Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Jeg har en samboer som ikke er så veldig pratesalig av seg. Jeg vl gjerne kunne snakke om ting da.., som alle jenter vil Jeg er ikke veldig opptatt av dette, men syns det kan være greit innimellom. Har prøvd å si at jeg vil at vi skal snakke mere og han har forsåvidt blitt flinkere. Når jeg spurte hva han tenkte, så var alltid svaret: Ingenting Og nå sier han hva han tenker, så han har jo tatt det jeg har sagt. Men han er såååå god på meldinger, bare ikke forann meg. Jeg fikk en kjempesøt melding, så sa jeg at jeg ble veldig glad for den og da sa han: ååå.., jeg har lyst på sveler. Er han kanskje usikker? Hvordan skal jeg da klare å få han til å bli sikker? Skal ikke be om pose og sekk, men vil gjerne komme så nærme han som mulig
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Gjør flere ting sammen så har dere mer å snakke om også. Han forteller deg hva han tenker om han har lyst til å fortelle, du kan ikke forandre på ham. Hvorfor er du sammen med en mann som du helst vil forandre på? Passer dere da egentlig sammen?
Gjest ts Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Er jo ikke snakk om å forandre.., men å snakke med.
Gjest *Mim* Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Han er ikke så snakkesalig, du vil gjerne forandre ham. Om han er usikker vet ikke jeg, du kan jo spørre ham?
Gjest ts Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Så aggresive folk er her da. Spør om ett lite tips bare!
Gjest Gjest_siris_* Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Ja, det var voldsomt og det! Jeg har samme problem med samboern. Han er veldig opp og ned i humøret da. Noen ganger snakker han masse, men andre ganger kan det gå fler timer uten at han sier noe. Den tiden vi har vært sammen så har han snakket VELDIG lite om seriøse ting. Fotball, jobb, familie, venner osv kan han snakke om. Men når det kommer til oss, følelser, sex ++ sier han ingenting med mindre han er god å full. Jeg tenker at det ligger i at han ikke er helt trygg på meg/oss enda. Og håper det vil hjelpe med tiden. Hvordan er din samboer med noe innabors? Hvis det er noe jeg føler han bærer på eller noe jeg ønsker han skal snakke om, venter jeg til fredag/lørdag, lager god middag og kjøper inn noen øl og noen flasker vin! Han blir ikke drita, men han blir litt tryggere og klarer og prate om litt alvorlige ting. Håper jo han åpner seg mer med tiden, er ikke kult å "sjenke" sambo hver gang jeg føler vi har ting som skal taes opp
Gjest Cynthia Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Av egen erfaring; det skal MYE til for å forandre et annet menneske. Hvis man vil forandre noe grunnleggende ved vedkommendes væremåte, bør man kanskje spørre seg om personen er den rette for en. Skal man forandre seg totalt for å oppfylle andres behov, føles det sjelden riktig - innerst inne.
DitaVonTeese Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 tror ts er ute etter noe råd får å få til en bedre komunikkasjon med sin kjære enn at hun har tenkt å forandre han. Har desverre ingen tips å komme med siden jeg har en samboer av samme typen selv
*Numi* Skrevet 23. august 2009 #9 Skrevet 23. august 2009 Jøss, det var da voldsomt. Man hører hele tiden at kommunikasjon er alfa og omega i et forhold, og når man først spør om råd for å bli bedre på det (altså kommunikasjon) så får man kjeft/blir kritisert for å prøve å forandre den andre?? Jeg har ikke så mange råd å komme med, men mener jeg er av samme type selv. Jeg kan prate med min samboer, men da helst om ting som er litt mer "generelle", eller "overfladiske", og synes det er vanskelig å snakke om meg selv/forholdet/om jeg føler meg utilpass el.l. Årsaken til at jeg ikke snakker er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke klarer. Jeg synes det er vanskelig å snakke om f.eks vonde ting, for da vet jeg at jeg kommer til å ty til tårer. Derfor unngår jeg det heller. Jeg skulle innimellom ønske at min samboer stilte mer spørsmål, særlig når jeg har fortalt ham at det er ting jeg skulle sagt, men som jeg ikke får frem. Han er ikke typen til å spørre og grave, men sier heller at jeg får si det når jeg er klar for det. Poenget er jo også at jo lengre jeg holder det inne, jo vanskeligere blir det å si ting, så det er en ond sirkel. Nå høres det jo egentlig ut for meg at det er du som ønsker å prate, mens han som klarer seg uten. Så da vet jeg jo ikke om det funker for deg å spørre og grave litt for å få frem ting han brenner inne med. Er han som meg har han ting han vil si som han ikke klarer å få sagt, men det kan jo godt hende at han bare ikke er av den snakkesalige typen. Da bør du kanskje heller prøve å forklare han viktigheten av å ha bra kommunikasjon i et forhold, og si at du gjerne ønsker å dele flere ting med han, fordi du er glad i han og bryr deg om han og ønsker å komme nærmere han. Kanskje han skjønner poenget.
Gjest Cynthia Skrevet 23. august 2009 #10 Skrevet 23. august 2009 (endret) tror ts er ute etter noe råd får å få til en bedre komunikkasjon med sin kjære enn at hun har tenkt å forandre han. Har desverre ingen tips å komme med siden jeg har en samboer av samme typen selv Skal man dømme utfra tittelen, er det tydeligvis han som må endre på noe, ikke de som par. Noen ganger kan det være verdt å tenke over årsaken til han ikke snakker/svarer. Endret 23. august 2009 av Cynthia
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #11 Skrevet 23. august 2009 Jeg tror Numi har noen gode tips egentlig. Ettersom det er du som vil snakke mer, og som kanskje har konkrete ting du lurer på, still ham spørsmål Ikke for ledende eller "krevende", men som gjør at han kanskje blir litt mer obs på de tingene det er naturlig for deg å lure på? (Ellers må jeg si at jeg tror det er ganske naturlig at man som samboere kan gå flere timer uten å prate sammen - jeg blir i hvert fall sliten om jeg skal prate eller høre på noen konstant. Men det er jo viktig å ha god kommunikasjon, og dette er noen en kan trene på og endre om begge legger godviljen til)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå