Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Annie
Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg er en jente på 16 år som aldri har brukt noen form for sminke, har aldri følt behov for det, og har først og fremst ikke peiling. Nå i det siste har jeg allikevel begynt å tenke på det å sminke øynene litt kanskje.

Men jeg aner jo ikke hva som vil bli fint eller ikke, og når jeg har utforsket litt her hjemme synes jeg lett det blir for hardt, hvis dere skjønner.

Jeg har gråblå øyne som ikke er så altfor tettsittende.

Håper noen har svar å gi meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle sammen.

Jeg er en jente på 16 år som aldri har brukt noen form for sminke, har aldri følt behov for det, og har først og fremst ikke peiling. Nå i det siste har jeg allikevel begynt å tenke på det å sminke øynene litt kanskje.

Men jeg aner jo ikke hva som vil bli fint eller ikke, og når jeg har utforsket litt her hjemme synes jeg lett det blir for hardt, hvis dere skjønner.

Jeg har gråblå øyne som ikke er så altfor tettsittende.

Håper noen har svar å gi meg! :)

Heidilarsen.blogg.no

Youtube.com/makeupbytiffanyd

Det var kanskje ikke så mye, men håper det hjelper da. :)

Skrevet

Jeg ville begynt med kun mascara. De fleste jenter bruker vel ikke noe annet enn mascara til daglig, og hvis du ikke er vant til å bruke øyensminke kommer du nok til å se store resultater.

Gjest Gjest_Annie
Skrevet

Hei igjen, og takk for svar.

Nå har jeg prøvd meg frem litt med mascara her hjemme, også lurer jeg på noe: Jeg synes øynene mine virker litt tunge med mascara, på en måte. Vippene blir lenger; ja, men jeg synes nesten øynene ser mindre ut fordi vippene ikke står opp, men mer rett ut. Altså, ikke bokstavelig talt rett ut, men ikke opp heller.

Noen tips?

Jeg har prøvd kanebo 38 grader og en svart fra Chanel.

Skrevet

Mascara og vippetang :)

Seinere kan du eksperimentere med litt øyenskygge i ein lys farge, og/eller eyeliner om du føler for det.

Det er bare til å spørre om råd hos butikker som selger sminke (parfymeri eller noe lignende), og eksperimentere og prøve litt forskjellige farger heime. Du finner videoer som viser koss du legger på sminken på youtube og i forskjellige blogger.

Good luck :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...