Gå til innhold

Lettlest norsk bok til utlending

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Har en venn som holder på å lære seg norsk, er på et svært enkelt nivå, men lærer fort og er interessert i å lære mer. Tenkte jeg skulle gi ham en norsk bok i gave, men vil helst ikke gi Ludde eller Karsten og Petra. :)

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at Anne Cath Vestly sine bøker har blitt abefalt av norsklærere til voksne, fremmedspråklige elever...

Skrevet

Anne Cath. Vestly er kjedelige med mindre du er fem år gammel. Prøv Singh og Normann. De har skrevet en grøsser for barn som heter Loftet. Tror de har kommet med en til nå, men husker ikke hva den heter. Lykke til!

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet
Noe av Erlend Loe.

Nei, det er for vanskelig.

Skrevet

Reidar Kjelsen og Jon Ewo skriver barnebøker med litt voksenhumor.

Gjest Alhelí
Skrevet

Tegneserier er veldig bra. Da kan man støtte seg til bilder. Donald Duck, f.eks. Ikke akkurat høyverdig litteratur, men absolutt egnet for å lære seg et fremmedspråk. Har brukt det selv. :)

Skrevet

Hvorfor gi barnebøker til voksne? Bøkene i denne serien er enkle å lese uten å være barnslige.

Leser søker bok sine sider kan du søke på bøker med enkel tekst.

Skrevet

Jeg leste mathilda når jeg lærte spansk. Koselig bok det :-) Evt andre bøker av Roald Dahl

Skrevet
Nei, det er for vanskelig.

Kurt-bøkene til Loe, da? De er jo faktisk sykt festlige i tillegg til å være lettleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...