Gå til innhold

lavkarbo-kosthold og hud (kviser)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med kviser og uren hud.

Og jeg har lest at mye karbohydrater kan føre til at kroppen produserer mer testosteron, og det kan jo føre til kviser og uren hud.

Så derfor vurderer jeg å begynne å spise kun lavkarbo-mat for å se om huden min kan bli bedre.

Er det noen her inne som går eller har gått på lavkarbo-diett?

-> Om du hadde kviser og uren hud, har huden blitt bedre? Eller verre, eller ingen forandring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk, hvete og sukker kan visstnok gi mer kviser, men jeg tror jeg ville gaatt til legen foerst var jeg deg. Jeg har slitt med kviser siden tenaarene selv, men etter et par uker paa en antibiotikakur har huden min blitt mye bedre. :)

Skrevet

Har også lyst til å begynne på lavkarbo-diett pga at jeg ikke liker å få så høyt blodsukker.. karbohydrater gjør jo bare negative ting med kroppen, bortsett fra at det smaker godt..

Har ikke lyst til å gå på antibiotika-kur med det første hvertfall.

Skrevet (endret)

Jammen da er det jo bare aa sette i gang da. ;) Men kviser i voksen alder (jeg gaar ut i fra at du er 18+?) skyldes ofte hormoner og da er legemidler ofte det eneste som hjelper. Men det skader jo saa klart ikke aa legge om kostholdet litt uansett. :)

Legen kan forresten ogsaa gi deg resept paa kremer som hjelper. Man er ikke noedt til aa gaa paa antibiotikakur.

Endret av MooCow
Gjest kvinnerkvinner
Skrevet

Du vil kunne oppleve at kvisene blomstrer opp de første ukene, men deretter vil huden bli helt fantastisk.

Skrevet
Jammen da er det jo bare aa sette i gang da. ;) Men kviser i voksen alder (jeg gaar ut i fra at du er 18+?) skyldes ofte hormoner og da er legemidler ofte det eneste som hjelper. Men det skader jo saa klart ikke aa legge om kostholdet litt uansett. :)

Legen kan forresten ogsaa gi deg resept paa kremer som hjelper. Man er ikke noedt til aa gaa paa antibiotikakur.

Men hormoner (testosteron) kan jo holdes i sjakk ved å spise lavkarbo??

Skrevet
Men hormoner (testosteron) kan jo holdes i sjakk ved å spise lavkarbo??

Vi er jo forskjellige da. For meg har det hjulpet litt aa legge om kostholdet, men helt bra ble det aldri.

Skrevet

Jeg begynte på ketolysekuren (lavkarbo) for 15 dager siden, og merker enorme forskjeller. Huden min er mye bedre. Jeg hadde ikke mange kviser før, mer "en her og en der", med jevne og ujevne mellomrom. Nå har jeg ingen. I tillegg har jeg blitt kvitt mageproblemer, har mer energi, og føler meg mindre oppblåst. Og så har jeg gått ned 5,2kg på disse 15 dagene. Det er imidlertid vanlig med en pangstart, og at det så flater ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...