Gjest Prins Skrevet 22. august 2009 #1 Del Skrevet 22. august 2009 Hvordan føler du som kristen at ikke-kristne ser på deg? Er det forskjell på hvordan andre religiøse (feks muslimer, jøder osv) ser på deg, kontra oss "vanlige hedninger"?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smily_626 Skrevet 23. august 2009 #2 Del Skrevet 23. august 2009 Hvordan føler du som kristen at ikke-kristne ser på deg? Er det forskjell på hvordan andre religiøse (feks muslimer, jøder osv) ser på deg, kontra oss "vanlige hedninger"?? Hvordan mann blir sett på som kristen varierer veldig på hvem mann møter (av vanlige hedninger som du kaller det). Jeg er personlig kristen, og er av den meningen at dette er et valg jeg har tatt for meg og hva andre velger å tro eller ikke tro angår ikke meg. Grunnet at jeg har denne holdningen så blir jeg også respektert av de fleste jeg møter på. Det er en del som stiller meg spm. ang troen, men jeg har aldri opplevd at noen ikke har akseptert mitt valg. Når har jeg ikke veldig mye erfaringer med meg folk fra andre religioner, men jeg har en kompis som er muslim og som lever etter sin tro i samme grad som jeg lever etter min og med han har jeg aldri hatt problemer med at jeg er kristen. Etter det han sier skal ikke muslimer i følge Koranen prøve å omvende bokens-folk (kristne og jøder). Jeg håper dette kan være litt til hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 23. august 2009 #3 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Hvordan føler du som kristen at ikke-kristne ser på deg? Er det forskjell på hvordan andre religiøse (feks muslimer, jøder osv) ser på deg, kontra oss "vanlige hedninger"?? De som kjenner meg, de respekterer meg for den jeg er, uansett tro. Men jeg fikk inntrykk av at de som kjente meg før jeg ble kristen, de viste meg en større respekt etter at jeg fortalte om min tro. De menneskene som eventuelt vil håne meg for min tro, de er ikke voksne nok til å uttale seg i det hele tatt. Endret 24. august 2009 av Bolledeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 24. august 2009 #4 Del Skrevet 24. august 2009 De menneskene som eventuelt vil håne meg for min tro, de er ikke voksne nok til å uttale seg i det hele tatt. På samme måten som du håner oss som har større lit til vitenskap og fornuft enn deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 24. august 2009 #5 Del Skrevet 24. august 2009 Tråden er ryddet Bolledeig (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 24. august 2009 #6 Del Skrevet 24. august 2009 På samme måten som du håner oss som har større lit til vitenskap og fornuft enn deg? Kanskje du bør lære deg hva ordet håne betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 24. august 2009 #7 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Kanskje du bør lære deg hva ordet håne betyr? Ja der har vi det igjen. Q. E. D. Endret 24. august 2009 av VinglePetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 25. august 2009 #8 Del Skrevet 25. august 2009 Hvordan føler du som kristen at ikke-kristne ser på deg? Er det forskjell på hvordan andre religiøse (feks muslimer, jøder osv) ser på deg, kontra oss "vanlige hedninger"?? Ser ut som om tråden din spora litt av her, Prins. Anyway; eg syns spørsmålet ditt er artig, då dette er noko eg av og til har tenkt litt på sjølv. Dei fleste ikkje-truande som får vite at eg er kristen seier: "hva!! det hadde jeg aldri trodd om deg! Du som er så normal". Som om eg er ein eller annan freak som bør beskyttast mot seg sjølv. Dersom eg møter andre kristne føler eg at dei kan tillegge meg egenskapar som eg ikkje har. Feks syns det er fy at eg drikk alkohol. Eg har ikkje møtt så mange avandre trusamfunn enn den protestantiske kristne endå, men er nyfiken på andre mennesker sine opplevingar av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tommy_* Skrevet 29. august 2009 #9 Del Skrevet 29. august 2009 Har aldri møtt noen negative reaksjoner fra folk jeg møter ansikt til ansikt. Når jeg er sammen med folk som ikke vet jeg er kristen kan det komme negative kommentarer om kristne. Det er klart det er en del fordommer ute blant folk. Noen har kanskje også hatt negative opplevelser med noen som er kristne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #10 Del Skrevet 30. august 2009 Ja der har vi det igjen. Q. E. D. Kom ut av skapet VinglePetter! Alle voksne her vet at du lengter etter et gudsforhold,men at avvergemekanismene dine resetter trassalderen.Hadde du ikke ønsket et gudsforhold hadde du ikke tumlet rundt her på forumsidenes tråder for "Religion og livssyn",men holdt deg på de "vitenskapelige" fora.Et interessant psyko-antropologisk studium dette.STÅ FREM! For du vet jo at BÅDE de "feige og de vantro skal i ildsjøen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå