Gjest Søstra Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Egentlig er jeg bare generelt nysgjerrig på hva folk mener og tror om en slik situasjon? Selv er det mye jeg kan akseptere, spesielt med aldersforskjell, da jeg selv i 4 år har vært sammen med en som er 10 år eldre og alt bare bra der liksom. Lurer litt på om en aldersforskjell på 14-15 år er i grenseland, spesielt siden det er min lillesøster det er snakk om.. Hun er voksen av seg, men har enda noe 'fjortissnykker'. Han er festglad, litt harry, men med stabiljobb, hus og ikke barn. En trivelig kar egentlig. Men hva synes man om slikt uansett?
Gjest Søstra Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Jeg må vel legge til at de ikke er kjærester, men at jeg har forstått at hadde det ikke vært slik aldersforskjell så hadde de nok sikkert lurt mer på å bli sammen. Jeg vet han er interessert i henne, men hun holder tilbake.
Supramundane Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 (endret) Jeg tenker at det ikke er normalt for en mann på 32 å bli forelsket/betatt i en jente på 17 år. For meg sier det noe om hvor umoden han er, som blir tiltrukket av noen som er såpass ung. For de fleste på 32 så er de på 17 år fortsatt barn. Edit: hadde er man i 30-40-50-årene så er ikke en aldersforskjell på 14 år nødvendigvis like tydelig, men 17-32 .. Nei, jeg syns det blir for mye. Endret 20. august 2009 av Supramundane
slumkim Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Sier som forje innlegg her, skjønner ikke hva en mann på 32 ser i en 17 år gammel jente. Er selv 32, og ikke pokker om jeg har noe til felles med en jente på 17. De er barn i min bok. Og du sier jo også at hun har litt fjortissnykker fremdeles også... Han fyren må jo være ekstremt umoden. Hvor møttes de egentlig? Kan ikke akkuratt si at det er så mange 17-åringer i min omgangskrets. Han henger kanskje rundt på ungdomsklubber? Aldersforskjellen er ikke SÅ ille, hadde det vært senere. 17 og 32, feil som pokker, 25 og 40, mere forståelig, selv om det er samme aldersforskjell. Må si jeg er glad jeg ikke har en lillesøster.
*Numi* Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Tja, jeg ble kjent med min 15 år eldre samboer da jeg var 18, snart 19. Ja, det er over et år forskjell i forhold til din søster, men siden hun holder tilbake så kanskje hun venter til hun blir 18? Og nei, min samboer er ikke umoden bare fordi han ble betatt av ei på 19, da han selv var 34. Vi hadde (og har fortsatt) mye til felles, og selv om vi begge var litt skeptiske til aldersforskjellen i begynnelsen, så er det ikke alt som kan hjelpes. I dag bor vi sammen og har det kjempebra. Så jeg synes ikke du skal ta det så ille opp. Og siden hun holder igjen, ja da er hun kanskje modnere enn du tror?
Gjest Bubba Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 @ Numi : Ok, for NOEN så kan forholdet sikkert være givende, men hvor ofte er det et reelt, ekte forhold mellom en på 32 og ei jente på 17 ? Da har du nok vært en av de "heldige" som hadde en oppriktig mann som var glad i deg og kunne se for seg dere to sammen. Det er er dog ikke ofte dette fungerer/skjer. Jeg hadde ikke akseptert det hvis det var min søster. Ikke fordi at "alder spiller ingen rolle", men mest fordi at jeg ikke vil hun skulle bli brukt og gitt fra seg noe av det helligste til en mann som kanskje er ute etter noe som gravitasjonen ikke har forsynt seg av enda, og ende opp med å bli såra. skjønner heller ikke hva en på 32 skal med ei på 17... :|
Gjest Rekaaa Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 (endret) Jeg skjønner ikke hva en på 32 ser i en på 17, rett og slett fordi de befinner seg i to veldig forskjellige faser av livet, og hvorfor vil en mann som har hus, jobb og i teorien bør være ganske mye mer moden enn en på 17 som ikke engang er ferdig på videregående? Jeg synes det er rart og hvis han på 32 er så umoden at han passer sammen med en på 17, så lurer jeg på hvordan ting er om et par år når hun antagelig har blitt mer moden enn han, hva har de til felles da? Jeg hadde ikke akseptert det hvis det var min søster eller bror, for jeg synes at aldersforskjellen er alt for stor! Hadde de vært 10 år eldre begge to, altså 42 og 27 hadde ting vært annerledes fordi da har antagelig vært mer voksen og sett ting i et litt mer voksent perspektiv, men når hun er 17? Endret 21. august 2009 av Rekaaa
Wonders Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 be henne ikke ha sex med han på 2 uker, se hvor lenge det varer.
Gjest mann45 Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 be henne ikke ha sex med han på 2 uker, se hvor lenge det varer. Haha. Der tror jeg du traff spikeren på hodet. For en festglad harrytass på 32 er en det drømmesituasjonen å ha en umoden og sprek 17-åring å herje med. Kvinner på hans egen alder er nok utenfor rekkevidde.
Konservativ Mann Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 Jeg synes ikke du skal bry deg for mye med dette. Jeg tror de fleste av minne venner glatt kunne blitt sammen med ei jente på 17, hvis hun var moden for alderen, det samme kunne jeg. Nå er jeg 27 og ikke 32, men allikevel ser jeg ikke helt problemet her.
Gjest Gjest_mann38_* Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Det snodige med alle sånne diskusjoner (ikke bare her inne) er at om en gutt på 17 får et sex-forhold med ei dame på rundt 30 så er det klapp på skuldrene og kjør på og ha det morro... bli lært noen triks... men motsatt så er det fryktelig galt og umoralsk osv... Jeg velger å tro på individets rett til å velge (sålenge det er innenfor lovens rammer selvfølgelig)
Gjest Gestur Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Tingen er at de fleste menn på hans alder burde ha erfaring nok til å manipulere en 17 år gammel jente. Det er ikke SÅ vanskelig å late som om man først er skeptisk, men at man gjør et unntak fordi nettopp denne 17 år gamle jenta liksom er så moden i forhold til alle de andre 17-åringene. Dermed lurer man jenta til å tro at selv om du er en voksen mann, så ser du altså mer enn bare en ung kropp å ha sex med, og naboer og bekjente lar dere være i fred fordi du har gitt ut et nogenlunde seriøst inntrykk, til tross for at du egentlig bare er lykkelig for å pule en ung jente som for knappe 2 år siden var ulovlig å ha sex med.
felgen Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Det syns jeg er helt greit. Jeg er så forbanna lei av fordommer og ihjeltolkning av psykologiske greier at jeg blir helt kvalm. La nå stakkars folk være glad i hverandre og være i fred.
Gjest Gjest_mann38_* Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Tingen er at de fleste menn på hans alder burde ha erfaring nok til å manipulere en 17 år gammel jente. Det er ikke SÅ vanskelig å late som om man først er skeptisk, men at man gjør et unntak fordi nettopp denne 17 år gamle jenta liksom er så moden i forhold til alle de andre 17-åringene. Dermed lurer man jenta til å tro at selv om du er en voksen mann, så ser du altså mer enn bare en ung kropp å ha sex med, og naboer og bekjente lar dere være i fred fordi du har gitt ut et nogenlunde seriøst inntrykk, til tross for at du egentlig bare er lykkelig for å pule en ung jente som for knappe 2 år siden var ulovlig å ha sex med. men gjelder ikke det og motsatte veien... eller skal gutter bare være glade for å ha ei dame å stappe pikken i? Om vi først skal diskutere moral mener jeg?
felgen Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 men gjelder ikke det og motsatte veien... eller skal gutter bare være glade for å ha ei dame å stappe pikken i? Om vi først skal diskutere moral mener jeg? Enig med deg kompis. Av erfaring tror jeg vel 17 år gamle jenter være vel så manipulerende som en hvilken som helst mann.
Gjest Gestur Skrevet 21. august 2009 #16 Skrevet 21. august 2009 Ja, men skal trådstarter liksom bare godkjenne et forhold mellom disse to menneskene om det er søsteren hennes som utnytter mannen? Det blir jo uansett feil. Om mannen er så tilbakestående at han må gå til 17 år gamle jenter for å finne en likesinnet person, så er han vel ikke mye å spare på? Og selv om en 17 år gammel jente har lært seg å manipulere, så betyr ikke det at familien burde stå og se på at hun ligger rundt med en godt voksen mann.
felgen Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Søsteren spør jo bare etter folkets meninger rundt saken, ikke hvorvidt hun skal godkjenne dette forholdet eller ikke.. Poenget mitt er at jeg er så sykt lei av at dersom ei jente i tenårene eller begynnelsen av tyveårene er sammen med en eldre mann så er det sykt, uten at man vet noenting om deres situasjon. Det blir litt for lettvint for meg. Det var moralen rundt saken som var det relevante.
Gjest Ingeniøren Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Jeg hadde neppe klart å bli sammen med ei på 17, men jeg ser ikke helt at noen har noe med å "godkjenne" dette her. Støtt henne istede. Folk er jo opptatt av denne sexen da. Jenta kan selvsagt ha vel så fin sex med en på 32 som med jevngamle og de som er litt eldre. Hadde mannen vært 10-12 år yngre er sannsynligheten stor for at sexpresset ville vært vesentlig tøffere og foregått med betydelig mer alkohol innabords. Heller fast forhold til en litt umoden, men hyggelig mann enn å bli sendt på omgang i diverse BMWer.
*Numi* Skrevet 21. august 2009 #19 Skrevet 21. august 2009 Ja, men skal trådstarter liksom bare godkjenne et forhold mellom disse to menneskene om det er søsteren hennes som utnytter mannen? Det blir jo uansett feil. Om mannen er så tilbakestående at han må gå til 17 år gamle jenter for å finne en likesinnet person, så er han vel ikke mye å spare på? Og selv om en 17 år gammel jente har lært seg å manipulere, så betyr ikke det at familien burde stå og se på at hun ligger rundt med en godt voksen mann. Hva om ingen av de utnytter den andre? Er det helt umulig å tenke seg?
VirreVapp Skrevet 21. august 2009 #20 Skrevet 21. august 2009 Synes det er en altfor stor aldersforskjell i den alderen hun nå er i. En 17 år gammel jente kan være moden for alderen, men er fortsatt bare 17 år! Mannen på 32 er(bør i alle fall være) på et helt annet sted i livet. Jeg sier ikke at han nødvendligvis bør være klar for barn,hus og Volvo bare fordi han er i den "rette" alderen, men han har likevel en helt annen livserfaring og kan komme til å kreve mer av jenta enn hun kanskje er moden for. Dette vil nok helt sikkert kunne funke i noen tilfeller, men har sett nok av forhold der det overhodet ikke har fungert i lengden. Bare så små ting som at hun ikke kommer inn på byen kan ha betydning..de fleste vil jo ha med seg jenta si i ny og ned. Ikke at det er det viktigste i et forhold, men er en liten ting som kan skape irritasjon og eller distanse i forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå