Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Er det frekt av en tidligere eks til min mann å begynne å konversere med han når hun er i nærheten og ser at vi sitter sammen og koser oss?
Rosalie Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 (endret) Ehh, nei. Vanlig folkeskikk vil jeg kalle det... Endret 20. august 2009 av Wadjet
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Ehh, nei. Vanlig folkeskikk vil jeg kalle det... Folkeskikk ville det vært om hun hadde hilst på meg. Dessuten kan ikke jeg se at det var nødvendig å snakke med han der og da. De ser hverandre ofte nok. DET kunne man ihvertfall høre.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Enig med Wadjet. Å gå rett forbi med nesen i sky, det er frekt. Her er det du som er sjalu og sur, ikke de andre som er frekke.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Spørs vel helt hva hun konverserer om det... Legger hun ann på han er det klart det er frekt, men er det helt dagligdags typ "hvordan går det på jobben" eller "har du hørt at de og de (felles venner) skal gifte seg" vil jeg si det er helt normalt...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Jeg vet min tidligere kompis prøvde noe lignende, og er det det, SÅ ER DET FREKT JA. Vi var to gutter og meg da, jente. Han ble plutselig sur og rar og vrien og kranglete og slem, helt jævlig å ha med å gjøre. (Midt i tenårene, skulle nesten tro det var permanent pms om han ikke var gutt?). Så jeg sa til min andre venn at jeg ikke orket mer av ham. Han var helt enig, men det var jo stort sett meg det gikk utover, så han ville jo ikke bryte vennskapet. Det var greit for meg. Så sto jeg og min gode venn da, og pratet, midt i en samtale, og der kommer dusten og bryter inn med "Hei så du den filmen igår den handler om blablalblablbalbbal"... uten å ta hensyn til at vi to faktisk pratet sammen fra før av. Han avbrøt rett og slett. Og jeg gikk, for jeg gadd jo ikke å være rundt ham, og jeg ville jo ikke prate med ham uansett. Da hører jeg bak meg at min gode venn sier: "Du, ærlig talt, nå sto vi to her og pratet og du kom og avbrøt. Gå vekk, vi kan prates etterpå!" og kom ut på gangen til meg. Selv om vi reagerte likt hver eneste gang (jeg gikk, han ble sur for at vi ble avbrutt), så gjorde han det gang på gang. Til slutt ga han seg da.. Så om hun eksdama her er en sånn person som med vilje kommer og avbryter, så synes jeg du skal si at "Hei, nå satt vi her og pratet, du kunne ikke spurt høflig om han hadde tid til å prate med deg først vel? Vanlig høflighet er ikke å avbryte når folk prater med mindre det er viktig. Deres møtes nå uansett ofte nok til at det ikke er viktig å avbryte nå, hadde dere ikke sett hverandre på årevis så skulle jeg ikke sagt noe".
Cava Queen Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Satt dere på restaurant å hadde en romantisk middag? Det spørs jo litt på omstendigheten rundt det at dere koste dere sammen. Jeg synes ikke det er frekt å snakke til/med en eks når han er sammen med sine nye kjæreste. Men hun burde jo hilst på deg også. For meg ville ihvertfall det vært helt naturlig. Uavhengig om jeg var eksen eller den nye. Hadde ikke hun hilst på meg så hadde jeg stukket frem hånda, smilt og sagt "hei, vi har visst ikke hilst på hverandre".
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Satt dere på restaurant å hadde en romantisk middag? Det spørs jo litt på omstendigheten rundt det at dere koste dere sammen. Jeg synes ikke det er frekt å snakke til/med en eks når han er sammen med sine nye kjæreste. Men hun burde jo hilst på deg også. For meg ville ihvertfall det vært helt naturlig. Uavhengig om jeg var eksen eller den nye. Hadde ikke hun hilst på meg så hadde jeg stukket frem hånda, smilt og sagt "hei, vi har visst ikke hilst på hverandre". Jeg satt med ryggen til da. Så hun skrek over hodet på meg. Men jeg tolker det vel litt slik da at det er nokså vanlig at han sitter der med ulike damer ganske ofte.. haha.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Jeg synes det er utrolig frekt hvis man sitter med noen og prater og har det hyggelig, og så kommer det en bort og preiker til den du sitter sammen med som om du ikke eksisterer i det hele tatt. Preiker og preiker i 20-30 minutter og den du sitter sammen med glemmer nesten deg. De eneste måtene jeg har fått noen til å skjønne noe er enten å si "hei, jeg er blablabla, hvor kjenner du N.N. fra?" eller så reiser jeg meg opp og sier at jeg må gå. Pleier å funke, men det er da irriterende at man må gjøre dette før den andre reagerer...
