Gå til innhold

Å styre sine drømmer?

Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Har du hørt at man kan styre sine drømmer? At man i enkelte drømmetilstander kan styre hva som skjer og på en måte være en slags producer? Har lest om dette, men vanskelig å finne noe på nettet. Har du noen gang styrt dine egne drømmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Sandman_*

Vet ikke helt hvorfor, men jeg ligger unna lucid dreaming ettersom jeg bare våkner av det de gangene det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hva mener du? Blir det et slags stressmoment sånn at du våkner? Hva heter egentlig lucid drømmer på norsk?

Men var bra at du skrev lucid dreaming for jeg fant det jeg lette etter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind

Lucid dreaming har en tendens til å utvikle seg til mareritt for min del,så jeg synes bare det er skummelt, må tvinge meg selv til å våkne opp og når jeg våkner føler jeg meg helt på randen av galskap.

Men jeg skal ikke gi opp, det må da være mulig å gjøre hyggelige ting i slike drømmer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Prestekrage_*
Hva mener du? Blir det et slags stressmoment sånn at du våkner? Hva heter egentlig lucid drømmer på norsk?

De gangene jeg innser at drømmen kan styres så våkner jeg p.g.a. at jeg ikke ser vitsen med å fortsette ettersom jeg er ved mine fulle fem, illusjonen blir brutt og da blir egentlig hele greia absurd. Jeg blir på en måte satt ut eller kanskje litt oppgitt over situasjonen.

Slik jeg tolker lucid.. having full use of one's faculties.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Det har jeg også opplevd! Jeg husker jeg hadde så lyst til å fly, og plutselig dukket det opp en treningsbane med ramper hvor jeg skulle ta sats og hoppe fra slik at jeg fløy! Det var helt spesielt!

Men etterhvert gikk drømmen over til å være iriiterende, for plutselig klarte jeg ikke å fly mer, og ble bare irritert, og som andre skrier, så ble det til et mareritt.

Det høres helt rart ut når jeg skriver det, men det var sånn jeg opplevde det ihvertfal :)

Jeg snakket med en professor i filosofi en gang, og han mente det å ha lucid dreams er et resultat av at man holder på å utvikkle en høyere bevisthet. Han refererte til forskjellige religioner og slikt.. Dumt at jeg ikke husker alt han sa nå, for det var veldig spennende det han hadde å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lucid drømming eller bevisst drømming som det heter på norsk. I korte trekk er det at du vekker bevisstheten din mens du fortsatt sover, det er mulig å gjøre det med diverse forskjellige triks. Når du da har vekket bevisstheten din, kan du da styre din egen drøm.

http://www.ldnorge.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne klare drømmer i blant. Jeg opplever det ikke stressende, bare morsomt. Tror faktisk det oftest skjer når jeg har mareritt - jeg innser da at jeg bare drømmer at noen skal drepe meg, og jeg kan tillate meg å bli drept, og så fortsette videre i drømmen. Ganske rart, men praktisk. Har også ofte drømt at jeg flyr og at jeg kan bestemme hvor jeg skal fly. Litt som i et dataspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...