Gå til innhold

Hvorfor er norske menn så dårlige til å kle seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Norske menn er så utrolig dårlige til å kle se. Det er faktisk svært ofte at jeg føler null tiltrekning til en gutt pga klærne hans. Eneste stedet man finner menn som er bra kledd er jo på Aker Brygge osv. I tillegg blir man ganske oppgitt når de klager hvordan kvinner kler seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet

Mener du det eller er det litt for å provoser? Alle menn er da ikke så dårlig til å kle seg. Det spørs hva du mener med dårlig til å kle seg, er det helt påtryne klær, dårlig kombinasjoner eller hva?

Folk på Akerbrygge...hmm, en gjeng med sosser eller? Eller (unnskyld uttryket) en homser. Det er vel så at homser er kanskje veldig opptatt av klær, i hvertfall mer enn andre har jeg inntrykk av. Men mener ikke vi skal dolle oss opp sånn som jenter gjør, med tilbehør o.l. Mannen skal kle seg enkelt, staselig, mandig, maskulin, stilfull osv...

Og det finnes en del kvinner/jenter som kler seg dårlig, kanskje ikke så mange. Hvis jeg fortod deg riktig så tenkte du mest på de som kler seg dårlig også klager på andre... men det kan hende de har rett og ikke er så flinke å finne klær til seg selv.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Mener du det eller er det litt for å provoser? Alle menn er da ikke så dårlig til å kle seg. Det spørs hva du mener med dårlig til å kle seg, er det helt påtryne klær, dårlig kombinasjoner eller hva?

Folk på Akerbrygge...hmm, en gjeng med sosser eller? Eller (unnskyld uttryket) en homser. Det er vel så at homser er kanskje veldig opptatt av klær, i hvertfall mer enn andre har jeg inntrykk av. Men mener ikke vi skal dolle oss opp sånn som jenter gjør, med tilbehør o.l. Mannen skal kle seg enkelt, staselig, mandig, maskulin, stilfull osv...

Og det finnes en del kvinner/jenter som kler seg dårlig, kanskje ikke så mange. Hvis jeg fortod deg riktig så tenkte du mest på de som kler seg dårlig også klager på andre... men det kan hende de har rett og ikke er så flinke å finne klær til seg selv.

Jeg mener det + at jeg vil provosere :jepp: Klart det finnes mange menn som er gode til å kle seg, men gjennomsnittsmannen er dårlig på det. Dere må begynne å våkne og se at vi lever i 2009. Menn er ikke homser selv om de kler seg bra.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er helt enig i at en god del menn kler seg elendig. Det er ikke en gang gjort et forsøk for de bryr seg helt enkelt ikke om hvordan de ser ut.

Men jeg synes også dette har kommet seg betraktelig de senere årene - det begynner å bli sjeldnere å se seilersko og pub-til-pub sko. :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg er helt enig i at en god del menn kler seg elendig. Det er ikke en gang gjort et forsøk for de bryr seg helt enkelt ikke om hvordan de ser ut.

Men jeg synes også dette har kommet seg betraktelig de senere årene - det begynner å bli sjeldnere å se seilersko og pub-til-pub sko. :)

Seilersko er jo på moten da, kan være kult det, hehe.

http://shoebar.no/shop/catalog/product_inf...14abcb327dd58b1

Skrevet
Norske menn er så utrolig dårlige til å kle se. Det er faktisk svært ofte at jeg føler null tiltrekning til en gutt pga klærne hans. Eneste stedet man finner menn som er bra kledd er jo på Aker Brygge osv. I tillegg blir man ganske oppgitt når de klager hvordan kvinner kler seg.

Føler meg ikke personlig truffet. Men mener du alle skal gå i dress,dressbukser og fine skjorter hele tiden? At man da kler seg bra, men ikke ellers.? :klø:

Gjest emmeline
Skrevet

Jeg synes mangegutter er flinke til å kle seg jeg, virker som fler og fler gutter er mer bevisste rundt klesvalg.

Gjest nobilian
Skrevet

Hehe, så når mannen klager på kvinnenes påkledning og kvinnen på mannens påkledning - da har kvinnen rett og mannen har dårlig smak..

Jeg synes personlig mange norske kvinner er elendige til å kle seg, resultatet er ofte at halvparten av kvinnene for eksempel på et utested omtrent ikke kan skilles fra hverandre.

Gjest Blondie65
Skrevet
Føler meg ikke personlig truffet. Men mener du alle skal gå i dress,dressbukser og fine skjorter hele tiden? At man da kler seg bra, men ikke ellers.? :klø:

Nei det er vel ikke dress det handler om.

Heller det å kle seg i ting som passer for alderen, kroppsfasongen og anledningen. Det er f.eks. andre ting i denne verden enn tverstripede gensere, allværsjakker og pub-til-pub sko. Det finnes anledninger hvor joggesko helt fint kan byttes ut med f.eks. sneakers. Det finnes derimot aldri en anledning hvor sokker og sandaler i kombinasjon med shorts er fint.

Det finnes andre bukser en de med linning til like under brystkassen, og skjorte må ikke nødvendigvis være nedi buksen.

Det finnes moderne dressjakker og skjorter, man trenger ikke gå i en fra 70-tallet.

Skrevet
Nei det er vel ikke dress det handler om.

Heller det å kle seg i ting som passer for alderen, kroppsfasongen og anledningen. Det er f.eks. andre ting i denne verden enn tverstripede gensere, allværsjakker og pub-til-pub sko. Det finnes anledninger hvor joggesko helt fint kan byttes ut med f.eks. sneakers. Det finnes derimot aldri en anledning hvor sokker og sandaler i kombinasjon med shorts er fint.

Det finnes andre bukser en de med linning til like under brystkassen, og skjorte må ikke nødvendigvis være nedi buksen.

Det finnes moderne dressjakker og skjorter, man trenger ikke gå i en fra 70-tallet.

I know. Tenkte bare på at stjernedryss kun så velkledde menn på Aker Brygge. Der er det vel mye fancy fancy menn. :opplyser: men jeg kler meg bra, men vil absolutt si at dere jenter har lettere for å finne fint tøy spør du meg. Om jeg er med venninner ut for å handle så er det bestandig en meeengde kult jentetøy i ulike farger og fasonger, mens i gutteavdelingen er det ofte 6 v-gensere som er ensfargede i -grå,blå,grønn og 10 ulike tverstripede skjortet og thats it. Så føler i alle fall jeg må lete litt lenger enn de skal jeg finne noe kult.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Nei, selfølgelig ikke. Det finnes jo masse kule olabukser osv også, men når man først skal gå i dress kan man i hvertfall ta på seg en som sitter bra, og pene sko til.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
I know. Tenkte bare på at stjernedryss kun så velkledde menn på Aker Brygge. Der er det vel mye fancy fancy menn. :opplyser: men jeg kler meg bra, men vil absolutt si at dere jenter har lettere for å finne fint tøy spør du meg. Om jeg er med venninner ut for å handle så er det bestandig en meeengde kult jentetøy i ulike farger og fasonger, mens i gutteavdelingen er det ofte 6 v-gensere som er ensfargede i -grå,blå,grønn og 10 ulike tverstripede skjortet og thats it. Så føler i alle fall jeg må lete litt lenger enn de skal jeg finne noe kult.

Det handler ikke så mye om at klærne må være så spennende, men de må sitte bra på. V hals og tverrstripete skjorter trenger ikke å være dumt det.

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet

Hvilke aldersgruppe tenker du på, alle? I så fall vil jeg si at unge folk, kanskje opp mot 30+ er best, mens de over 50-60 er værst. Dvs de sistnevnte kler seg kjedelig og tradisjonelt, men det trur jeg har mer med tida de vokste opp i og tenker "fornuftig og billig".

Men en annen ting er at ikke alle er nødvendigvis så veldig opptatt av klær, det er en ting du har på deg, that's it! De har andre ting i verden de synes er viktigere og de kan være vel så snille, morsomme, hyggelige og pratsomme som de andre.

Klær har vel alltid vært noe mannfolk ikke har brydd seg så mye om. Jeg synse igrunn det er drit kjedelig å kjøpe klær, i tillegg til at jeg ikke har så veldig peiling på hva som er fint på meg. Trur nok jenter er mye flinkere der. Skulle gjerne hatt hjelp av ei jente til å "finne min stil".

Prøver igjen, er det helheten eller er det også at de feks har feil sko/genser/++, at et plagg kan ødelegge inntrykket?

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet

Hvilke aldersgruppe tenker du på, alle? I så fall vil jeg si at unge folk, kanskje opp mot 30+ er best, mens de over 50-60 er værst. Dvs de sistnevnte kler seg kjedelig og tradisjonelt, men det trur jeg har mer med tida de vokste opp i og tenker "fornuftig og billig".

Men en annen ting er at ikke alle er nødvendigvis så veldig opptatt av klær, det er en ting du har på deg, that's it! De har andre ting i verden de synes er viktigere og de kan være vel så snille, morsomme, hyggelige og pratsomme som de andre.

Klær har vel alltid vært noe mannfolk ikke har brydd seg så mye om. Jeg synse igrunn det er drit kjedelig å kjøpe klær, i tillegg til at jeg ikke har så veldig peiling på hva som er fint på meg. Trur nok jenter er mye flinkere der. Skulle gjerne hatt hjelp av ei jente til å "finne min stil".

Prøver igjen, er det helheten eller er det også at de feks har feil sko/genser/++, at et plagg kan ødelegge inntrykket?

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Det er begge deler, feil sko/genser kan ødelegge mye, for ikke å snakke om bukse, men mange har jo også alt feil. Det er helt klart flere unge som er flinke til å kle seg, men nå er det jo unge jeg er mest opptatt av siden jeg er ung selv. Gutter som bryr seg mye om klær er som regel flinke til å kle seg, men de som ikke bryr seg ser ut deretter.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det handler nok ikke så mye om "feil sko/genser" som i "ikke moteriktig" men rett og slett at de en gang på 70-tallet fant ut at mørkeblå gensere er fint og siden det har det blitt mørkeblå genser. Skjorten er alltid en flanellskjorte med ruter, skoene er enten kjedelige mokkasiner eller pub-til-pub sko. Det er aldri rom for nye impulser, eller for den slags skyld å prøve en ny butikk.

Og de aller fleste herrebutikker har da behjelpelig personell som man kan spørre. Det samme har skoforretninger, og til og med frisører. Hva med et tips til en ny klipp?

Og jada - ikke alle er like superinteressert i klær. Jeg forstår det. Men det må da kunne gå an å bestemme seg for at når man neste gang skal kjøpe noe nytt så spør man enten en god venninne med stilsans om gode tips eller følge, eller en kompis som er fiks i klesveien hvor han kjøper klærne og butikkdamen/mannen om hjelp. '

Det trenger forøvrig ikke være rosa eller lilla for å være hipt - men hva med en helt ny farge enn de mørke triste greiene som mange menn går med? Hva med en farge på skjorten som er kledelig til øynene dine, hva med en litt "hipp" skjorte som du kan ha utenpå buksen? Hva med en bukse i et annet snitt en tidligere? Det handler rett og slett om å prøve noe nytt en gang i mellom.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det finnes flere menn som ikke er flinke til å kle seg eller ikke bryr seg så mye over hva de har på seg.

Eksen min ble veldig opptatt av klær mens vi var sammen. Det hendte flere ganger at vi dro på shopping for han sin del enn min. Men til slutt så fikk han en bra klesstil.

Han jeg dater nå, sa allerede på første date at han ikke likte klesstilen sin og at han gjerne ville ha hjelp til å fornye garderoben sin. Jeg lo litt av det først, men nå er jeg litt enig. Slemt å si det men han sa det jo selv..

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hva i alle dager er pub-til-pub-sko?

:P

Skrevet

Norske menn er altfor praktiske: de tenker på fotball og været.

De forstår ikke at estetikk, stil og atferd/ytre vesen/fremtoning virker inn på andre. Norske menn bryr seg ikke om hvordan omgivelsene eventuelt måtte oppfatte de, de bare tråler i vei og holder på med snekring, mekking og fisking.

Takke meg til Italia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...