Gå til innhold

Dere som ikke vil ha barn

Fremhevede innlegg

Gjest Melchizedek
Skrevet
Jeg tror i høyeste grad det må være noe galt med kvinner som velger bort barn

Jeg vil påstå at det er disse kvinner som er normale

Videoannonse
Annonse
Gjest kenneth
Skrevet
Jeg tror i høyeste grad det må være noe galt med kvinner som velger bort barn ja.(...)
Det gjør ikke noe, for: De gærne har det godt! (Prima Vera).
Skrevet
Jeg tror i høyeste grad det må være noe galt med kvinner som velger bort barn ja. Reproduksjon er nedsatt i genene, så noe må jo ha skjedd med dem som ikke føler denne lysten. Å kalle det en sykdom på lik linje med homofili er vel kanskje alikevel å gå litt langt, men, ja, begge partene er utvilsomt følelsesmessig skadet på noe vis. Imidlertid tror jeg mange barnløse overdriver sterkt for å rettferdiggjøre de valgene de har tatt overfor seg selv og andre. Noen går til og med så langt som å si at de hater barn. Hva slags tankegang er nå det? Man går ikke rundt og hater noe så uskyldsrent som et lite barn. Nei, når alt kommer til alt må man vel bare være en smle overbærende med disse menneskene og være glad for at det fremdeles er overvekt av normale mennsker i verden slik at menneskeheten har en framtid.

Jeg tror de som ikke klarer å godta at andre velger annerledes enn dem selv, må ha noen genetiske mangler. Trolleri, trollera :)

Skrevet

man gir jo ikke en mulighet til et barn med mindre man adopterer. hvis man velger å lage barn selv så er det jo bare av egoistiske grunner, eller at man er veldig i mot abort og har blitt gravid uten å planlegge det.

jeg vil ikke ha barn. skjønner at mange ønsker barn, men det er litt kjedelig med sånne som ikke skjønner de som ikke vil ha barn.

jeg synes heller ikke at alle babyer er søte, faktisk synes jeg de ofte er ganske slitsomme og vil heller se på en hundehvalp enn å se på en baby.

Skrevet
Det gjør ikke noe, for: De gærne har det godt! (Prima Vera).

De blinde har det bedre for de ser ikke hva de gale gjør......

Skrevet (endret)
Jeg tror i høyeste grad det må være noe galt med kvinner som velger bort barn ja.

Sorry, men er dette du skriver en spøk eller?

Det er mange som faktisk ikke ønsker å få barn av mange årsaker og så lenge de ikke ønsker barn så ville det ikke hvert rettferdig for et barn at disse menneskene fikk barn dersom de egentlig ikke ønsket det!

Ikke alle takler tanken på å få barn - ikke fordi de nødvendigvis ikke liker barn, men fordi dem ikke orker tanken på det ansvaret det faktisk er å få barn.

En baby blir etterhvert barn og deretter ungdom for så å bli voksen!

Ansvaret er der hele veien, og tro meg - det ansvaret er der hele, hele tiden uansett om barnet ditt blir selvstendig og voksen!

Ikke alle orker å gjennomføre dette selvom de ville ha klart det......

PS!Fikk barn da jeg var 20 år, og i dag er han 18 år!!!Har fortsatt ansvar og passer på at "nurket mitt" har det bra (uten å vise det på dén måten da)

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg tenker med gru på å hente og kjøre hit og dit, foreldremøter, basarer , at man må stille opp ditt og datt hele tiden.

Man må tenke 10 år fremover. Det du lærer barnet i dag ser du resultatet på om 10 år. Det merker vel du, Silmarill :klem1:

Skrevet (endret)

Jeg har aldri ønsket meg barn,og er nå 27 år og fortsatt er dette en utenkelig tanke for meg.

Ønsker rett og slett ikke å sette barn til verden når jeg ikke er klar for dette,og jeg vil at et barn skal være ønsket og ikke bare bli satt til verden fordi dette er normalen blant "alle andre".

Har en del venninner som har fått barn uten at det var planlagt,og jeg ser at det ikke alltid var det beste for barnet.

Har også personlige grunner som jeg ikke ønsker å gå inn på her og nå.

Dessuten ser jeg ikke hvorfor det er egoistisk å ikke sette barn til en allerede overbefolket verden,og at verden er et vidunderlig sted det er jeg absolutt ikke enig i.Har man opplevd litt av hvert i livet så syns man ikke alltid at verden er et vidundelig sted.

Endret av lupa
Gjest Gjest_titti_*
Skrevet

Om man ønsker barn eller ikke får være en privatsak, men å argumentere med at man mister friheten i 18 år er rent vrøvl. Mitt barn er nå 19 år, men kan da virkelig ikke si at det er det siste året jeg har hatt frihet. Ærlig talt så blir vel vi foreldre eldre mens barna vokser til, så ønsket om den type frihet vi ønsker som 20 åring endrer seg vel med årene. Har heller aldri sett på barnet som en klamp om foten som har hindret meg i å gjøre ting, men tvertom som en enorm berikelse i livet. Jeg har hatt stor glede av å gjøre ting sammen med barnet, det være seg reiser og opplevelser av andre slag. Hvis det er friheten til å feste når det passet meg jeg har mistet, kan jeg leve utmerket godt med det, det er vel kanskje det jeg har savnet absolutt minst.

Skrevet
Om man ønsker barn eller ikke får være en privatsak, men å argumentere med at man mister friheten i 18 år er rent vrøvl. Mitt barn er nå 19 år, men kan da virkelig ikke si at det er det siste året jeg har hatt frihet. Ærlig talt så blir vel vi foreldre eldre mens barna vokser til, så ønsket om den type frihet vi ønsker som 20 åring endrer seg vel med årene. Har heller aldri sett på barnet som en klamp om foten som har hindret meg i å gjøre ting, men tvertom som en enorm berikelse i livet. Jeg har hatt stor glede av å gjøre ting sammen med barnet, det være seg reiser og opplevelser av andre slag. Hvis det er friheten til å feste når det passet meg jeg har mistet, kan jeg leve utmerket godt med det, det er vel kanskje det jeg har savnet absolutt minst.

For deg ville det kanskje vært rent vrøvl å argumentere med at man mister frihet. Men selv om det er sånn for deg kan du ikke bestemme at det gjelder for andre og :ler: Folk er forskjellige og føler ting på forskjellig måte vet du ;)

Gjest Gjest_titti_*
Skrevet
For deg ville det kanskje vært rent vrøvl å argumentere med at man mister frihet. Men selv om det er sånn for deg kan du ikke bestemme at det gjelder for andre og :ler: Folk er forskjellige og føler ting på forskjellig måte vet du ;)

Jeg leste gjennom teksten en gang til, men kan ikke se hvor det står jeg bestemmer det. Dette er til opplysning et diskusjonsforum, vet du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...