Gå til innhold

NuvaRing (P-ring)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du MÅ til kontroll kommer vel an på deg eller legen din. Noen gir ikke ut resepter om man ikke går til kontroll, andre gjør det og sier at de kan undersøke deg om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått resept på p-ring nå og skal begynne med den så fort jeg får mensen. Håper jeg får like positive erfaringer som dere. Har ikke brukt hormonbetingede prevensjonsmiddel før.

Kom på et par spm som jeg håper dere kan svare på:

- Går det bra å bade med p-ringen (både sjø/basseng)? Noen som har prøvd dette?

- Hva med underlivsundersøkelse når man bruker p-ring. Skal ringen da sitte i, eller tar man den ut rett før?

- Kombinasjonen p-ring og glidemiddel... funker det? Eller glir den kanskje ut da..?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke står noen advarsel om bading i sjø og basseng går jeg ut ifra at det går bra.

Ang. underlivsundersøkelse vet jeg ikke hva legene vil.

P-ring og glidemiddel går fint.

Oralsex går fint.

Ringen SKAL jo være inne da, helst hele tiden, ellers så har den jo lite funksjon.

Hvorfor ikke skrive ned alt dere lurer på og spørre legen deres om det også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen SKAL jo være inne da, helst hele tiden, ellers så har den jo lite funksjon.

Det skal den ikke. Man kan ta ut ringen, både når man har sex og når man skal ha underlivsundersøkelse uten problemer. Husker ikke helt, men det er mindst en time (tror det var to) i døgnet ringen kan være ute uten at en får problemer.

Når det gjelder oralsex, så avgir ringen mye mindre hormoner enn p-piller. Kvinner blir ikke "forgiftet" av p-piller, så blir heller ikke menn forgiftet av å utføre oralsex med p-ringen sittende i. Men som sagt, en kan også ta den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev helst hele tiden, og jeg vet den kan være ute 3 timer per døgn. Det har jeg jo til og med skrevet før i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør i denne tråden også, siden så mange har svart her alt...

Satte inn min aller første p-ring i går kveld. Er fornøyd med at jeg omtrent ikke kjenner den, men jeg synes jo den sklir et godt stykke nedover igjen da... Dytter den først inn så langt jeg tør (halve fingeren innenfor ca) men så sklir den litt etter litt nedover igjen. Til vanlig vil den da ligge nesten rett innenfor - får bare inn ett fingerledd før jeg kjenner den.. Sitter den riktig da?? Når den kommer så langt ned - da må vel mannen kjenne den ved sex? Vi trodde egentlig den skulle snu seg der inne vi... sånn at den liksom følger veggene der inne...? :oops:

Også lurer jeg på om noen av dere har merket noen bivirkninger, og hvor lang tid det tok fra dere begynte til dere merket de? Har bare brukt kondom tidligere vi, så vet ikke hvordan jeg reagerer på hormonprevensjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør i denne tråden også, siden så mange har svart her alt...

Satte inn min aller første p-ring i går kveld. Er fornøyd med at jeg omtrent ikke kjenner den, men jeg synes jo den sklir et godt stykke nedover igjen da... Dytter den først inn så langt jeg tør (halve fingeren innenfor ca) men så sklir den litt etter litt nedover igjen. Til vanlig vil den da ligge nesten rett innenfor - får bare inn ett fingerledd før jeg kjenner den.. Sitter den riktig da?? Når den kommer så langt ned - da må vel mannen kjenne den ved sex? Vi trodde egentlig den skulle snu seg der inne vi... sånn at den liksom følger veggene der inne...? :oops:

Jeg har satt den inn i dag og jeg merker at den sklir litt ned igjen også. Den sitter rett innenfor liksom. Jeg skjønner heller ikke at kjæresten min ikke skal merke den. Trodde den videt seg ut og satt helt på tvers jeg.

Man kan vel ikke ta tretimers-pausen første måneden, kan man vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringen skal ikke siste på tvers, og den skal sitte ganske langt nede. Mannen min sier at han merker ringene, men at den ikke plager han. Det står også i bruksanvisningen at mannen kan merke ringen. Men deresom det er plagsomt kan man ta den ut.

Dersom en går over fra p-piller til p-ring så er en trygg fra første dag, og da kan en også ta ut ringen uten fare. Dersom en ikke har brukt hormonprevensjon før er jeg litt usikker, men les bruksanvisning nøye, så finner du vel svaret. Lurer på om du kanskje skal bruke kondom i starten uansett? (Det var ikke aktuelt for meg, så jeg vet ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg for meg at den skulle sitte på tvers rundt livmorhalsen jeg ..altså helt innerst i skjeden .......siden den er formet som en ring liksom .......

er det meningen den skal gli rundt like innenfor åpningen av skjeden så er det jo ikke noe poeng i at den er formet som en ring ..da kunne det likegjerne vært en liten plate eller diings ... :roll: ???

og om den ligger nede i skjeden så vil jo dette føles veldig plagsomt - og den vil sikkert følge med mannen på veien ut etter første jukk (*rødme*)...???

Begynner å synes hele greien virker noe merkelig jeg .-... :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at den er formet som en ring er at den skal kunne eklemmes sammen når man setter den inn, også skal den utvide seg når den er inne, sånn at den ikke sklir ut. En kombinasjon av hvor vagina er mest elastisk og tyngdekraften avgjør hvor den legger seg. Kvinnen merker den overehode ikke (etter de første to dagene), men mannen kan merke den under samleiet. En kan som sagt ta den ut, men for mange menn føles den ikke ubehagelig. Den følger IKKE med ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å prøve ut om mannen min kjenner den, men da må vi nok vente noen dager til.. Kan komme med tilbakemelding i løpet av helgen om noen er interessert. :oops:

På www.nuvaring.no er forresten en video av hvordan man setter den inn og det ser ikke ut som om man kan gjøre det feil. Tror ihvertfall jeg har gjort det riktig... selv om den sklir nedover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir spennende å prøve ut om mannen min kjenner den' date=' men da må vi nok vente noen dager til.. Kan komme med tilbakemelding i løpet av helgen om noen er interessert. :oops:[/quote']

Jaaa! Skal komme med tilbakemelding jeg også :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, dere har planer for helga skjønner jeg. Hmm.. *tenke på at sambo kommer hjem på fredag* :rodme:

Jeg spurte han rett ut da jeg begynte med p-ringen, jeg. :ler:

Hm..har aldri hatt problemer med at den sklir eller ikke setter seg på plass. Den bare legger seg på plass og jeg kjenner ingenting.

Det er litt rart de første dagene, for da er du så klar over at du har en ring inni der, og det er litt merklig. Plutselig er det glemt og man tenker ikke på det.

Jeg har ikke fått noen bivirkninger. Jeg har derimot fått en mindre vond og kortere mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringens plassering i skjeden har ingen betydning ifølge pakningsvedlegget..

Jeg er forøvrig kjempefornøyd! Jeg har brukt ringen siden januar og har ikke opplevd hverken problemer eller bivirkninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Noen andre som har merket betydelig mindre mens med p-ringen??

Fikk mensen tirsdag morgen og satte inn min aller første p-ring tirsdag kveld. Blødde ganske kraftig de første to dagene, men i natt og idag ingenting... Kan det komme av p-ringen?! Kan jeg håpe på at det vil bli sånn fremover? *håpefull* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått mindre mens.. blør nesten ingenting etter

de to første dagene.. men har mer utflod.. det er visst vanlig..

leste på nuvaringsidene..

Den andre bivirkningen er mindre sexlyst :cry:

så jeg har bestemt meg for å forsøke 1 mnd til og hvis sexlysten

er like død så får vi forsøke noe annet...

Ellers er jeg veldig fornøyd.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs.B: Hæ, det skjønte jeg ikke?! Du fikk mensen tirsdags morgen og satte inn ringen tirsdags kveld...når du har mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...