Gå til innhold

Kan man bruke andre marsjer enn bruremarsjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sittet her og hørt på alle de gode tipsene jeg finn om bruremarsjer, og kom pluteslig på en ting. Det finnes jo sikkert veldig mange flotte marsjer der ute, så det jeg lurer på er om man "må" bruke en bruremarsj? Eller kan man bruke en hvilken som heldst marsj som man liker?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du det! Bare husk å avtal med organisten eller hvem det er som skal spille, så du vet de kan den, har noter etc.

Vi brukte Purpose av Nordraak som utgang, vet ikke om det er en brudemarsj jeg, men den er mye brukt i hvert fall.

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-22 17:43 ]

Skrevet

Det er søskenbarnet mitt som skal spille, og han er veldig flin, så dersom vi får tak i noter i god tid tror jeg ikke det er noe problem.12

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har alltid sagt at dersom jeg en dag skulle gifte meg skulle jeg ha "canon" av Johan Pachelbel...ingen vet sikkert hva jeg prater om, men den er egentlig ganske kjent. den brukes mye i filmer og ellers på tv.den spilles i en nordea reklame som går nå...to personer sitter ved et bord på restaurant, de skal visst kjøre tog eller noe?den spilles fort i reklamen, men den er bare helt nydelig!!!!organisten leter etter notene i disse dager!!!gleder meg!!!!!dette er også en sang jeg og pappa har spilt fir-hendig på orgel, derfor en spesiell sang for meg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...