Gå til innhold

Edinburgh

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Kaos
Skrevet

Vi er to jenter på 30 som skal til Edinburgh i oktober. Er det noen som har gode tips om hva vi bør oppleve, hvor vi bør bo, hvor vi bør shoppe og bra restauranter/puber??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi anbefale dere å dra til Glasgow for å shoppe. I Edinburgh er det mye dyrere og det tar bare en halvtime til Glasgow:)

Gjest Gjest_julie_*
Skrevet

Var nettopp i Edinburgh og bodde i gamlebyen. Det var helt topp å bo der - nydelig sted, og sentralt i forhold til alt. Vi bodde på Grassmarket Hotel, og var godt fornøyd med det (litt nedslitt og ikke så høy standard, men med topp beliggenhet og billig.) I området der var det flere gode restauranter, f eks en meksikansk rett over gata for hotellet. Ellers er det meget bra indiske restauranter i Skottland! (stort sett overalt).

Dere må selvsagt få med dere Edinburgh castle, og en "spøkelsestur" i trange smug på kvelden er også å anbefale. Vi var med på en heldagstur til Highlands, det var utrolig flott - hvis dere liker naturopplevelser og vil se mer av landet, er det absolutt å anbefale.

Ellers sier jeg meg enig med hun over - dere bør dra til Glasgow for å shoppe! Der er det et utrolig bra utvalg, og Glasgow regnes som shoppingby nr 2 i Storbritannia, etter London :) Det tar ca 45 min med tog fra Edinburgh.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på :) (har vært flere ganger i Skottland).

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Bare spør hvis det er noe mer du lurer på :) (har vært flere ganger i Skottland).

Ok om jeg spør og, selv om det er en gammel tråd? Eller andre som vil dele tips?

Jeg lurer nemlig på om du tror Edinburgh kan være et passende sted å reise for min lille familie og meg, dvs jeg, sambo og 1 barn på 2 år. Er det enkelt å komme seg rundt kollektivt? Er barn velkomne på restauranter? Langt fra flyplassen etc?

Kanskje litt vagt spm, men vi er på tenke-stadiet i ferieplanleggingen?

Skrevet
Ok om jeg spør og, selv om det er en gammel tråd? Eller andre som vil dele tips?

Jeg lurer nemlig på om du tror Edinburgh kan være et passende sted å reise for min lille familie og meg, dvs jeg, sambo og 1 barn på 2 år. Er det enkelt å komme seg rundt kollektivt? Er barn velkomne på restauranter? Langt fra flyplassen etc?

Kanskje litt vagt spm, men vi er på tenke-stadiet i ferieplanleggingen?

Edinburgh passer absolutt for barnefamilier. Byen er forholdsvis liten og oversiktlig, det er rolig der og det føles trygt. Barn er svært velkomne på restauranter :-) (avstand til flyplassen er jeg ikke sikker på, vi fløy til Glasgow.) Glasgow er også en flott by, særlig for shopping (men den er mye større og "røffere" enn Edinburgh), så for barnefamilier tror jeg Edinburgh er det beste valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...