Gjest nobilian Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 (endret) Jeg satt med ryggen til da. Så hun skrek over hodet på meg. Men jeg tolker det vel litt slik da at det er nokså vanlig at han sitter der med ulike damer ganske ofte.. haha. *** Det høres ut som din "mann" ikke er en du kjenner særlig godt. Er det en du dater, eller er dere i et skikkelig forpliktende forhold? At de to møtes ofte nok, det kunne du høre av samtalen? Ville du ikke visst omtrent hvor ofte de møtes om du kjente denne fyren godt? Og når du tolker det slik at han sitter der med ulike damer ganske ofte - igjen blir jeg usikker på om dette er en du holder på å bli kjent med, eller om det faktisk er snakk om mannen din og at du antyder at han går bak ryggen din. Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 26. august 2009 av Phaedra
Rosalie Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Jeg synes det er utrolig frekt hvis man sitter med noen og prater og har det hyggelig, og så kommer det en bort og preiker til den du sitter sammen med som om du ikke eksisterer i det hele tatt. Preiker og preiker i 20-30 minutter og den du sitter sammen med glemmer nesten deg. De eneste måtene jeg har fått noen til å skjønne noe er enten å si "hei, jeg er blablabla, hvor kjenner du N.N. fra?" eller så reiser jeg meg opp og sier at jeg må gå. Pleier å funke, men det er da irriterende at man må gjøre dette før den andre reagerer... Detder syns jeg også er frekt. Ikke av den som kommer bort, men den jeg er ute sammen med.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 *** Det høres ut som din "mann" ikke er en du kjenner særlig godt. Er det en du dater, eller er dere i et skikkelig forpliktende forhold? At de to møtes ofte nok, det kunne du høre av samtalen? Ville du ikke visst omtrent hvor ofte de møtes om du kjente denne fyren godt? Og når du tolker det slik at han sitter der med ulike damer ganske ofte - igjen blir jeg usikker på om dette er en du holder på å bli kjent med, eller om det faktisk er snakk om mannen din og at du antyder at han går bak ryggen din. Om det skulle være slik at dere bare er på datern, så er du en kaninkoker. Du kan tenke litt lenger enn nesetippen...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Detder syns jeg også er frekt. Ikke av den som kommer bort, men den jeg er ute sammen med. Jeg synes det er langt frekkere å være den som bryter midt i andres kosestund og prater som om en ikke eksisterer. Den som blir pratet til er jo bare høflig tilbake. Når jeg skriver at 3 person var i nærheten, så mente jeg ikke en som bare kom forbi.
CeeCee Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Forstår ikke hva du mener jeg TS. Kan du ikke skrive hele historien med en gang så vi vet hva det går i? "Snakke om en person som ikke eksisterer" "Han sitter der ofte med forskjellige damer" Vi er ikke tankelesere...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Ikke skjønner jeg hva det har med saken hvor lenge forholdet har vart heller. Det er da like frekt uansett. Og skulle liksom 3 person vite det og oppføre seg deretter eller??
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 Her er det for lite substans til å få noe fornuftig frem. Spikersuppe rett og slett...
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Her er det for lite substans til å få noe fornuftig frem. Spikersuppe rett og slett... Som jeg skulle sagt det selv. Enkelte burde aldri åpne kjeften og avsløre seg....
The Kitten Skrevet 22. august 2009 #18 Skrevet 22. august 2009 Er det frekt av en tidligere eks til min mann å begynne å konversere med han når hun er i nærheten og ser at vi sitter sammen og koser oss? Det finnes ikke frekt.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #19 Skrevet 22. august 2009 Det finnes ikke frekt. Hvorfor skal i det hele tatt ekser konversere med tidligere kjærester når kjæresten har fått ny dame?? Jeg har ikke noe behov for å slikt, og ihvertfall ikke om jeg ser han med ny dame. Med mindre jeg ville hevde meg selv da....og være skikkelig frekk.
Gjest nobilian Skrevet 22. august 2009 #20 Skrevet 22. august 2009 Hvorfor skal i det hele tatt ekser konversere med tidligere kjærester når kjæresten har fått ny dame?? Jeg har ikke noe behov for å slikt, og ihvertfall ikke om jeg ser han med ny dame. Med mindre jeg ville hevde meg selv da....og være skikkelig frekk. *** Hvis du er veldig ung, er det nok slik at en eks er noe man skal gjemme bort, ikke snakke om og helst benekte kjennskap til. Når man blir voksen og innser at man kun har ganske få år til rådighet her i verden, virker det plutselig lite fornuftig å kutte ut de menneskene du har delt flere av disse årene med bare for å tilfedstille en ny partner. For noen er det naturlig å holde kontakt med ekser, som jo gjerne også er/har vært gode venner, for andre ikke. Uansett må "den nye" greie å respektere det om en eks er inne i bildet rent vennskapelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå