Gjest Nybegynner i skogen/marka Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Heia! Jeg har bestemt meg for å bgynne å gå turer i skog og mark, helst i nogenlunde flatt terreng, (umulig med fjell f.eks, p.g.a vonde knær). Har skrevet ut kart over bl.a Bymarka, og en side med litt info om ulike stier og hvem disse passer for, (barn, rullestolbrukere ++). Har også litt lyst til å plukke blåbær, det er vel sesong ennå?? Noen som har tips om hvor jeg kan finne blåbær? Lurer også på om det er noen som vet om det er mange av stiene/løypene i f.eks Bymarka eller andre turområder som er nogenlunde uten stigning?? Gleder meg til å være mer ute i friluft samt få trim
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Start ved Trolla og gå innover, da går du rett på blåbærtuene. Om du ikke har bil går det buss opp dit også.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Rotvollfjæra og stiene langs havet der(ned og forbi bak Statoil-bygget)...vet ikke hvor mye blåbær det er der men flotte områder:)
Gjest tidligere trønder Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Heia! Jeg har bestemt meg for å bgynne å gå turer i skog og mark, helst i nogenlunde flatt terreng, (umulig med fjell f.eks, p.g.a vonde knær). Har skrevet ut kart over bl.a Bymarka, og en side med litt info om ulike stier og hvem disse passer for, (barn, rullestolbrukere ++). Har også litt lyst til å plukke blåbær, det er vel sesong ennå?? Noen som har tips om hvor jeg kan finne blåbær? Lurer også på om det er noen som vet om det er mange av stiene/løypene i f.eks Bymarka eller andre turområder som er nogenlunde uten stigning?? Gleder meg til å være mer ute i friluft samt få trim Kommer kanskje litt seint dette svaret, men i Estenstadmarka er det masse blåbær. der er det både korte og lengre runder du kan gå, jeg gikk der daglig som opptrening etter ryggskade. Fine stier. skriv ut et kart og gå i vei Dersom du ikke har bil, er det veldig gode bussforbindelser dit. femmern går hvert 10.minutt fra byen og opp (hvis de ikke har byttet rutenumrene siden jeg var der sist).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå