Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Hei Betalte akkurat en faktura til Chess (på deres egne sider, altså ikke i nettbank)med Visa. Etter at jeg hadde fylt inn de nødvendige opplysninger via BankID fikk jeg opp en feilmelding som jeg ikke skjønte stort av. Nå viser det seg at beløpet er trukket fra kontoen, men fakturaen står fortsatt som ubetalt hos chess. Det pleier å oppdateres med en gang når jeg betaler via deres side. Må jeg gjennomføre betalingen en gang til? Vil nødig bli trukket for beløpet 2 ganger. Jeg stesser litt med dette for forfallsdato er i dag. Har prøvd å ringe Chess, men de visste ikke annet enn at fakturaen står ubetalt, og det er håpløst å få tak i et vettugt menneske i banken som kan svare meg. Noen snille sjeler som kan hjelpe?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Telefonen din blir ikke sperret to minutter etter forfallsdato, så du kan trygt ta det med ro. Logg inn over helga, så er helt sikkert statusen oppdatert.
Alison Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Hei Betalte akkurat en faktura til Chess (på deres egne sider, altså ikke i nettbank)med Visa. Etter at jeg hadde fylt inn de nødvendige opplysninger via BankID fikk jeg opp en feilmelding som jeg ikke skjønte stort av. Nå viser det seg at beløpet er trukket fra kontoen, men fakturaen står fortsatt som ubetalt hos chess. Det pleier å oppdateres med en gang når jeg betaler via deres side. Må jeg gjennomføre betalingen en gang til? Vil nødig bli trukket for beløpet 2 ganger. Jeg stesser litt med dette for forfallsdato er i dag. Har prøvd å ringe Chess, men de visste ikke annet enn at fakturaen står ubetalt, og det er håpløst å få tak i et vettugt menneske i banken som kan svare meg. Noen snille sjeler som kan hjelpe? Er transaksjonen reservert eller ferdig bokført? Er den bare reservert vil den nok falle bort etter noen dager siden du ikke fikk bekreftet betalingen din. Det er mulig for banken å sjekke opp om transaksjonen (det reserverte beløpet) har blitt bekreftet eller avvist, men det vil bety litt ekstrajobb og er ikke noe du kan forvente at de sjekker hver gang det oppstår en reservasjon. Kan du huske noe av feilmelding du fikk da du skulle betale med bank ID?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Takk for svar. Feilmeldingen kom etter at jeg var ferdig med det siste passordet på Bank ID og var i ferd med å bli "redirected" tilbake til Chess. Mener det stod noe om at de ikke kunne finne et eller annet. (beklager dårlig forklart, men jeg husker rett og slett ikke) Kanskje jeg skal prøve å betale den igjen, vil jo gjerne være sikker på at alt er i orden. Dersom jeg betaler den igjen, vil det andre beløpet som er reservert alikevel trekkes?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 Nå står det på nettbanken : Omsetning bank axept Ingen beskrivelse tilgjengelig Betyr dette at den da har gått igjennom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå