Gjest lillesol ii Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Hei! Den ene katten min har så tørre og sprukne poter. Helt ulik den andres. De er ikke glatte, men rue. Trenger sårt noen råd!
Gjest Lille-pus Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Det høres ut som potene bør smøres. Spesielt hvis pus har det ubehagelig eller vondt med de såre potene sine. Du kan kjøpe potesalve og smøre potene Hør med vetrinæren om de har potesalve inne (alternativt kan enkelte dyrebutikker ha potesalve).
Gjest ts Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Da reiser jeg til veterinæren nå! Tror ikke hun har vondt, men det blir vel ikke bedre utover høsten, så greit å få ordnet det nå! Hun er en meget bestemt pusedame, så er spent på hvilken reaksjon jeg får når jeg _våger_ å ta på potene hennes uten lov. Hehe, får ta på hansker.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Smør en tynt lag med vaselin på potene til pusen din, det hjelper!
Aurora M. Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Litt "sprekker" og tørre partier på kattepoter er helt vanlig, ihvertfall om de er mye ute. Det er også forskjell på potene i forhold til alder. Det behøver ikke å bety at den plages av det. Katter er som oftest veldig flinke å stelle potene sine og ta vare på dem. De går jo oftest ikke mye på asfalt o.s.v. Men er de skikkelig såre så er det sikkert lurt å hjelpe til litt ja. Ellers må du tenke over kosthold. Hvilken stand pels og poter er i sier ofte mye om maten de spiser. Skjønnhet kommer innenfra, også hos puser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå