Mrs. B Skrevet 22. august 2003 #41 Del Skrevet 22. august 2003 Mrs.B: Hæ, det skjønte jeg ikke?! Du fikk mensen tirsdags morgen og satte inn ringen tirsdags kveld...når du har mensen? Ja. Den aller første gangen skal man sette den inn når man har mensen. Kom ikke noe mer mens i hele går og ikke i natt heller.. ser ut som den er ferdig gitt...?! Litt skummelt synes jeg da at det har så stor effekt med én gang.... Men håper det fortsetter akkurat sånn som nå og at kort mens er den eneste "bivirkningen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. august 2003 #42 Del Skrevet 22. august 2003 Åja..den første gangen ja. (Det gjorde ikke jeg og det gikk helt fint det også.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 22. august 2003 #43 Del Skrevet 22. august 2003 I bruksanvisningen står det jo at man skal sette den inn på 1-5 menstruasjonsdag. Dersom man ikke har mensen akkurat da må man vente til neste mens. Hadde ikke turt å prøve noe annet jeg... er så nytt for meg med sånn prevensjon at jeg følger "reglene" til punkt og prikke. Dette med å ta den ut for kort tid av gangen.. kan man gjøre dette første måneden også? Sånn i tilfelle det ikke funker å ha sex med den i mener jeg...? Skal prøve det ikveld om ikke det kommer noe mer mens idag... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. august 2003 #44 Del Skrevet 22. august 2003 Jepp, I know men det ble visst ikke sånn. Gikk bra det. Går sikkert bra og ta den ut første måneden også, bare det ikke er lenge om gangen. Jeg har den uansett inne hele tiden med mindre jeg må ta den ut. Lykke til! Det går sikkert flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. august 2003 #45 Del Skrevet 22. august 2003 Man starter på p-ringen og p-piller på samme måte, det vil si første dag av første mens. Men jeg har intrykk av at de fleste her har brukt annen hormon-prevensjon fra før, og da blir "reglene" for hvordan man skal starte anneledes. Jeg hadde en normal p-pille mens før jeg satte inn p-ringen på samme dag som jeg ellers ville ha starta på neste brett. Jeg har forresten også kortere mens. Den starter senere og slutter tidligere... Blir nesten litt forvirra av det, for jeg er vant med at det er helt regelmessig, siden jeg har gått på p-piller i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 23. august 2003 #46 Del Skrevet 23. august 2003 Ja.. nå har vi fått prøvd oss med ringen i... :oops: Det gikk greit det, men først måtte mannen min skyve den langt inn... Da merket vi ikke noe til den. Men vi lurer på... hvor langt inn skal den egentlig sitte? Igår var den visst helt opp rundt livmortappen... er ikke det litt langt? Da klarte ikke jeg å få den ut selv, men mannen min fikk det til etter litt fikling... :oops: Er det meningen at den skal så langt opp? Man kan vel ikke skyve den for langt inn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 24. august 2003 #47 Del Skrevet 24. august 2003 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 24. august 2003 #48 Del Skrevet 24. august 2003 Njeieh...spør legen for å være sikker er vel det lureste. Men den skal vel ikke sitte såååå langt inn da. Du skal jo få tak i den og du skal kjenne at den er der når du kjenner etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. august 2003 #49 Del Skrevet 24. august 2003 Det har ingen ting å si hvor den sitter, i følge bruksanvisninga kan den ikke sitte feil plassert så lenge den faktisk er inne. Er det virkelig ingen som leser bruksanvisning? Synes det er så mange som spør om ting som står i bruksanvisninga eller på hjemmesida til produsenten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 24. august 2003 #50 Del Skrevet 24. august 2003 Joda Ragnhild, det er det nok. Det må da allikevel være lov til å spørre andre også siden det er nytt og man lurer, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 24. august 2003 #51 Del Skrevet 24. august 2003 Har lest hele bruksanvisningen jeg, men begynner å lure litt når det mest ideele er at den ligger laaaangt inne (inn dit kan man ikke unngå å dytte den uansett mener jeg), men da får jeg jo ikke tak i den selv etterpå da... Selv om jeg "vet" at den ikke kan forsvinne så blir man jo litt usikker... Derfor lurte jeg på hvor langt inn den sitter hos andre når man har sex/etter at man har hatt sex... En annen forvirrende ting er tegningen som er i bruksanvisningen og videoklippet som er på websiden deres.. I bruksanvisningen ser det ut som ringen skal dyttes helt inn foran livmoren, mens på dette videoklippet dyttes den bare halvparten så langt... Synes jo bruksanvisningsheftet ihvertfall burde være riktig og det er sånn det da sitter hos meg tilslutt.. Får ikke spurt legen min om så mye for han hadde nesten ikke vært borti p-ring før. Jeg fikk resept etter at han hadde snakket med en kvinnelig lege-kollega som anbefalte det varmt. Kanskje jeg burde spørre om å få komme til henne neste gang det gjelder noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 24. august 2003 #52 Del Skrevet 24. august 2003 Har opplevd at den har vært ganske langt inne etter sex, men så sklir den litt ned etterpå og legger seg der den pleier å være. Da er det ikke noe problem å få tak i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 25. august 2003 #53 Del Skrevet 25. august 2003 Tips til oss som bruker NuvaRing og sitter mye ved PCen. På denne websiden kan man laste ned et lite program som heter NuvaTime som minner deg på når du skal bytte ring: > NuvaRing.com: NuvaTime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. august 2003 #54 Del Skrevet 25. august 2003 Så smart, har begynt å bruke den nå. Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå