Gå til innhold

Forslag til aktiviteter med førskolebarn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Twiggy

Jeg skal ha ansvar for førskolegruppen dette året i barnehagen og trenger litt hjelp til tema, aktiviteret etc. som kan være aktuelle for denne gruppen. ER ikke så kreativ for tiden. Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde noe gøy med 4små slektninger her forleden...

Det regnet ute, men vi gikk en tur og plukket runde steiner som vi etterpå malte på. Marihøne, frosk, bille etc. Kjempegøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg var i praksis i barnehage, hvor jeg skulle ha et lederprojekt med avdelingen (3-6 år) De minste tok jeg med til byens torv for å kjøpe rabarbra. Der snakket vi selvfølgelig om de forskjellige grønnsakene, hvordan de så ut, smakte osv. Etterpå lagde vi rabarbragrøt som vi serverte til de andre.

Jeg hadde valgt et tema for den eldste gruppa: humla. Jeg leste en bok for dem. Senere tegnet vi etter bilder og snakket om de opplevelser vi hadde med humla. Tegningene ble tegnet på store ark med sterke farger. Senere skrev vi et eventyr som barna diktet opp selv mens jeg skrev ned.

Eventyret ble lest opp for hele avd. med de store flotte tegningene i bakgrunnen.

Dersom du er under utdanning innen førskole, var dette et vellykket tverrfaglig projekt. Barna lekte humler i flere dager etterpå :lol:

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...