Wildlily Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 (endret) Hva er ditt? BMR kalkulator Man hører ofte om jenter som sulter seg for å slanke seg. Jeg fant dette her etter litt surfing på SomethingAwful sin Watch and Weight tråd. Det er en kalkulator som beregner hvor mye kcal du skal spise for å "overleve". Ikke tære på deg selv. Det varierer alt etter aktivitetsnivået. Utfra ditt aktivitetsnivå ganger du BMR med en faktor som gir deg ditt kcal forbruk. Faktor Problemer til jenter som slanker seg er at de ofte sulter seg. Her finner du den gyldne middelvei til skrittet mot en livstilsendring. Når du vil bli slankere så trekker du fra 500 til 700 kcal pr dag, hvis du derimot vil bli større(for de som fakisk sliter med det). Så legger du på 500 til 700 kcal pr dag. Mat er brennstoff, ikke stoff. Misbruk det ikke. :D Endret 21. august 2009 av Wildlily
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 IKKE trekk fra 500-700 kcal som trådstarter skriver her! Det anbefales å trekke fra 10-20% alt etter hvor overvektig en er, men man skal aldri ha et lavere energiinntak enn BMR. Hvis du har en BMR på f.eks 1400, er veldig lite aktiv (x 1,2) gir det et daglig energibehov på rundt 1700 kcal. Skal du da trekke fra 500-700 kcal pr dag, havner du på å innta 1000-1200 kcal pr dag, og da er du på sparebluss før du aner det. Trekker du fra 10%, havner du på å innta 1530 kcal pr dag... et energiunderskudd på 170 pr dag... Trekker du fra 15%, havner du på å innta 1445 kcal pr dag... et energiunderskudd på 255 pr dag...
Wildlily Skrevet 21. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2009 Gjest har helt rett. Jeg tenkte vel strengt tatt i forhold til min egen BMR. Som er 1780. Med litt aktivitet(Faktor) så er jeg kjapt oppe i 2500. Så jeg trekker fra 500-700. Men ALDRI mer enn 1000 fordi jeg er ikke så svær.
Gjest erer Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Oi, i forhold til dette så har jeg en BMR på 1200 og bruker bare 1500 om dagen. Skal si... ikke rart jeg sliter med å gå ned i vekt.
Pusill Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Hva er ditt? BMR kalkulator Man hører ofte om jenter som sulter seg for å slanke seg. Jeg fant dette her etter litt surfing på SomethingAwful sin Watch and Weight tråd. Det er en kalkulator som beregner hvor mye kcal du skal spise for å "overleve". Ikke tære på deg selv. Det varierer alt etter aktivitetsnivået. Utfra ditt aktivitetsnivå ganger du BMR med en faktor som gir deg ditt kcal forbruk. Faktor Problemer til jenter som slanker seg er at de ofte sulter seg. Her finner du den gyldne middelvei til skrittet mot en livstilsendring. Når du vil bli slankere så trekker du fra 500 til 700 kcal pr dag, hvis du derimot vil bli større(for de som fakisk sliter med det). Så legger du på 500 til 700 kcal pr dag. Mat er brennstoff, ikke stoff. Misbruk det ikke. :D Hei.Jeg lurer på om du kan hjelpe meg litt.Jeg forstår ikke noe av den kalkulatoren.Ikke kan jeg regne heller.Er så dum. Men altså,jeg er 165 høy,75 kg(For mye)Og jeg er 48 år.Jeg trener gjennomsnittlig en og en time og tre kvarter fem ganger i uken.Vet ikke om det er andre opplysniger du må ha. på forhånd takk.
Gjest Tigress Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Hei.Jeg lurer på om du kan hjelpe meg litt.Jeg forstår ikke noe av den kalkulatoren.Ikke kan jeg regne heller.Er så dum. Men altså,jeg er 165 høy,75 kg(For mye)Og jeg er 48 år.Jeg trener gjennomsnittlig en og en time og tre kvarter fem ganger i uken.Vet ikke om det er andre opplysniger du må ha. på forhånd takk. Du har ei grunnforbrenning på 1446kcal, og med moderat trening fem gonger i veka er du oppe i 2241kcal i snitt om dagen. Skal du ned i vekt då, så kuttar du 500kcal frå 2241. Då er du nede i 1741, og då burde du ha litt energi til å kunne klare å trene litt også.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Interessant! Jeg har en grunnBMR på 1569,6, og regnet ut hvor forskjellig det blir på ulike aktivitetsnivåer. Jeg er nemlig veldig glad i sofaen, men med ingen trening kan jeg ikke spise 2000 kalorier uten å gå opp i vekt en gang, men med moderat trening kan jeg spise 2432:D Kanskje jeg skal ta meg en joggetur i dag.
Pusill Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Du har ei grunnforbrenning på 1446kcal, og med moderat trening fem gonger i veka er du oppe i 2241kcal i snitt om dagen. Skal du ned i vekt då, så kuttar du 500kcal frå 2241. Då er du nede i 1741, og då burde du ha litt energi til å kunne klare å trene litt også. Tusen takk.Betyr det at jeg kan spise 1741 kcal om dagen uten å legge på meg?Eller vil jeg gå ned da?Beklager min uvitenhet.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Tusen takk.Betyr det at jeg kan spise 1741 kcal om dagen uten å legge på meg?Eller vil jeg gå ned da?Beklager min uvitenhet. Da vil du gå ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå