Gå til innhold

Hvorfor er det de snille gutta som får de beste damene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg ser det er en debatt med motsatt tittel her. Tydeligvis skrevet av en unggutt. Jeg har en annen oppfatning av virkerligheten. Jeg regner meg for å være snill, men har endt opp med den vakreste, snilleste og mest intelligente dama. Hva får slike supermennesker til å satse på en snill mann? De kunne jo plukkket mangemillionærer , mafia og pickupartister på øverste hylle!

De smarteste kvinnene går kanskje etter det de trenger. Kjærlighet , tillitt og trygghet. En mann som kan kjærtegne de og støtte de hele tiden. Hva skal de med penger og status, når penger og status ikke er knapphetsressursen i vår tid og vårt land.

De slemme gutta blir fort uønsket. Når den første forelskelsen går over, så blir psykopatien såpass slitsom at damene prøver å komme seg unna, og de smarteste av dem unngår den type menn i fremtiden.

Jeg advarer forresten mot pickupartistlitteratur og kultur, og oppfordrer alle foreldre med guttunger i 13-20 årsalderen om å lese den sjekkelitteraturen som guttungen leser slik at dere kan diskutere og korrigere ungdommenes meninger og sjekkestrategier. Pickupartistkulturen tror jeg handler om å fyre opp forelskelse og manipulere den . Jeg håper ungdommen prioriterer kjærlighet, støtte og respekt framfor å leke med og manipulere følelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De snille får de damene de vel stygge menn har gjort seg ferdige med

når jeg sier stygg så er det ikke utseende jeg snakker om

Skrevet

Fordi de beste damene også har en fungerende hjerne. Hvem vil være sammen med en drittsekk i lengden, liksom?

Skrevet
De snille får de damene de vel stygge menn har gjort seg ferdige med

når jeg sier stygg så er det ikke utseende jeg snakker om

Jeg er nok nesten enig med deg, men tror det er de flotte damene som har gjort seg ferdig med de stygge gutta, og ikke omvendt. Nå snakker jeg om damer som er så fantastiske at ingen mann noensinne ville vurdert å dumpe dem.

Skrevet

Et spørsmål til dere som er spesielt bra damer. Er dere sammen med badboys eller snille menn? Eller en annen type menn som ikke er beskrevet så langt i denne debatten?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Er dere sammen med badboys eller snille menn? Eller en annen type menn som ikke er beskrevet så langt i denne debatten?

Snille, men bestemte og maskuline. Ikke bad.

Ordet "snill" må ikke mistolkes...det betyr ikke at han lar kvinnen styre og regjere forholdet, nei. Han vet hvor skapet skal stå og han styrer. Men han er snill og fattet.

Så kan han dra frem rampetrekkene om ønskelig...

Skrevet (endret)
Hei! jeg ser det er en debatt med motsatt tittel her. Tydeligvis skrevet av en unggutt. Jeg har en annen oppfatning av virkerligheten. Jeg regner meg for å være snill, men har endt opp med den vakreste, snilleste og mest intelligente dama. Hva får slike supermennesker til å satse på en snill mann? De kunne jo plukkket mangemillionærer , mafia og pickupartister på øverste hylle!

De smarteste kvinnene går kanskje etter det de trenger. Kjærlighet , tillitt og trygghet. En mann som kan kjærtegne de og støtte de hele tiden. Hva skal de med penger og status, når penger og status ikke er knapphetsressursen i vår tid og vårt land.

De slemme gutta blir fort uønsket. Når den første forelskelsen går over, så blir psykopatien såpass slitsom at damene prøver å komme seg unna, og de smarteste av dem unngår den type menn i fremtiden.

Jeg advarer forresten mot pickupartistlitteratur og kultur, og oppfordrer alle foreldre med guttunger i 13-20 årsalderen om å lese den sjekkelitteraturen som guttungen leser slik at dere kan diskutere og korrigere ungdommenes meninger og sjekkestrategier. Pickupartistkulturen tror jeg handler om å fyre opp forelskelse og manipulere den . Jeg håper ungdommen prioriterer kjærlighet, støtte og respekt framfor å leke med og manipulere følelser.

Man trenger ikke såkalt "pickup artist"-litteratur for å se hva som fører frem overfor det annet kjønn. Dette er noe de fleste av oss har lært seg helt på egenhånd tidlig i tenårene. Jeg tror faktisk også at det funker bedre for oss som har lært seg gamet tidlig slik at vi ikke trenger å forandre personlighet eller spille et spill.

Om jeg får en egen sønn ville jeg aldri advare ham mot pickup artist-litteratur, bare påpeke at det gjelder å gå sin egen vei, finne ut hva som funker. Uansett bør unge gutter lære seg å gjennomskue den politisk korrekte kvinneretorikken og forstå at det ikke nødvendigvis er slik at de kvaliteter jenter sier de setter høyt hos en mann også er de kvaliteter de i praksis belønner. Ingenting er mer ødeleggende enn å gå gjennom ungdomstiden som frustrert snill gutt. Da er faren mye større for at du vipper helt over når du senere en gang i tjueårene kommer over pickup artist-litteratur. For da skal du liksom ta igjen alt det forsømte og hevne deg.

Endret av Cuckold
Gjest anonym jente
Skrevet

Det er fordi de "snille" er smartere - både på jente og guttesiden og dermed ikke er så jævla opptatt av status, penger, utseende, "kulhetsfaktor" osv.

De "snille" er også mer kresne i valg av partnere - kresne i den forstand at de vil oppleve ekte forelskelse, kjemi osv før de prøver seg eller blir sammen med noen - dette skjer gjerne ikke så ofte og derfor "strever" de gjerne mer enn de andre typene.

:D

Gjest emmeline
Skrevet
Et spørsmål til dere som er spesielt bra damer. Er dere sammen med badboys eller snille menn? Eller en annen type menn som ikke er beskrevet så langt i denne debatten?

Vil ikke si jeg er spesielt bra dame, men bra iallfall :sjenert: Jeg har hatt min share av bad boys opp igjennom ungdomstiden, men har endt opp med en av de snille guttene. Jeg har alltid vært tilrukket av dette "farlige" og "spennende", men i lengden er det ikke det som gjelder. Har brent meg mer enn en gang for å si det sånn.

Gjest brutal_mann
Skrevet

I Grosny, du er ikke annet enn et jævlig sjeldent og sært tilfelle. Du er den ene blant millioner. Jeg unner deg lykken, men ikke forled andre menn og gutter til å tro at ved å være snille vil få en vakker kvinne ved sin side. Det er i bunn og grunn kun materielle vedier og sosial status som gjelder.

Skrevet

Tja, jeg er smart og oppegående men dessverre ikke vakrest (kanskje litt søt) og jeg har den snilleste kjæresten i hele verden. :yvonne:

Skrevet
I Grosny, du er ikke annet enn et jævlig sjeldent og sært tilfelle. Du er den ene blant millioner. Jeg unner deg lykken, men ikke forled andre menn og gutter til å tro at ved å være snille vil få en vakker kvinne ved sin side. Det er i bunn og grunn kun materielle vedier og sosial status som gjelder.

Du skriver om dine egne verdier her ja? For det er jo tydeligvis essensielt å få en vakker kvinne ved sin side, ikke en snill kvinne?

Jeg er ikke en vakker kvinne, men jeg er snill, søt, morsom, klok, flink, omsorgsfull og samtidig bestemt. Min kjære er en snill, kjekk, morsom, flink, omsorgsfull og bestemt mann. Vi er perfekte for hverandre. Vi har like grunnverdier, men er forskjellige nok til å kunne overraske hverandre etter flere år sammen. Ingen av oss kunne drømt om å bytte partner, uansett om vi kunne valgt fra "øverste hylle". For oss har vi allerede valgt den beste vi kan forestille oss, selv om ingen av oss er perfekte.

Hvis man mener at de peneste damene automatisk er de beste damene, så er det vel ikke rart om man sliter litt i kjærlighetslivet?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Du skriver om dine egne verdier her ja? For det er jo tydeligvis essensielt å få en vakker kvinne ved sin side, ikke en snill kvinne?

Jeg er ikke en vakker kvinne, men jeg er snill, søt, morsom, klok, flink, omsorgsfull og samtidig bestemt. Min kjære er en snill, kjekk, morsom, flink, omsorgsfull og bestemt mann. Vi er perfekte for hverandre. Vi har like grunnverdier, men er forskjellige nok til å kunne overraske hverandre etter flere år sammen. Ingen av oss kunne drømt om å bytte partner, uansett om vi kunne valgt fra "øverste hylle". For oss har vi allerede valgt den beste vi kan forestille oss, selv om ingen av oss er perfekte.

Hvis man mener at de peneste damene automatisk er de beste damene, så er det vel ikke rart om man sliter litt i kjærlighetslivet?

De to kvinnenene jeg mmed hånden på hjertet kan si at jeg har elsket vil jeg ikke beskrive som vakre. Ei søt og ei med søt personlighet. De materielle verdiene er ikke mine verdier, men kvinnenes verdier for å velge en mann. En mann uten penger eller sosial posisjon kan kun velge på nederste hylle og lever med en konstant fare for å bli forlatt kjapt og brutalt.

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg tror det lønner seg å være selvstending,positiv,utadvent og inkluderende og bestemt av seg, men ikke slem,kald,kynisk,dømmende osv. Er det noe jeg personlig styrer unna så er det gutter som er irritable, stille og om du vil 'slemme'.

Skrevet

Kan mennesker som velger sine partnere på grunnlag av sosial status og/eller økonomisk status, ha et godt, sunt og ærlig forhold som kan vare livet ut?

Det var vel svar nok på spørsmålet ditt.

Skrevet

Jeg vil vel beskrive meg som ei bra dame, har iallefall fått høre at jeg er det :)

Jeg er sammen med en SUPER snill, omtenksom, uegoistisk mann!

Skrevet

Min samboer/forlovede er nok det du beskriver som snill, og jeg vil nok kvalifisere som "bra dame".

Han gir meg oppmerksomhet, er gentleman, respekterer meg - i tillegg er han intelligent og sosial.

Skrevet (endret)
De to kvinnenene jeg mmed hånden på hjertet kan si at jeg har elsket vil jeg ikke beskrive som vakre. Ei søt og ei med søt personlighet. De materielle verdiene er ikke mine verdier, men kvinnenes verdier for å velge en mann. En mann uten penger eller sosial posisjon kan kun velge på nederste hylle og lever med en konstant fare for å bli forlatt kjapt og brutalt.

Brutal mann. Du har hatt brutal uflaks. Det ser ut som om du har fått skade i selvtillitten din. Jeg tror egentlig selvtillitt og trygghet er nøkkelen til kvinnens hjerte. Hvis du tror du er den mannen som er svært bra for henne, så er det fullt mulig at hun også tror det. Hvis du ikke tror det, så kan du vurdere å trene deg opp til det nivået som vil gi deg selv, og følgelig også kvinnen, godfølelse. Selv er jeg langt fra velstående, men jeg tror på meg selv, og jeg tror jeg klarer å berike min kjæres livskvalitet, på mange måter slik hun beriker min. Jeg tror også at jeg er noe i mitt yrke.

Brutal mann. Jeg foreslår at du velger din neste kvinne på øverste hylle. Den hylla der de med edlere idealer og høyere moral sitter. De beste sliter faktisk med å finne gode menn innimellom skurker , egoister, sjalumenn, paralellister, psykopater og gigoloer.

Endret av I Grosny
Skrevet

Vel, vel, har har man jo altså et atypisk eksempel på at det ikke nødvendigvis er slik i sjekkemarkedt som Cuckold og Brutal Mann forfekter.

Selv har jeg hatt en interessant og lengere debatt med Cuckold, og takk for det Cuckold!

For andre som evt. er interessert gikk den debatten på dynamikken i sjekkemarkedet - hvor enkelt det er for gutter kontra jenter og kanskje mer på nettopp hva som fører frem for det annet kjønn, og jeg kan også være delvis enig i mye av den "tradisjonelle" tankegangen med at det bare er de "slemme", litt "bad" som får seg noe. Likevel er det så mange unntak fra denne regelen. Kjenner forholdvis håpløse folk som får seg i bøtter og spann, og sånn sett kan man vel si at disse er unntak fra regelen om hypotesen er at bare de slemme får seg?

Uansett, poenget mitt nå er ikke å gjenta hele denne lange debatten, så jeg tror jeg nøyer meg med å si at man skal være forsiktig med å komme med eller å godta for bastante utsagn i forhold til sjekkemarkedet. Det er svært mange variabler som spiller inn, og det er nok ingen som kan påstå at de har oversikt over alle. Om man hadde hatt tid kunne man trukket inn ulike elementer av kaosteori når det gjelder sjekking, men en slik behandling av emnet blir nok litt for langtekkelig på en søndag ;)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hva mener du med nederste hylle?

Mener du at de som vil ha menn uten penger og materielle verdier er på nederste hylle?? Det er jo stikk motsatt i mine øyne, de som higer etter en mann pga penger, jobb, ting....osv, DE er nederst, men du tenker vel i forhold til utseende du, som alle andre menn. For de som er opptatt av sånt, ja de er vel ofte de "Peneste", med mindre inni hodet. Og det gjelder jo ofte for de mennnene som er opptatt av å skaffe seg penger og status for å dra damer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...