Gjest prøver2009 Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 -------------------------------------------------------------------------------- Jeg lurer på om noen har erfaring med vektøkining/vektreduksjon ved bruk av pergotime? Jeg skal starte på dette nå om 2 uker (om alle blodprøvene går i orden), og lurer på om det er noe stor fare for at jeg går opp eller ned i vekt. Evt hva jeg bør gjøre for å hindre økning? Noen tips?
spinnvil Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 -------------------------------------------------------------------------------- Jeg lurer på om noen har erfaring med vektøkining/vektreduksjon ved bruk av pergotime? Jeg skal starte på dette nå om 2 uker (om alle blodprøvene går i orden), og lurer på om det er noe stor fare for at jeg går opp eller ned i vekt. Evt hva jeg bør gjøre for å hindre økning? Noen tips? Jeg har gått opp fire, fem kilo etter tre kurer med pergo, men det har nok like mye å gjøre med et redusert aktivitetsnivå etter en ganske kjip vår. Ble gravid på to av tre kurer, men mistet begge gangene. Så treningslysten forsvant gitt. Ellers har jeg vært plaget av hodepine under kurene, og det er heller ikke så lett å få trent da. Så hvis alt går som man ønsker, tror jeg ikke det blir noe særlig stort problem.
Gjest TS Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 så synd at du mistet. Takk for tilbakemeldigen.
spinnvil Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 så synd at du mistet. Takk for tilbakemeldigen. Takk, lykke til framover forresten!
^^Belle^^ Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg må si meg enig med spinnvil i denne saken. Jeg har fått utrolig mange bivirkninger av pergo, deriblandt vektøkning (ikke så veldig mye, men litt er det da). Men, som spinnvil sier, jeg får utrolig vondt i hodet de 5 dagene jeg tar piller så det kan ha en sammenheng med aktivitetsnivået som stuper og lander på sofaen. Ellers har jeg fått bivirkninger som sopp, sopp og atter sopp, humørsvingninger, kvalme og ekstrem kroppsvarme (føles som om jeg er kommet i overgangsalderen ). Det skal sies at humørsvingningene har en tendens til bare å gå nedover, så vær flink til å si unnskyld til din kjære støtt og stadig. Meeen, så er det jo også mange som ikke merker noe som helst, så jeg krysser fingrene for at du slipper å lide like mye som jeg gjør. Kjempelykke til!
Gjest kanvibli? Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Meeen, så er det jo også mange som ikke merker noe som helst, så jeg krysser fingrene for at du slipper å lide like mye som jeg gjør. Kjempelykke til! Oi.. Det var mye! Jeg har min 4 dag i dag - dobbel Pergo kur. Ingen bivirkninger så langt herlig.. Satser på uteblivende bivirkninger og kommende EL...
^^Belle^^ Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Oi.. Det var mye! Jeg har min 4 dag i dag - dobbel Pergo kur. Ingen bivirkninger så langt herlig.. Satser på uteblivende bivirkninger og kommende EL... Da er nok sjansen stor for at du ikke merker noe som helst. Jeg går bare på enkel pergo i tillegg jeg...
Gjest Vettel Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Gikk på dobbelkur en gang -aldri mer. Humørsvingning fra helvete, i to mnd!! :dane: Gikk opp i vekt, kviser, men altså aller verst i humøret.
Strix Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Jeg må si meg enig med spinnvil i denne saken. Jeg har fått utrolig mange bivirkninger av pergo, deriblandt vektøkning (ikke så veldig mye, men litt er det da). Men, som spinnvil sier, jeg får utrolig vondt i hodet de 5 dagene jeg tar piller så det kan ha en sammenheng med aktivitetsnivået som stuper og lander på sofaen. Ellers har jeg fått bivirkninger som sopp, sopp og atter sopp, humørsvingninger, kvalme og ekstrem kroppsvarme (føles som om jeg er kommet i overgangsalderen ). Det skal sies at humørsvingningene har en tendens til bare å gå nedover, så vær flink til å si unnskyld til din kjære støtt og stadig. Meeen, så er det jo også mange som ikke merker noe som helst, så jeg krysser fingrene for at du slipper å lide like mye som jeg gjør. Kjempelykke til! Jeg må bare spørre, er det helt sikkert at det var sopp du fikk?? Jeg hadde nemlig lignende symptomer og det ble tatt prøver uendelig mange ganger. Sannsynligvis var det hormonforstyrrelse hos meg og symptomer på tidlig overgangsalder, som tørr og sår skjede... som fremdeles kommer og går 1,5 år etterpå... Jeg gikk på dobbel dose i 3mnd etter hverandre og jeg gjør det aldri noensinne igjen! TS: Jeg gikk ikke opp et eneste kilo, trente dessuten mye i perioden og gikk greit ned i vekt.
^^Belle^^ Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Jeg må bare spørre, er det helt sikkert at det var sopp du fikk?? Jeg hadde nemlig lignende symptomer og det ble tatt prøver uendelig mange ganger. Sannsynligvis var det hormonforstyrrelse hos meg og symptomer på tidlig overgangsalder, som tørr og sår skjede... som fremdeles kommer og går 1,5 år etterpå... Jeg gikk på dobbel dose i 3mnd etter hverandre og jeg gjør det aldri noensinne igjen! TS: Jeg gikk ikke opp et eneste kilo, trente dessuten mye i perioden og gikk greit ned i vekt. Er ikke helt sikker nei, men legen antok det etter at min kjære fikk ballongtiss og måtte til legevakten. Da var det visst jeg som hadde smittet ham, samtidig som han hadde eksem som gjorde at junior opphovnet slik den gjorde. Nå skal det jo sies at jeg har diagnostisert meg selv da, så sikker kan jeg aldri bli. Sår skjede har jeg, men ikke noe særlig tørr.
Strix Skrevet 1. september 2009 #11 Skrevet 1. september 2009 Er ikke helt sikker nei, men legen antok det etter at min kjære fikk ballongtiss og måtte til legevakten. Da var det visst jeg som hadde smittet ham, samtidig som han hadde eksem som gjorde at junior opphovnet slik den gjorde. Nå skal det jo sies at jeg har diagnostisert meg selv da, så sikker kan jeg aldri bli. Sår skjede har jeg, men ikke noe særlig tørr. Oj, ja om din kjære reagerte sånn så er det vel større sannsynlighet for at det er sopp enn "bare" ubalanse.
Gjest prøver2009 Skrevet 6. september 2009 #12 Skrevet 6. september 2009 TS her. I morgen får jeg svar på blodprøvene, så da får det stå til. Virker som det kan være veldig forskjellig med disse bivirkningene. Får virkelig krysse fingrene. Skal prøve å få trent jevnlig, men skjønner at om jeg får heidundrene hodepine så blir det nok relativt lite trening...
sofia83 Skrevet 21. september 2009 #13 Skrevet 21. september 2009 Ble bare litt beskymret nå, jeg skal gå på dobbel dose i 3 måneder nå, er ferdig med første (ingen bivirkninger) og venter bare på EL :) Men så leste jeg den om du som gikk på dobbel dose i 3 måneder, og aldri meir!!?? huff, vis jeg ikkje har hatt noen bivirkninger, kan jeg trygt ta dei dosene ferdig da, vis vi ikke er heldige å treffer første gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå