Gjest Sjokkert Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Er det mulig? Denne dukken lærer femåringer å amme! Sjekk her: http://www.tv2underholdning.no/moro/denne-...me-2867220.html Hva synes dere om dette? Er det bra eller dumt?
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Likte ikke den. Syns det er litt perverst. Hadde ikke kjøpt noe slikt til mine jenter.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Likte ikke den. Syns det er litt perverst. Hadde ikke kjøpt noe slikt til mine jenter. Jeg kan ikke skjønne hva som er perverst med den :klø: Ellers så har jeg ikke noen mening verken for eller i mot den
Miel Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Hva skulle være galt med en slik dukke, jeg lekte jo at jeg ammet dukkene mine da jeg var liten... Da broren min ble født hermet jeg etter alt mamma og pappa gjorde med babyen, og en av naboguttene ble plukket ut som "pappa", men vi hadde ikke heeelt oversikt over hvordan alt fungerte, så han ville gjerne amme dukkene, han også.
Harlekin Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Jeg ble ikke provosert av den. Det er jo helt vanlig å leke mor, far og barn, og det er da ingen hemmelighet av de fleste barn får mat av brystet til mor? Jeg skjønner ikke at man trenger å holde dette skjult for barna. Brystet er jo ikke noe seksuelt i denne sammenhengen, kun et matfat.
Leanne Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Denne dukken ville min datter likt... Da lillebror ble født var hun 2,5 år og hun passet like godt på dukken som jeg på lillebror... Bleier ble skiftet, dukken ble badet, kledd av og på, og så måtte den få pupp! Hun brukte body på den tiden, men det ble jo så vanskelig for da fant man ikke puppen Så hun gikk over til bare bruk av t-skjorter slik at hun kunne "amme" babyen sin... Amming er jo en naturlig ting... Hvorfor skulle alle dukker få "mat" på flaske? Er jo bare naturlig at noen ammes også...
Pasha Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 trur at småjentene (og gutta) lærer dette fint uten slik dukke jeg. Ser jo allerede på jenta mi hvordan hun styrer og steller med dukkene sine.. skifter på dem (lukter på dem om de har bæsjet), mater de både med skje og flaske og triller og bærer og det som hører med. Så faren for at hun skal "amme" dukkene sine når babyen kommer antar jeg blir stor. men noen egen dukke til det får hun ikke nei.. denne her synes jeg rett og slett var litt creepy.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Det er vel de som synes leken er pervers som er perverse, og ikke leken! Tenner der på amming??? Jeg kan virkellig ikke fatte og begripe hva som er galt med denne leken! jeg ammet også dukkene mine da jeg var liten
Harlekin Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 (endret) Spesielt... Det er kanskje litt uvanlig at en dukke kommer med "løspupper" til ammeformål, men det er ikke uvanlig at barna, når de leker med dukkene sine, også ammer. De vil jo gjøre som mamma! Uansett synes jeg ikke dette er noe å hisse seg opp over. Endret 21. august 2009 av Harlekin
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Verden går fremover ser jeg. Og det er jublende bra. Håper den kommer til salgs her til landt (om den ikke alt er). Tenk å bli provosert av en uskadelig leke
Gjest imli Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Jeg blir ikke provosert, men synes det er litt unødvendig da. Ungene kan jo fint leke at de ammer vanlige dukker. Det gjorde i alle fall jeg da jeg var liten
Harlekin Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Er vel enig i at den var litt unødvendig, men det finnes jo massevis av leker som er unødvendige Går vel under kategorien "morsomt ekstradill"
Pasha Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 men mye heller denne dukka enn den dukken som drev og sang at har man penger kan man kjøpe alt man trenger og kjøpe kjøpe.. etc (var det amanda dukken? :klø: )
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Det finnes dukker som tisser og driter også - er det bedre? Her i Norge er det visst noen som synes alt sm har med pupp å gjøre er seksuelt, mødre ammer barna sine i skjul, i Oslo var det til og med en hentemamma som måtte amme på do! En halvannetåring - så at noen synes en dukke som dier er perverst, er vel bare å forvente. Selv synes jeg det er usigelig trist med slike kommentarer. Om dukken er en nødvendig leke, se det er en annen sak. Selvsagt kan småpiker og gutter leke med kongledyr og så, og nei, det MÅ ikke være dukker med stæsj eller biler med fjernkontroll... men det er noe helt annet.
Lunamamma Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Unødvendig, ja, men det synes jeg strengt tatt at mye annet er også. Synes dukka var fin jeg, ser for meg at mor og storesøster kan sitte sammen og kose seg i sofaen når mor ammer minstemann. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å kjøpe denne dukken til datteren min, om jeg først hadde fått 400,- til å bruke på en dukke til jenta mi. Tror nok ikke at denne dukken vil skape noen amme-revolusjon som gjør at kvinner slipper å bruke disse ammesjalene and what not når de ammer i offentligheten, men den skader nok heller ikke. Jeg håper datteren min får et mer naturlig forhold til pupper, kropp og nakenhet enn jeg hadde, og da er en innsikt i hva puppenes funksjon faktisk er, slett ikke dumt. Må forøvrig sies at jenta mi er bare 1 år enda da, så jeg vet ikke hva aldersgruppen denne dukken er myntet på, allerede ofte kan om amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå