. :fnise:

Skrevet

Spis middag eller ta en øl i Londons eldste pub, Ye olde cheshire cheese, vi spiste kjempegod fasan der i sommer.

Kjøp baguetter, doughnuts og en flaske vin på Harrods, sett deg i en fluktstol i Hyde park og nyt roen og freden sammen med ekornene:-)

Skrevet

Tusen takk for fine tips! Jeg tror vi velger middag i 24.etg + dinnercruise (hadde lett etter noe sånt), og god fasanmiddag er fristende og ekstra morsomt om det er Londons eldste pub!

Jeg gleder meg kjempemasse!

Skrevet

Spis indisk mat i Brick Lane. Autentisk, rimelig og godt. Her fant vi også et morsomt designmarked.

Skrevet

Old operating theatre, platform 9 3/4 på King Cross fra Harry Potterfilmene, Pharmacy (som ikke er et apotek, men derimot en fancy pub indrettet som et apotek, tilogmed stolene ser ut som tabletter...ligger i Notting Hill)

Har du vært i London Dungeon? Kan absolutt anbefales.

I Notting Hill ligger det også en liten brugtbutikk som kun selger designerklær, husker desverre ikke hva den heter.

Du har sikkert vært på Tower of London, men man kan også overvære The ceremony of the Keys hver aften. Hver aften kl 21.53 overleveres nøkkelen til Tower og porten låses. Det er gratis å overvære ceremonien, og for å få en billet skal man skrive til:

Ceremony of the Keys Office

HM Tower of London

London EC3N 4AB

United Kingdom.

Man skal srive op navnene på alle som skal være med, og legge ved en utfylt konvolutt med internationalt svarfrimerke på. Har prøvd å bestille en selv, ingen problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...