Makin' it big Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Jeg kjøpte en BH på nett i desember/januar engang. Skjønner ikke hvordan jeg har klart å ikke betale, siden vi vanligvis betaler og arkiverer alt av regninger med en gang, men det har jeg nå engang. Nå får jeg plutselig et "varsel om tungt salær", uten å ha sett så mye som en purring. Jeg ringer til inkassoselskapet og får beskjed om å ringe kreditor. Ringer dem, og det viser seg at de har sendt purringer til min gamle adresse - aner ikke hvorfor. De ber meg ringe hovedkontoret til inkassoselskapet (i sverige), men når jeg kommer dit kan de ikke hjelpe meg, for de får ikke tilgang til saken min. Ringer det norske kontoret, og de spør om kreditor sa at saken skulle henlegges. Jeg sier som sant er, at jeg regner da virkelig med det, siden det er de som har driti seg loddrett ut. Så de skulle ta kontakt med kreditor og sende meg mail. Regnet med at det gikk i orden, men i dag får jeg mail om at de ikke henlegger, og skal ha meg til å betale disse 1200,- kronene allikevel!! Hva pokker?!!! Jeg har bevis på at jeg bestilte til min nye adresse (ordrebekreftelse). De kan da ikke gjøre dette? Jeg har jo tross alt krav på to påminnelser før saken går til inkasso, og når de sender de til feil adresse kan jo ikke jeg holdes ansvarlig? Hvor kan jeg henvende meg hvis de ikke trekker seg? Politi, forbrukerombud eller hva? Er helt fra meg, jeg nå. Jeg har ikke dårlig råd, så kunne fint betalt, men det her er jo bare idioti.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Du har ikke krav på to påminnelser før inkasso, det holder med et inkassovarsel etter faktura, men bortsett fra det er jeg helt enig i at saken bør slettes hvis kreditor har endret adressen din i sine register uten at du har bedt om det, og at alle purringer er sendt til feil adresse. Kontakt inkassoselskapet på nytt, si at saken er omtvistet og krev at kreditor tar saken rett til forliksrådet dersom de nekter å stoppe den (dette har du krav på og mange selskaper vil da stoppe saken fordi det koster en del å ta saken til FR, omkostninger de kun får dekket dersom du taper). Hvis du som du sier har en ordrebekreftelse som viser at du har gitt dem korrekt adresse og ikke har flyttet uten å melde i fra i etterkant har de en dårlig sak (bare pass på at du har endret adresse i folkeregisteret, dette er du pliktig å gjøre og kreditor kan ha en sak dersom du ikke ha gjort det og det er der de har den endrede adressen din fra). Argumenter med at du trodde du hadde betalt og at du heller ikke hadde noen grunn til å tro noe annet ettersom kreditor uoppfordret endret adressen din og sendte purringene feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå