NoAngel Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 hei det har seg sånn at gubben ikke har foreldre.. hvordan gjør vi dette med middags opplegget da?? kan vi sette min mor sammen med han og min far sammen med meg?? eller skal hans side bare være tom?? tar imot alt av forslag :D
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 hei det har seg sånn at gubben ikke har foreldre.. hvordan gjør vi dette med middags opplegget da?? kan vi sette min mor sammen med han og min far sammen med meg?? eller skal hans side bare være tom?? tar imot alt av forslag :D Ikke la plassen være tom... Noe så trist... Hva med andre familiemedlemmer? Har han søsken? Besteforeldre? Har dere barn som kan sitte ved siden av ham? Forloveren hans? Ellers er jo forslaget om å la din mor sitte ved ham også bra
lilleGrethe Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Søsken eller besteforeldre fra hans side synes jeg høres ut som en bra ordning, hvis det er en mulighet. Hvem står han nærmest på hans side? Ellers kan dine foreldre på hver side av dere sikkert være en mulighet.
LukaFrost Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Kanskje han har andre familiemedlemmer som står han nær som kan sitte der? Ellers synes jeg det er et bra alternativ å plassere din mor sammen med han. Tomme stoler synes jeg ikke noe om.
Noli Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Vi løste dette ved å ha forloverne oppe ved siden av oss. Svigerfaren min var litt i mot det, men det var jo ikke hans bryllup.
NoAngel Skrevet 21. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2009 han har kun en søster.. tror det er alt.. tanter og onkler bor i australia...tror ikke de kommer. jeg har 4 barn fra før, de forguder han og han dem.. er jo en mulighet å ha dem der.. syntes også det hadde vært utrolig trist med tom plass!
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Alt er lov så lenge det er slik dere vil ha det... Ett alternativ kan jo være at moren din sitter ved hans side, faren din ved din og at barna omringer dere... Evt at barna omringer dere to og foreldrene dine sitter på hver sin side av dem igjen. Samtidig spørs det jo litt hva slags forhold han har til søsteren, kanskje han vil ha henne på siden...? Som sagt, alt er lov så lenge det er slik dere ønsker det...
Bahia Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 I følge tradisjon sitter brudens foreldre på hver sin side av brudeparet, siden det tidligere var de som var verter. Altså din mor ved hans side. Å ha søsteren hans ved hans side er også en god idè Kommer helt an på hva dere foretrekker Jeg var nettopp i et bryllup der brudens foreldre ikke var tilstede og hun satt da ved sin bror.
NoAngel Skrevet 21. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2009 gruer meg litt til å ta det opp med han. er redd for at han kan bli litt lei seg ved på minnelsen... får utsette det så lenge som mulig ...
Gjest KateW Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Jeg ville gjort en kul vri, og dermed gjort det slik at det ikke virket som om han "manglet" noen. Eller at han ble lei seg over å ikke ha sine der. Du kan legge det fram for ham som et forslag til bordplassering, snarere enn et problem, og se hva han mener om det. Det er ikke uvanlig at brudgommen har brudens mor til bords. Så kan du ha din far, også har din far din forlover og din mor hans forlover. For eksempel, eller at dere har barna sittende to på hver side, også dine foreldre på din/hans side, og forloverne som par på din/hans side. Tenk kreativt, noe jeg er overbevist du er god på, og ikke minst GRATTIS med forlovelsen!
NoAngel Skrevet 21. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2009 tusen takk kate :D blir nok noe sånt som du sa der ja.. han vet jo ikke hva som er tradisjon i norge heller.. så kan jo bare si at dette er normalt osv, så kanskje han ikke tenker over det... håper på det ihvertfall! skal ikke være like lett alltid, men vi får det nok til :D
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Jammen, det er jo tradisjon i Norge at brudens foreldre sitter på hver sin side av brudeparet, altså brudens far ved siden av bruden og brudens mor ved siden av brudgommen. Dermed blir det siste forslaget så normalt som det kan, og helt i tråd med skikk og bruk. Tradisjonelt skal hans nærmeste slektninger sitten "utenfor der igjen", så hans søster bør sitte ved siden av din far. Lykke til! Dette får dere til!
NoAngel Skrevet 21. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2009 hvor pleier brudgommes foreldre å sitte? hans mor med min far og hans far med min mor?
Gjest Pet Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Kan ikke han få lov til å bestemme hvem han vil ha ved siden av seg under middagen? Forloveren sin eller en annen venn, f eks? Jeg skjønner at dere ikke skal ha et tradisjonelt bryllup (ut i fra en annen tråd), så da er det vel ikke nødvendlig å tviholde på den tradisjonelle bordplasseringen heller, hvis det blir ukomfortabelt for ham?
NoAngel Skrevet 21. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2009 jeg har da aldri sagt at det blir ukomfortabelt for han har jeg vel?? det som er ukomfortabelt for han er å snakke om at han ikke har noen som kommer til å være der for han! jeg ville heller aldri tvunget han til noe som helst!! selskapet vårt blir nok et ganske "standard " selskap, vielsen blir litt anderledes. jeg ba om forslag her, ikke at man på død og liv skal følge en tradisjon. og sånn for the record. han har ingenting imot å tilbringe tid med hverken barna eller foreldrene mine ..
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 hvor pleier brudgommes foreldre å sitte? hans mor med min far og hans far med min mor? Ja.
Gjest Pet Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 gruer meg litt til å ta det opp med han. er redd for at han kan bli litt lei seg ved på minnelsen... får utsette det så lenge som mulig ... jeg har da aldri sagt at det blir ukomfortabelt for han har jeg vel?? det som er ukomfortabelt for han er å snakke om at han ikke har noen som kommer til å være der for han! jeg ville heller aldri tvunget han til noe som helst!! selskapet vårt blir nok et ganske "standard " selskap, vielsen blir litt anderledes. jeg ba om forslag her, ikke at man på død og liv skal følge en tradisjon. og sånn for the record. han har ingenting imot å tilbringe tid med hverken barna eller foreldrene mine .. Kjære vene, jeg leste bare det du skrev om at du var redd for at han skulle bli lei seg, og tenkte at det å sette opp bordplasseringen uavhengig av tradisjonen med at foreldrene må sitte på et bestemt sted ift brudeparet kanskje ville gjøre det mindre sårt for ham. Han skal vel ha en forlover? Skal ikke mye til å bli halshugd her inne, nei. Det var faktisk bare et forslag du fikk.
NoAngel Skrevet 21. august 2009 Forfatter #18 Skrevet 21. august 2009 da ville det blitt stille mellom min mor og hans far... aldri hørt den dama snakke engelsk hehe
NoAngel Skrevet 21. august 2009 Forfatter #19 Skrevet 21. august 2009 Kjære vene, jeg leste bare det du skrev om at du var redd for at han skulle bli lei seg, og tenkte at det å sette opp bordplasseringen uavhengig av tradisjonen med at foreldrene må sitte på et bestemt sted ift brudeparet kanskje ville gjøre det mindre sårt for ham. Han skal vel ha en forlover? Skal ikke mye til å bli halshugd her inne, nei. Det var faktisk bare et forslag du fikk. sorry.. mente ikke å halshugge deg.. har blitt deg selv så mye at jeg reagerer fort sånn ikke meningen å være ekkel mot deg. han skal ha en forlover, hvor mange pleier å sitte på det bordet sammen med oss?
enatupp Skrevet 21. august 2009 #20 Skrevet 21. august 2009 Da vi gifta oss slet vi litt med det at hans foreldre hadde nye partnere og moren nektet å sitte ved faren. Vi hadde rett og slett en hestesko der vi hadde forloverne på siden av oss, og familien litt blandet nedover. Dette også for at de skulle få en anledning til å hilse på hverandre før kaffe. Funka veldig fint hos oss, og fleste var fornøyde, min svigermor var ikke så lett å plassere, men det dreit jeg i. Var ikke hennes brylupp. Hadde det vært opp til henne hadde vi nok ikke vært gift.. hehe! Lykke til uansett, og dere finner helt sikkert en ordning som passer dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå