Gå til innhold

skilsmisse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

Min tante er gift med en sykopat.

Nå er hun fysisk og psykisk lang nede,Hun har hatt ønske om å skille seg fra han i flere år, men som uføretrygdet, 50 år, og dårlig helse, så ser hun seg ikke i stand til å klare dette.

Har hun noen muligheter til å få hjelp fra noen instanser?

Hvor henvender man seg i sånne situasjoner?

Regner med athun kan søke bostøtte etterhvert, men er det andre muligheter også?

Håper noen har peiling på dette, for det har ikke jeg, men vil gjerne hjelpe henne.

Hilsen Hanne

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min tante er gift med en sykopat.

Nå er hun fysisk og psykisk lang nede,Hun har hatt ønske om å skille seg fra han i flere år, men som uføretrygdet, 50 år, og dårlig helse, så ser hun seg ikke i stand til å klare dette.

Har hun noen muligheter til å få hjelp fra noen instanser?

Hvor henvender man seg i sånne situasjoner?

Regner med athun kan søke bostøtte etterhvert, men er det andre muligheter også?

Håper noen har peiling på dette, for det har ikke jeg, men vil gjerne hjelpe henne.

Hilsen Hanne

Har paret hus som kan selges? ..og lite gjeld? ...og felleseie?

I så fall vil hun jo få med seg en god slump penger som startkapital til et nytt liv.

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet
Har paret hus som kan selges? ..og lite gjeld? ...og felleseie?

I så fall vil hun jo få med seg en god slump penger som startkapital til et nytt liv.

Tror de har felleseie, men er ikke sikker. Hun hadde huset fra før da de giftet seg. Men huset er ikke verdt mye, et lite gammelt hus, utenfor alfarvei.

Om gjeld og sånne ting aner jeg ikke.

Det er han som har styrt all økonomi, og ordnet med alle papirer. Så hun aner virkelig ingenting.

Men hvor kan hun henvende seg for å få hjelp. Hun har visst prøvd i kommunen, men der var det ingen hjelp å få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...