Gå til innhold

Kanin som klikker når vi prøver å klippe neglene hans..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips?

Har en liten guttekanin som HATER å bli løftet opp, og nekter å la oss klippe neglene hans.. Kjæresten min holder han, og jeg skal liksom klippe.. Men han klikker totalt..

Vi kan ikke vente stort lenger med å få det gjort, for de begynner å bli ganske lange!! Jeg har skjønt at kaniner ikke liker å bli båret rundt på, men, finnes det ingen måte å venne han til LITT bæring??

På forhånd, tusen takk for svar!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som funket for å venne katten vår til å bli båret (han var født utendørs av eierløs mor) var å løfte en bitteliten stund av gangen, og sette ham ned mens han ennå var rolig eller straks han roet seg. Kanskje samme metode funker på kaniner også. Viktig å gjøre det med en gant, ikke prøve for lenge etc i begynnelsen, for det er nødvendig at dyret skjønner 1) at det ikke blir båret lenge av gangen ("for alltid"/er fanget) og 2) at det lønner seg å være rolig.

Hvis dere likevel ikke greier å få klipt klørne på kaninen bør dere ta den med til veterinær eller en kaninoppdretter i hvert fall første gangen, så dere får noen tips om teknikken, og selvsagt fordi det er viktig å få klipe klørne før tærne forkrøples.

Skrevet

Jeg gjorde med min kanin som gjest over sier. Funket fjell! Bare husk å sett han ned med EN GANG han blir rolig :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Du må være rolig og tolmodig:) begynn kanskje med å stryke han litt på labbene, sånn at han vet at det ikke er noe farlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...