Gjest Gjest_laura_* Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Jeg har vært sammen med kjæresten min i tre år nå og bodd sammen med han i to og et halvt. Om et år er jeg sannsynligvis ferdig med utdannelsen min og får meg fast jobb. Da har jeg og kjæresten min lyst å få barn, men jeg begynner å tvile på om jeg egentlig vil det... Jeg har alltid tenkt at jeg skulle være gift når jeg fikk barn, men han vil ikke gifte seg enda, men barn vil han ha. Jeg har prøvd å si til han at jeg ikke vil ha barn før jeg er gift, men han vet at jeg egentlig har veldig lyst på barn, og derfor bryr han seg ikke om mitt ønske om å være gift først. Derfor er jeg redd for at han skal tvinge meg til å få barn først, selv om jeg ikke vil, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at han skal ha lyst til å gifte seg med meg. Jeg synes nemlig at det er veldig vondt å gi opp en av drømmene jeg har hatt siden jeg var liten. Men jeg skjønner også at han ikke kan gifte seg før han er klar. Men det gjør vondt. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje jeg bare vil dele med noen hvor vondt det gjør.. For det gjør veldig vondt nemlig..
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg har vært sammen med kjæresten min i tre år nå og bodd sammen med han i to og et halvt. Om et år er jeg sannsynligvis ferdig med utdannelsen min og får meg fast jobb. Da har jeg og kjæresten min lyst å få barn, men jeg begynner å tvile på om jeg egentlig vil det... Jeg har alltid tenkt at jeg skulle være gift når jeg fikk barn, men han vil ikke gifte seg enda, men barn vil han ha. Jeg har prøvd å si til han at jeg ikke vil ha barn før jeg er gift, men han vet at jeg egentlig har veldig lyst på barn, og derfor bryr han seg ikke om mitt ønske om å være gift først. Derfor er jeg redd for at han skal tvinge meg til å få barn først, selv om jeg ikke vil, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at han skal ha lyst til å gifte seg med meg. Jeg synes nemlig at det er veldig vondt å gi opp en av drømmene jeg har hatt siden jeg var liten. Men jeg skjønner også at han ikke kan gifte seg før han er klar. Men det gjør vondt. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje jeg bare vil dele med noen hvor vondt det gjør.. For det gjør veldig vondt nemlig.. Det er bare og tygge p-piller så det rekker,og stå på krava,ingen kan tvinge deg til noe som helst. Prøver han og tvinge deg er han ikke mye og samle på uansett,masse fisker i havet vet d
Lunamamma Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Hvorfor vil han ikke gifte seg? Å få barn sammen er jo langt mer bindende enn å love hverandre troskap, så er han ikke klar for det ene, er han ikke klar for det andre. Dersom han derimot er imot å gifte seg, altså for eksempel ikke ser poenget med å skrive under et papir for å bevise at dere er kjærester, er dette noe annet. Da vil han jo aldri bli klar, siden det ikke er "klarheten" det står på. Hvorfor vil du gifte deg? Pga at du vil feire forholdet deres, eller fordi du vil ha tryggheten et ekteskap tilbyr? Om det er førstnevnte, og han aldri vil gifte seg, bør du nok respektere ønsket hans. Om det er sistnevnte, kan dere jo inngå et kompromiss, og gå hos byfogden og spise en god middag etterpå. For meg et er ekteskap gode og trygge rammer rundt det å få barn, det beskytter dere begge i forhold til arv, for eksempel. Vi giftet oss før vi fikk barn, men for meg var det viktig å få papirene på plass etterhvert, spesielt pga at mannen min har et særkullsbarn. I tillegg ønsket vi at hele familien skulle ha samme etternavn, og så ville vi samle slekt og venner til fest. Det var våre grunner. Du må uansett ikke la ham presse deg til å få barn, på samme måte som at du ikke må presse ham til å gifte seg. Men du kan "presse" ham til å gi deg en grunn, da det er viktig at dere har felles tanker om fremtiden, før dere tar det store skrittet det er å få et barn sammen. Er han ikke heeeelt sikkert på at det er deg han vil ha? Grusomt spørsmål å stille seg selv, og han, men slike ting må dere være sikre på før du hiver pillene i do.
annamaria8 Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Når du snakker om å gifte dere, snakker du da om et sånt giga, american way bryllup? Samboeren min fikk nemlig helt hetta pga tanken på det. Han kunne godt gifte seg, men bare om det ble et lite, koselig og rimelig bryllup. Ellers, så kan du ikke tvinge noen til å gifte seg med deg. Det går fint an å leve i lag uten å være gift i dag. Kanskje han en dag skifter mening. Å straffe ham ved å nekte ham de barna som du selv også ønsker, faller jo tilbake på deg selv. Dessuten er det ikke noe som skaper mer splid og vonde følelser i et forhold.
Rosalie Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Husk at det er ikke alle som vil gifte seg, og man kan sikre de samme rettigheter til samboere som til gifte, men det er en større papirmølle.
Sarah_83 Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Å få barn er det største skrittet man kan ta. Da snakker vi stooort ansvar. Å gifte seg først,vil i mine øyne bety at du vet at denne personen skal jeg være sammen med for alltid. Og for meg er det derfor naturlig å gjøre det først. For du vil vel ikke ha barn med en du ikke er sikker på om du skal være sammen med for alltid? Viktig diskusjon å ha med sin kjære da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå