Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av dem bruker du? Oppdaget plutselig at uk-utgaven hadde vel så godt utvalg og jevnt over rimeligere porto, men har ikke studert sånn kjempegrundig ennå da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker begge, avhengig av hvor det jeg er interessert i å kjøpe ligger ute, men jeg foretrekker .co.uk. På .com har jeg flere ganger opplevd å overbetale for porto, sist jeg handlet der betalte jeg US$35 for porto, og i følge pakken hadde ikke selgeren betalt mer enn US$21,50. Det er jo tross alt en ganske stor differanse (blir en snau 100-lapp i norske kroner), så jeg kontaktet selger og spurte hva de resterende 13,50 hadde gått til og fikk beskjed om at det var for å dekke kostnadene til emballasje og bensin til postkontoret. Jeg tviler sterkt på at den gjenbrukte pappesken jeg fikk pakken i kostet selgeren noe særlig penger.

Jeg har opplevd lignende tidligere, men med mindre beløp.

Skrevet

Som den over meg bruker jeg begge, avhengig av hva jeg skal ha. En del av det jeg kjøper på eBay (kosmetikk etc) er billigere å kjøpe fra amerikanske selgere dersom merkene er amerikanske, mens andre ting (f.eks. klær fra et bestemt britisk merke) selvsagt er greiere å kjøpe via co.uk. Portoen varierer veldig fra begge steder, så jeg følger gjerne litt med om det er noe bestemt jeg er ute etter, og slår til når jeg finner noen med fornuftige portokostnader.

Skrevet

Jeg bruker begge og det kommer helt an på hva jeg er ute etter. Noe er bare billigere på ebay.com, men portoen kan være dyrere.

Skrevet

Som de andre sier; det kommer helt an på hva jeg skal ha. Sjekker ofte begge. Syntes det ofte er billigere porto fra england. Spesielt på scrapbook-utstyr og sånt :)

Skrevet

Dere sier at det kommer an på hva dere skal ha - er det sånn at .com er klart bedre/rimeligere på de og de varene og .co.uk er bedre/rimeligere på andre type varer?

Tidligere trodde jeg egentlig at .com dekket alt - dvs. det de hadde på "eBay" fikk du treff på på ebay.com. Nå i ettertid ser jeg jo at det er ebay-dott både det ene og det andre, men co.uk-varianten ser ut til å ha treff fra .com-selgere helt til slutt i resultatene for treff for det man har søkt på. Til nå liker jeg best .co.uk-varianten tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du får ofte opp treffene fra den andre siden nederst, spesielt hvis du leter etter noe som det ikke finnes så mange av. Jeg er ofte innom begge steder. Men ebay.no har jeg ikke brukt. Kanskje det egentlig hadde vært lurere :klø: Der får du opp det som kan sendes til norge.

Jeg har lært meg til hvor jeg kjøper mine ting. Foundation kjøper jeg fra usa. Scrapbooking fra england. Men det kan ofte være nesten det samme. Jeg ser an den tingen jeg skal ha, hvor den er billigst :)

Jeg har også kjøpt på den australske siden noen ganger :)

Skrevet
Hvem av dem bruker du? Oppdaget plutselig at uk-utgaven hadde vel så godt utvalg og jevnt over rimeligere porto, men har ikke studert sånn kjempegrundig ennå da.

Samme som de over.

Ebay.co.uk, Ebay.com, Ebay.com.au, Ebay.de, Ebay.fr

Kommer også litt an på valutakurs. Høy euro = lite kjøp fra Tyskland og Frankrike siste halvår. Kjøpte mye fra US da kursen var under 6. Nå er den på vei nedover igjen. Og pundet (aus og UK) har vært lavt lenge.

Populære varer i Europa kan være billigere å få tak i fra US (obs porto! Men det kan også være høy porto fra UK. Bør alltid sjekkes før bud.) :jepp:

Skrevet

Som regel .com, men jeg krysser alltid av for "worldwide" i søkeområde. Så sorterer jeg på pris + shipping, vis laveste først. Tror jeg får opp det meste av det som er lagt inn på engelsk, i allefall, da.

Skrevet
Som regel .com, men jeg krysser alltid av for "worldwide" i søkeområde. Så sorterer jeg på pris + shipping, vis laveste først. Tror jeg får opp det meste av det som er lagt inn på engelsk, i allefall, da.

Jeg gjør akkurat det samme, bortsett fra at jeg bruker .co.uk. Enkelt og greit fordi jeg synes det er mye lettere å beregne pris når jeg regner fra Pund enn fra Dollar.

Mener forøvrig at jeg pleier å få opp de samme søkeresultatene uansett side, uavhengig om jeg velger worldwide eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker begge to, avhengig av hva jeg skal kjøpe, og prisene. Bruker dem ofte for å sammenligne, og noen ganger finner jeg ting billigere på ebay.com, andre ganger på ebay.co.uk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...