Gjest Tjukkis Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Jeg er 177cm og veier 87kg. Så, tjukkis! Tenkte jeg skulle ned ca. 15 kg, men for at det skal gå så må jeg verve meg til et treningsstudio. Enda litt mer motivasjon inn i bildet; at jeg må bruke det jeg har betyakt i dyre dommer for. MEN, jeg føler meg alt for stor til å gå på treningssenter, jeg. Har inntrykk av at det stort sett er meget veldreide sneller som står og tråkker og løfter vekter for å opprettholde den perfekte kroppen sin? Jeg har veldig lyst, motivasjonen er der, men jeg synes det er skummelt. Vil ikke bli kikket på, og ledd ut bak ryggen bare fordi jeg er endel større enn de fleste der. Så hva sier dere? Fortsette egentrening utendørs, eller ta mot til meg og tråkke opp tjukk og god og med masse motivasjon på et treningssenter? Og er inntrykket mitt av sånne plasser rett? Jeg vil ned femten kg!
Gjest Elfrida Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 MEN, jeg føler meg alt for stor til å gå på treningssenter, jeg. Har inntrykk av at det stort sett er meget veldreide sneller som står og tråkker og løfter vekter for å opprettholde den perfekte kroppen sin? Du tar feil. Det er alle slags typer mennesker på treningsstudioer, og de som alle ser rart på er snellene med perfekt sminke og utstudert antrekk som tar 1000 mageøvelser med 1 kilos motstand mens de prøver å skyte fram puppene mest mulig. Jeg er tjukk og trener på studio, og ingen ser rart på meg (tror jeg).
Gjest Supermimz Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 (endret) Det er mennesker både utendørs og innendørs, og de velger jo selv hvem de vil se på, så det er kansje best å bare tenke på deg selv og ikke bry seg med hva andre tenker. Lettere sagt enn gjort, men det viktigste er at du tar vare på deg selv ved å gjøre det som er best for deg. Om du føler at et treningsenter blir for ubehagelig, så trenger du jo ikke trene der..Men jeg lover deg at det finnest mennesker der i alle mulige fasonger. Endret 3. september 2009 av Supermimz
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 de som alle ser rart på er snellene med perfekt sminke og utstudert antrekk som tar 1000 mageøvelser med 1 kilos motstand mens de prøver å skyte fram puppene mest mulig. Hvorfor gjør du narr av "snellene" (de tynne)? Er du bare misunnelig?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Hvorfor gjør du narr av "snellene" (de tynne)? Er du bare misunnelig? Enig. Hvis man først snakker om fordommer...... Dersom man har fordommer mot tynne (som Elfrida tydeligvis har) på treningssenteret, kan man vel også ha fordommer mot overvektige?
Fat Sally Lee Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 (endret) Like liten grunn til å gjøre narr av "snellene" som det er til å gjøre narr av de som er overvektige. Det finnes ALLE slags folk i et treningsstudio, det finnes like mange forskjellige kropper der som ute på gata. At det bare er slanke, veltrente folk på slike steder, er bare en myte. Jeg blir snart treningsinstruktør, og ville satt stor pris på ha med mennesker av alle størrelser (og aldre!) på mine timer. Så du er nok hjertelig velkommen på hvilket som helst treningssenter, ts! Endret 21. august 2009 av Fat Sally Lee
Fun Light Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Ta mot til deg og gå på treningssenter! Du vil garantert finne folk i alle aldre, størrelser og fasonger der, og ingen vil se rart på deg. Jeg trente på studio som ekstremt overvektig, og fikk ingen rare blikk som jeg kan huske. Det eneste som forundret instruktørene og som førte til noen overraskede blikk og kommentarer, var at jeg troppet opp fast mange ganger i uka og syklet/danset forbi de andre fordi jeg var i så god form Tenk på deg selv, ikke la frykten for hva andre mener om deg hindre deg i å nå målene dine!
Cata Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Ta med deg kiloene og dra til et treningssenter hvis det er slik du har lyst til å trene. Har noen kilo for mye selv, men har trent på senter til og fra i minst 20 år og aldri blitt sett rart på av den grunn. Tvertimot er min erfaring at de fleste man møter der er veldig hyggelige og hjelpsomme.
lovenemo Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Jeg er 177cm og veier 87kg. Så, tjukkis! Tenkte jeg skulle ned ca. 15 kg, men for at det skal gå så må jeg verve meg til et treningsstudio. Enda litt mer motivasjon inn i bildet; at jeg må bruke det jeg har betyakt i dyre dommer for. MEN, jeg føler meg alt for stor til å gå på treningssenter, jeg. Har inntrykk av at det stort sett er meget veldreide sneller som står og tråkker og løfter vekter for å opprettholde den perfekte kroppen sin? Jeg har veldig lyst, motivasjonen er der, men jeg synes det er skummelt. Vil ikke bli kikket på, og ledd ut bak ryggen bare fordi jeg er endel større enn de fleste der. Så hva sier dere? Fortsette egentrening utendørs, eller ta mot til meg og tråkke opp tjukk og god og med masse motivasjon på et treningssenter? Og er inntrykket mitt av sånne plasser rett? Jeg vil ned femten kg! Jeg er myyye større enn deg, og jeg trener på treningssenter Du finner folk i alle aldre og alle slags str på treningssentre, så jeg vil si at inntrykket ditt er feil. Just do it
juni Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Jeg er slank og bra trent og tenker IKKE over hvor tjukke de andre på treninga er! Om noe, så heier jeg kanskje litt inne i meg når jeg ser ekstremt overvektige som man kan se føler seg mistilpass, men de fleste ser ikke ut til å bry seg uansett størrelse. Jeg liker heller ikke å blir glant på når jeg trener, bruker alltid løse klær, og vil helst forsvinne i mengden. Jeg er derimot faktisk litt som Elfirda, jeg fniser litt av de fjongeste "snellene", dvs de med masse make up og push up, smykker og utslått langt hår, de som nettopp tar 1000 repetisjoner uten motstand og uten å svette. Jeg kan ikke noe for at jeg synes det er underholdende! Det har ikke noe med at de er slanke og gjøre, jeg er slank selv. Moro!
Cecilie87 Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 D skal du ikke tenke noe på. Jeg skjønner hva du mener og føler men tro meg det er ingen som bryr seg, og hvis i tilfelle det skulle være noen som ser på andre og tenker nedlatende tanker så til helvete med dem:P Jeg har selv gått på treningsstudio som ekstremt overvektig og mistet over ved hjelp av trening og selvsagt har man følt at noen er der bare for å vise seg frem mn hva bryr d deg? du skal bare tenke på deg og ditt.. Hiv deg i det, d vil lønne seg;)
Gjest strykebrett Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Der jeg trener er det alle slags folk. Jeg er stort sett alt for opptatt med det jeg selv holder på med til å gjøre meg opp noen mening om de andre som trener der. Hvis jeg skal gjøre meg opp en mening vil jeg si at det er veldig positivt med overvktige folk som på treningssenteret
Gjest Elfrida Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Enig. Hvis man først snakker om fordommer...... Dersom man har fordommer mot tynne (som Elfrida tydeligvis har) på treningssenteret, kan man vel også ha fordommer mot overvektige?Nå skrev jeg ikke noe om de var tynne eller tjukke. Herregud, jeg har da ikke noe i mot slanke folk som trener! Eller de som ikke trener for den sakens skyld. Det er bare litt festlig med folk som bruker mye tid på helsestudio uten å trene.
Chanel.No5 Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Ta med deg kiloene og dra til et treningssenter hvis det er slik du har lyst til å trene. Har noen kilo for mye selv, men har trent på senter til og fra i minst 20 år og aldri blitt sett rart på av den grunn. Tvertimot er min erfaring at de fleste man møter der er veldig hyggelige og hjelpsomme. ENIG HER! Kom i gang, blir ikke bedre trent med å sitte hjemme å tenke på det !!
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Enig. Hvis man først snakker om fordommer...... Dersom man har fordommer mot tynne (som Elfrida tydeligvis har) på treningssenteret, kan man vel også ha fordommer mot overvektige? Det man ler av er da vitterlig de med sminke og stæsj på? Ikke fordi de er slanke? Da hadde jo heller ikke tjukke kommet på trening hvis de ikke ville bli tynne? Jeg ler like godt av en tjukk med sminke, pushup, utslått hår og masse smykker som av en tynn en? Jizez, lær deg å lese!
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 Jeg er 177cm og veier 87kg. Så, tjukkis! Tenkte jeg skulle ned ca. 15 kg, men for at det skal gå så må jeg verve meg til et treningsstudio. Enda litt mer motivasjon inn i bildet; at jeg må bruke det jeg har betyakt i dyre dommer for. MEN, jeg føler meg alt for stor til å gå på treningssenter, jeg. Har inntrykk av at det stort sett er meget veldreide sneller som står og tråkker og løfter vekter for å opprettholde den perfekte kroppen sin? Jeg har veldig lyst, motivasjonen er der, men jeg synes det er skummelt. Vil ikke bli kikket på, og ledd ut bak ryggen bare fordi jeg er endel større enn de fleste der. Så hva sier dere? Fortsette egentrening utendørs, eller ta mot til meg og tråkke opp tjukk og god og med masse motivasjon på et treningssenter? Og er inntrykket mitt av sånne plasser rett? Jeg vil ned femten kg! Se å få på deg treningstøy og kom deg på trenings-studio. Jeg lover deg at de andre er der for å trene - ikke for å se på deg eller andre. Du skiller deg helt sikkert ikke ut - du er en av mange som trener. Og folk er ikke annerledes enn deg. Trener man så er man fokusert på det - bare prøv. Om noen fester blikket på deg - så er ddet ikke sikkert at de "ser på deg". Det er lett og feste blikket ett sted mens du fokuserer på å løpe/ro/løfter. Men jeg skal love deg at du er ikke interessant for dem da. Ut å tren
¤flicka¤ Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Om noen fester blikket på deg - så er ddet ikke sikkert at de "ser på deg". Det er lett og feste blikket ett sted mens du fokuserer på å løpe/ro/løfter. Men jeg skal love deg at du er ikke interessant for dem da. Ut å tren Kjenner meg igjen i dette - spesielt når jeg løper Jeg blir veldig fokusert og er langt borte i min egen verden, men det kan sikkert se ut som jeg stirrer på noen..
Gjest ts Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Hei igjen, og tusen takk for svar! Vil bare oppklare en ting; jeg sitter ikke hjemme og spiser godterier og tenker på trening, jeg har trent flere ganger i uken i over et halvt år, og har allerede mistet nesten 20kg. (Jeii!) Jeg har bare trent hjemme og ute, ikke på treningssenter. Nå begynner jeg derimot å få lyst til å gjøre noe annet, samt trene styrke litt mer aktivt. Jeg har allerede ganske mye musker, men vil gjerne bli litt mer definert, og selvsagt miste endel kg til. Tenkte da apparater på treningsstudio var det som skulle til, har bare holdt meg unna foreøpig fordi jeg har følt meg litt for tjukk til det.
Chanel.No5 Skrevet 21. august 2009 #19 Skrevet 21. august 2009 (endret) Hei igjen, og tusen takk for svar! Vil bare oppklare en ting; jeg sitter ikke hjemme og spiser godterier og tenker på trening, jeg har trent flere ganger i uken i over et halvt år, og har allerede mistet nesten 20kg. (Jeii!) Kjempebra dette! Er nok bare en feilkonklusjon at du ikke trener nå de fleste her inne har laget seg mtp. ditt første innlegg! Synes det er en super idè at du begynner på ett senter, der er mulighetene flere og du kan lettere utfordre deg selv og oppnå større fremgang i treningen og vektnedgangen din!! Hopp i det!! Endret 21. august 2009 av Lotte27
Gjest strykebrett Skrevet 21. august 2009 #20 Skrevet 21. august 2009 Mange senter har en gratis time med personlig trener hvis du melder deg inn. Dette bør du benytte deg av hvis det er en mulighet, det er veldig nyttig og oppmuntrende å få lagt opp et treningsopplegg som er tilpasset av noen profesjonelle syns jeg i alle fall. Lykke til med sentertrening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå