Gå til innhold

Skuespiller i USA.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal flytte til usa om to år for å prøve lykken som skuespiller. Men jeg vet ikke helt hva slags visum jeg skal søke da og hvordan?

Tenkte på å søke jobbvisum, men da må du jo allerede ha en jobb og for å få en jobb så må du ha visum?

Samme med leilighet, for å få leilighet må du ha visum, men du må jo fylle ut bosteds adressen før du drar?

Noen som har tips?

Har hørt at de ikke er så strenge på "immigranter" fra norge, men jeg vet jo ikke. Og hvor tidlig burde jeg begynne å søke?

Setter stor pris på svar.

Mvh Thea.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg skal flytte til usa om to år for å prøve lykken som skuespiller. Men jeg vet ikke helt hva slags visum jeg skal søke da og hvordan?

Tenkte på å søke jobbvisum, men da må du jo allerede ha en jobb og for å få en jobb så må du ha visum?

Samme med leilighet, for å få leilighet må du ha visum, men du må jo fylle ut bosteds adressen før du drar?

Noen som har tips?

Har hørt at de ikke er så strenge på "immigranter" fra norge, men jeg vet jo ikke. Og hvor tidlig burde jeg begynne å søke?

Setter stor pris på svar.

Mvh Thea.

Kontakt den Amerikanske Ambassaden

Skrevet

Jeg føler at de på en måte ikke setter pris på sånne henvendelser.

Noen som har vært i samme situasjon?

Skrevet

Jeg ville reist bort for 3 måneder i første omgang. Da trenger du ikke visum så lenge du har biometrisk pass. Da har du 3 måneder på deg for å lodde stemningen, knytte noen kontakter o.l. Men du kan ikke ha innteksgivende arbeid i USA i løpet av de tre månedene. Hvis du så får kontakt med noen som ønsker å ansette deg for kortere eller lengre perioder, reiser du hjem igjen og søker aktuelt visum. (Sannsynligvis B1 (Visas for visitors for business) eller P/O (Visas for Athletes, Artists and Entertainers).

Sjekk ambassadens hjemmeside: http://norway.usembassy.gov/visas.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...