Gå til innhold

Skal dere ha band/DJ i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver da å bestemme oss for om vi skal leie inn band/DJ til bryllupet eller om vi skal bare lage spilleliste med favorittmusikken.

Hva skal dere gjøre i deres bryllup?

Noen som har erfaringer med hvor mye "liv" det blir i bryllup med live underholding i forhold til spilleliste?

Ser kanskje for meg at det blir litt mer dansing osv med et band, samtidig som vi er nødt til å holde kostnadene nede..

Og til dere som skal ha band/DJ, hva betaler dere for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi prøver da å bestemme oss for om vi skal leie inn band/DJ til bryllupet eller om vi skal bare lage spilleliste med favorittmusikken.

Hva skal dere gjøre i deres bryllup?

Noen som har erfaringer med hvor mye "liv" det blir i bryllup med live underholding i forhold til spilleliste?

Ser kanskje for meg at det blir litt mer dansing osv med et band, samtidig som vi er nødt til å holde kostnadene nede..

Og til dere som skal ha band/DJ, hva betaler dere for det?

Henger meg på denne. Vi er også usikre på dette. Vi har mange musikervenner som kan lage små innstik av livemusikk hvis vi kjører mp3 som utgangspunkt. Og jeg vet at mange uansett helst vil snakke fremfor å ha høy musikk, og vi har ikke så mange danseglade gjester..

Skrevet

VI skal bare ha en lang spilleliste med div sjangere.

Band eller DJ blir litt overkill synes jeg.

Skrevet

Vi hadde band og angrer ikke et sekund! brukte mye penger på det, men det ble en kjempesuksess!

Tenk på budsjett og bestem ut fra det.

Kan sikkert bli bra med en bra spilleliste også. Dj tror jeg ikke jeg hadde villet brukt penger på... Få heller noen som har mye musikk til å lage en bra liste, ta med pc og så ordner det seg selv. Vi hadde nemlig musikk spilt fra pc n når bandet hadde pause. Fungerte veldig bra det også!

Skrevet

Vi gjorde en litt annen vri og hadde syngende servitører -det var en skikkelig stor suksess og skapte veldig god stemning! Fått masse positve tilbakemeldinger på det i etterkant. De hadde 5 show/medleyer som ble tatt iløpet av kvelden og det kom helt overraskende på gjestene. Pianisten til servitørene taflet ellers litt under middagen, mens utover de sene nattetimene hadde vi spillelister med musikk vi liker på anlegget :)

Skrevet

Vi hadde liveband, og det angrer jeg ikke på at vi prioriterte.

Vi hadde en duo med keyboard og gitar, og det vært utrolig bra!!!

Mange som svingte og kosa seg, som jeg aldri hadde sett for meg var noen danseløver... alt fra farmor og farfar, til brudgommens kompiser osv.

Det var dyrt, 8500,-, og som det ble nevnt er det en del gjester som heller vil sitte å prate utover kvelden, derfor hadde vi bare to økter à 45 min med musikk, selv om vi kunne fått 4 for prisen.

Det ble i hvert fall helt perfekt, og jeg er glad vi valgte det, for det var min mann som absolutt skulle ha levende musikk :)

Skrevet

Vi skal også ha band i vårt bryllup, synes det blir litt mer livat og "ekte(i mangel av bedre ord å forklare det med).

Musikken blir nok gjerne litt høy med live musikk, men vi skal sørge for at det ikke blir altfor høyt(det er jo ikke diskotek akkurat!).

Betaler 4000,-, da er de der i ca 6 timer(fram til ca 2 på natta).

Skrevet

Vi hadde levende musikk og angrer ikke ett sekund.

De skapte liv, og folket svingte seg på gulvet hele tiden.

Vi leide Duo 1 og tror vi betalte 5000.- verdt hver krone!

Skrevet

Vi har booket en duo som spiller alt fra rock til sving til vømmøl :) Har vært i bryllup der de har spilt tidligere og det var kjempegøy med masse liv :) Har også vært i bryllup med DJ og det ble ikke samme stemningen. Sving er så gøy uansett om du kan det eller ikke, og uansett alder (det synes iallfall jeg :gjeiper: )

Vi betaler 6000,- for dem og tenker det er verdt det :) Har hørt med flere som syns 6000,- er greit ifh til hva mange andre band tar idag..

Skrevet
Vi hadde levende musikk og angrer ikke ett sekund.

De skapte liv, og folket svingte seg på gulvet hele tiden.

Vi leide Duo 1 og tror vi betalte 5000.- verdt hver krone!

Hvor lenge utover kvelden var de da? Hvilken type musikk spilte de?

Skrevet

De spilte fra kl 22.00-02.00

De spilte en del Creedens, Åge og annen dansbar musikk.

Kan ikke si jeg husker helt, var så mye som skjedde den dagen.

Se på Hjemmesiden deres, de har lagt ut spillelisten der.

Folk var iallefall fornøyde og skrøt av de i ettertid. Men de er ganske opptatt, så lurt å bestille de i god tid.

Skrevet

Vi tenker på å leie oss band til bryllupet - blir mer futt i bryllupet, så slipper vi å dille med bærbar pc under bryllupet. Vet fra andre fester vi har hatt med pc så ble det bare stress og styr ..

Budsjettet vårt for band er sånn ca 10.000 ... vi leter etter et countryrock band som lager skikkelig fest musikk :-)

Gjest fornøyd
Skrevet

En bryllupsfest uten levende musikk (les band) ville vært helt utenkelig for oss. Betaler 10.000. Det var noe av det første vi booka. Skjærer heller ned på andre ting om økonomien tilsier at vi må det. Men ikke musikken!

Hadde blitt skuffa om jeg kom til et bryllup uten levende musikk..

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Drar opp igjen denne tråden jeg. Vi har også lyst på band i bryllupet, tror vi får flere ut på dansegulvet da :) Jeg har lyst til å danse masse swing! Gamle, klassiske swinglåter er alltid bra, men det hadde vært gøy om de kunne spille litt moderne ting også. Syns f.eks. The Baseballs er utrolig gøy. Dere som har hatt band i bryllupet, har dere noen å anbefale? Bryllupet skal være i Oslo og budsjettet for band er maks 10000.

Skrevet

Vi skal ha band, som egentlig kostet 8000 kr. Vi fikk med filming og taffelmusikk også og da ble prisen på 14500 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hei

Vi hadde band i bryllupet vårt i august og det var en enorm suksess! På et tidspunkt var alle i bryllupet på dansegulvet. Det var super stemning hele kvelden. Bandet heter Sidekicks.

Du finner dem på www.bryllupsartister.no.

Her er direktelinken:

http://www.bryllupsartister.no/fylker/artister/sidekicks.html

Vi hadde en duo med litt utstyr. Det holdt fint til 90 gjester. De spilte 3 ganer 45 minutter. Tror kanskje budsjettet ditt holder akkurat.

Det er noen andre artister på www.bryllupsartister.no også. Sjekk Oslo og Akershus.

Håper dette var til hjelp. Du må ha live musikk for å ha et perfekt bryllup!

-ban-

• 1 år senere...
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Noen som har noen anbefallinger om et skikkelig festband som kan få gjestene til å rocke løs.

Skrevet

Jeg har aldri vert i ett bryllup der man har hatt liveband, de fleste har hatt DJ så det er det vi skal ha. Nå er vi så heldig at flere av min forlovedes kompiser av og til jobber som DJ og er flinke til å lage gode spillelister^_^ Planen er å spørre to av dem sånn at de kan rullere litt og dermed slipper å stå bak en skjerm hele kvelden.

Og jeg har jobbet som datatekniker så evt krøll skal jeg klare å rydde opp i;)

Skrevet

takk for tips om gode band, det kommer godt med! :klemmer:

Jeg ønsker meg live-band til kvelden som spiller 2-3 sett a 45 min.

Ønsker meg også en strykerkvartett til når jeg skal gå opp midtgangen.

Skrevet (endret)

Jeg mener at liveband er et must. Vi hadde det i vårt bryllup og det var en kjempesuksess.

Reklamelink fjernet

Bond, adm

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...