Gå til innhold

fuktighetskrem: èn eller to ganger for dag?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har en liten krukke med DYR fuktighetskrem. (40 ml til nesten 300 kr)

Den er kjempegod, og hittil har jeg brukt den både morgen og kveld etter rens.

Ser jo at det minker veldig fort, og lurer på om jeg gjør noe feil, skal den brukes bare èn gang for dag, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fuktighet skal man tilføre huden både morgen og kveld. Disse små, dyre krukkene med fuktighetskrem er vanligvis veldig drøye da. Man trenger ikke ta på mye for at det skal ha effekt. Kanskje du kan ta på lit mindre hver gang? Selv bruker jeg en olje (sånn aromessence-olje fra Decleor) under kremen, så jeg tilfører relativt lite krem. Videre bruker jeg en egen krem om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen og kveld, ja.

Huden trenger uansett fuktighet etter rensing, og det gjør du jo morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket nettbutikkene om de kanskje har kremen du bruker? De er jo langt billigere på kvalitetsproduktene.

www.essentialdayspa.com

www.strawberrynet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du kun trenger en bitteliten mengde av slike dyre fuktighetskremer.... Min erfaring er at slike kremer faktisk er veldig drøye....

Hvilken krem er det? Hvor lenge har du en krukke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fuktighetskremer skal påføres morgen og kveld.

Det er selvsagt forskjell på konsistensen av kremene, men vanligvis er de lette og tynne - noe som gjør at en ikke trenger så store mengder.

300,- er ikke all verdens for en krem (selv er jeg oppe i 600,-)

En krukke skal vanligvis holde et par-tre måneder, eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Kanebo som koster 450-500 for flasken. Den er supergod, veldig tynn og lett, og holder i rundt 6 mnd. Bruker den morgen og kveld, skal veldig lite til for å dekke ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kvelden lønner det seg å bruke en natt krem. Grunnen til at det er forskjell på dette er at huden din jobber mye mer aktivt mens du sover og du trenger da en karftigere krem.

Dette ble veldig enkelt forklart. Ofte er "bådeog"kremer ikke gode nok for huden din.

Shiseido har to veldig gode kremer i Skincare serien. De koster 380 kr stk og inneholder 75ml som er 15ml mer enn vanlig.

http://www.shiseido.co.jp/e/e0001sts/html/...l/product_4.htm

dag krem og

http://www.shiseido.co.jp/e/e0001sts/html/...l/product_5.htm

nattkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...