Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en rørlegger til å se på noe på badet. Han var inne i 2 minutter og problemet var lett å fikse. Hadde egentlig ikke trengt rørlegger. Men gjort er gjort og jeg skjønner jo at jeg må betale. Men regningen er skyhøy synes jeg. Det er tatt for bompenger - det er ingen bom her jeg bor, og for bilomkostninger - hva i allverden er det?Summen er over 1000 kr. Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan ringe til forbrukerrådet å høre med de, kanskje de har peiling?

Skrevet

De tar vel betalt for kjøring til og fra, og for hver påbegynte time (evt hver påbegynte halvtime). Blir fort dyrt!

Skrevet
De tar vel betalt for kjøring til og fra, og for hver påbegynte time (evt hver påbegynte halvtime). Blir fort dyrt!

jeg kan aldri tenke meg at de har lov å kreve betalt for kjriung til og fra, det skal firmaet deres dekke... og det normale for en hånbdverkertime er vel 500-700 kroner. Du har blitt avkrevd altfor myr, og jeg ville ha protestert på regninga.

Skrevet

Er vanlig da at det står kjøretillegg på regninga. Det har jeg fått både fra rørlegger og elektriker.

Jeg hadde rørlegger for 3 år siden. byttet en vask og kran. Kjapt gjort. Regninga kom på 1500.

Skrevet

Alltid spør om pris på forhånd når det gjelder håndverkertjenester. Hvis du ikke vet eksakt hva som skal inngå i oppdraget, så avtaler dere en bedre pris hvis det viser seg at det kan ta litt lenger tid enn forespeilet. En rørlegger VET at 1000kr for en påbegynt halvtime er drøyt og er han selvstendig næringsdrivende så forhandler han garantert på prisen. Håndverkertjenester er muligens det arbeidet du lettest kan spare tusenlapper på, det gjelder bare å forhandle om arbeidet.

Skrevet
jeg kan aldri tenke meg at de har lov å kreve betalt for kjriung til og fra, det skal firmaet deres dekke... og det normale for en hånbdverkertime er vel 500-700 kroner. Du har blitt avkrevd altfor myr, og jeg ville ha protestert på regninga.

Er normalt at det faktureres for kjøring. Og det er jo firmaet som sender faktura, og betaler lønnen til rørlegger.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Fagfolk jobber fort og godt. Kjøring og bom er normalt. Du må se hvor han har kjørt fra, ikke hvor du bor. Har selv fått fikset en vaskemaskin. Fastpris på 1250 pluss deler. Gjort på 15 minutter. Dyrt? Nei, for jeg hadde brukt 2 timer på samme jobben og det er ikke sikkert jeg hadde gjort det riktig en gang.

Neste gang får du heller få prisen FØR du bestiller. Og husk at å betale for en skikkelig fagmann ofte lønner seg i lengden.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Fagfolk jobber fort og godt. Kjøring og bom er normalt. Du må se hvor han har kjørt fra, ikke hvor du bor. Har selv fått fikset en vaskemaskin. Fastpris på 1250 pluss deler. Gjort på 15 minutter. Dyrt? Nei, for jeg hadde brukt 2 timer på samme jobben og det er ikke sikkert jeg hadde gjort det riktig en gang.

Neste gang får du heller få prisen FØR du bestiller. Og husk at å betale for en skikkelig fagmann ofte lønner seg i lengden.

Gift med en håndverker og han er selvstendig.. men ikke tro han sitter igjen med hele timeslønna selv.. mange som skal ha noen % av lønna.. skatt, moms, arb.giv. avgift mm...

Skrevet

Det verste av alt var at det var min handy man kjæreste som foreslo rørlegger. Dette burde han ha kunnet sjekket ut selv...jaja, jeg har ihvertfall lært litt.

Og når det gjelder betaling av kjøring. Det frekkeste er når håndtverkere ikke finner veien og tar seg ekstra betalt. De burde da jammen sjekke kart før de kjører....de er jo passe eplekjekke de fleste av de.

Skrevet

Håndtverkere er DYRT, særlig de som gjør ting de vet man helst ikke vil/bør gjøre selv (typ rørlegger/elektriker). Jeg fikk lagt opplegg for vaskemaskin og satt inn et nytt armatur, ca 3 t jobb. Regningen var på 6000 kr (delelista var lang som et vondt år og prisene var 2-3 ganger priser jeg fant på nettet for akkurat de samme delene). Jeg ringte faktisk og spurte om han seriøst mente dette var en grei pris, og han mumlet bare at de måtet ha såpass avanse på deler for å få det til å gå rundt. Jeg var idiot som ikke avtalte prisen på forhånd, men jeg får skrive det av som erfaring. Neste gang ringte jeg ikke ham for å si det slik :) Anbefaler å bruke tjenester som MittOppdrag eller Anbudstorget, fungerte fint for meg og jeg fikk en mye bedre pris neste gang noe skulle gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...