Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #1 Del Skrevet 7. august 2003 I dag er jeg og min datter inne. Hun er for liten for å være ute alene og jeg orker ikke! Jeg er 7måneder gravid og vil helst sitte i kjelleren hele dagen, kanskje hele uken .... Så får jeg likevel dårlig samvittighet overfor min datter, men nå har vi hatt så mange sol dager er det absolutt nødvendig å måtte være ute, jeg er ikke noe sommer menneske, får hodepine av sola og blir slapp, skal man da være tvunget til å gå ut? Jeg bruker heller høsten og våren til å være ute... syns det er for varmt, jeg svetter hele tiden... Er det andre som er lei av varmen, eller er det bare meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. august 2003 #2 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg er IKKE lei av varmen men jeg får hodepine av det sterke lyset som sola gir. Derfor setter jeg meg med god samvittighet inne i kjelleren med terrassedøra på vid gap. Rett utenfor plasker ungene rundt i bassenget, og ved siden av meg står fryseboksen med is og ekstrakjøleskapet med kald drikke. Deilig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #3 Del Skrevet 7. august 2003 Åh... Gud hva hadde jeg ikke gjort for en is akkurat nå... Men da må jeg gå 45minutter til butikken og 45 tilbake Det frister ikke... Får vel leve på isbiter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #4 Del Skrevet 7. august 2003 Åh... Gud hva hadde jeg ikke gjort for en is akkurat nå... Men da må jeg gå 45minutter til butikken og 45 tilbake Det frister ikke... Får vel leve på isbiter... Ha,ha... og da kan man vel si at jeg ikke ville gått i 90minutter i 25 varmegrader for en da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. august 2003 #5 Del Skrevet 7. august 2003 *Tex har bil.... * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #6 Del Skrevet 7. august 2003 *Tex har bil.... * Vel Tex er heldig da... stakkars meg, egner meg ikke som sjofør så jeg har ikke tatt lappen engang.... tror jeg ville meid ned alt som er, spes i denne varmen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. august 2003 #7 Del Skrevet 8. august 2003 *trøsteklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 9. august 2003 #8 Del Skrevet 9. august 2003 hei hei jeg tror det er lurt både for deg og datteren din og være litt inne også jeg. Jeg har selv en sønn på 2,5 år og en sønn på 4 måneder og vi er inne da varmen står på som værst ute. Ellers har vi vært litt på stranda, kjøpt meg en parasoll som vi sitter litt under. Ellers hjelper det jo og ta seg en dukkert da. Uff må si jeg ikke misunner deg og være i 7. måned nå som det er så varmt ute. Ønsker deg lykke til jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 9. august 2003 #9 Del Skrevet 9. august 2003 vet hvordan du har det!!! eller, jeg har "heldigvis" ikke andre barn, men jeg orker ikke være ute i sola i det hele tatt. har såå lyst å gå ut feks på stranden, men jeg takler det ikke! elsket varme før, og kunne ligge midt i solsteken på stranden hele dagen (ikke sunt nei, men...) men nå klarer jeg ikke 5 minutter engang. er veldig gøy å være gravid, men slitsomt i varmen:( klem fra Iset 25+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. august 2003 #10 Del Skrevet 9. august 2003 Ja, jeg skjønner godt dem som vil holde seg inne ja. Bare en liten detalj: hodepine i sola kan i 90% av tilfellene ENKELT forebygges ved at man rett og slett putter på en solhatt. Min mor fikk i mange år migrene av sol. Hun har etter dette hatt mange solhatter oppgjennom årene, og ja, mange har ledd av henne og spurt om hun skulle på safari (div stråhatter), og generelt mobbet hattene hennes (jepp, det finnes nemlig slike mennekser i hennes nærmeste omgangskrets dessverre) men hun tar ikke dette så alvorlig. For, etter at hun begynte med solhatter (sørg for at den både beskyter mot sola OG har god "lufting" så det ikke blir så varmt oppi der) så har hun ikke hatt migrene av sola en eneste gang, bortsett fra når hun har glemt solhatten da. Ellers: masse kald drikke, beskyte voksne og barn godt mot sola. og holde seg inne/i skyggen midt på dagen, det er lurt uansett. Misunner ikke noen å gå høygravid i den varmen som tidvis har vært nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 9. august 2003 #11 Del Skrevet 9. august 2003 I denne varmen er det en selvfølge at en kan holde seg inne litt. Når vi har en og annen dag med fint vær er det en ting at en må være ute. Men kjære deg du er gravid, og ekstra varm og kan være inne uten snev av dårlig samvittighet dersom du ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. august 2003 #12 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg får hodepine av lyset og ikke av varmen. Jeg må bruke mørke briller for i det hele tatt å orke å oppholde meg ute i sola. Slitsomt, men detkunne feilt meg verre ting.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. august 2003 #13 Del Skrevet 9. august 2003 Vel, solhatter beskytter som lyset også, det er minst halve poengt (stor bred brem, derav dette med "safarihatter" har alltid vært viktig for min mor, lyset er nok mye av problemet ja, men om det blir for varmt på hodet skaper det problemer også...) Jaja, skal la være å nevne dette mer jeg..... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå