Gjest Merkelig Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 For 14 måneder siden døde min samboer gjennom 8 år i en trafikkulykke. Jeg er nå ett sted mellom 30 og 40. Først forrige uke tok jeg mot til meg å begynne å rydde i sakene hans. Sammen med hans søster pakket vi. Ikke noe unormalt. Så skulle vi gå igjennom kjelleren som han stort sett disponerte alene til verksted osv. Bak en reol fra Ikea i en fordypning i veggen fant jeg noen CD plater. Når jeg puttet disse i CD-rommen på PC'en kom det mye krypterte mapper opp, ikke noe forståelig, men blant annet logoen til en offentlig norsk etat. Såvidt jeg visste har ikke min samboer hatt noen relasjoner til denne etaten, da det verken interesserte han personlig (som jeg vet) eller gjennom yrket hans. Ettersom noe av informasjonen kunne virke sensitiv ringte jeg det 02800 nr til politiet i 17.00 tida en kveld, for å informere om at jeg hadde funne noen cder som muligens hadde tilhørt dem, sa ikke hvor jeg fant dem. Så sa vakta jegh snakka med at det ikke betydde noe, men at vakta skulle loggføre det. Klokka 0630 samme morgen dundret det på døra, og to menn i vanlige klær med offisielle skilter fra en etat innen politiet spurte etter cdene, jeg spurte hvorfor de skulle ha den, men de sa ingenting. SÅ tok de med seg cdene satte seg i bilen å kjørte bort. Jeg ringte politiet litt senere den dagen, men fikk beskjed om at de ikke hadde vært hos meg, så da sa jeg at jeg ville anmelde tyveri, men da fikk jeg beskjed om at det var intet å anmelde. Men jeg insisterte og ville ikke gå. Da fikk jeg snakke med en fyr i sivil som sa jeg skulle la det ligge, og det var best at jeg bare glemte det... Hva kan dette være?
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Oi! Her hadde jeg vært nyskjerrig altså! Jeg aner ikke hva det kunne ha vært men fy søren jeg hadde vært nyskjerrig. Lykke til med å finne ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Kjeder du deg ts? kult morsomt å lese sånne historier
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 hvorfor gav du dem fra deg? hvorfor ba du ikke om noen forklaring fra dem? Om den ene ba deg la det ligge, så burde du fått LITT info om hva han drev med.. Snakk med dem igjen, si at du ikke får ro i sjela før de forteller litt hva mannen du har vært sammen med har drevet med..
inga:) Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 jeg har mine tanker men vil ikke si det....
Gjest *Mim* Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 jeg har mine tanker men vil ikke si det.... Jaha. Takk for bidraget.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Jaha. Takk for bidraget. ********* Ts: Jeg har telepatiske evner, og har nå akkurat fått beskjed om at de cd'ene inneholdt info om når neste ladning av ufoer kommer til å lande på jorden. Det nummeret du ringte er forresten omprogrammert til en planet langt ute i galaksen, så det er sant at politiet ikke vet noe som helst om dette. Det var noen utkledde ufojævler som tok en lynflygende-tallerken for å få tak i de cd'ene. I denne linken ser du spor etter hvor de landet.
Gjest negasjon Skrevet 21. august 2009 #10 Skrevet 21. august 2009 (endret) For 14 måneder siden døde min samboer gjennom 8 år i en trafikkulykke. Jeg er nå ett sted mellom 30 og 40. Først forrige uke tok jeg mot til meg å begynne å rydde i sakene hans. Sammen med hans søster pakket vi. Ikke noe unormalt. Så skulle vi gå igjennom kjelleren som han stort sett disponerte alene til verksted osv. Bak en reol fra Ikea i en fordypning i veggen fant jeg noen CD plater. Når jeg puttet disse i CD-rommen på PC'en kom det mye krypterte mapper opp, ikke noe forståelig, men blant annet logoen til en offentlig norsk etat. Såvidt jeg visste har ikke min samboer hatt noen relasjoner til denne etaten, da det verken interesserte han personlig (som jeg vet) eller gjennom yrket hans. Ettersom noe av informasjonen kunne virke sensitiv ringte jeg det 02800 nr til politiet i 17.00 tida en kveld, for å informere om at jeg hadde funne noen cder som muligens hadde tilhørt dem, sa ikke hvor jeg fant dem. Så sa vakta jegh snakka med at det ikke betydde noe, men at vakta skulle loggføre det. Klokka 0630 samme morgen dundret det på døra, og to menn i vanlige klær med offisielle skilter fra en etat innen politiet spurte etter cdene, jeg spurte hvorfor de skulle ha den, men de sa ingenting. SÅ tok de med seg cdene satte seg i bilen å kjørte bort. Jeg ringte politiet litt senere den dagen, men fikk beskjed om at de ikke hadde vært hos meg, så da sa jeg at jeg ville anmelde tyveri, men da fikk jeg beskjed om at det var intet å anmelde. Men jeg insisterte og ville ikke gå. Da fikk jeg snakke med en fyr i sivil som sa jeg skulle la det ligge, og det var best at jeg bare glemte det... Hva kan dette være? Begynnelsen til en kriminalroman som du mener vi skal skrive for deg? :søvn: Ts, vet ikke hvor alvorlig jeg skal ta deg og historien din, men du har hørt om telefonavlytting? Det kan ha vært noen fra etteretningstjenesten eller "spioner" med falske id-kort. Din avdøde samboer trenger ikke ha noe med saken å gjøre. En kamerat eller kollega kan ha gitt han cdene og sagt som forklaring at det er noe dama hans ikke må se, og derfor har cdene blitt gjemt slik at heller ikke du skal se det for sikkerhets skyld. The End. Endret 21. august 2009 av negasjon
Antagonist Skrevet 21. august 2009 #11 Skrevet 21. august 2009 Fiksjon eller ikke, jeg behandler dette som et reelt scenario. Det finnes jo agenter i de fleste land, og norske myndigheter har jo også utlyst jobber relatert til agentvirksomhet. TS: Hvilken jobb hadde han?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #12 Skrevet 21. august 2009 Jeg ringte politiet litt senere den dagen, men fikk beskjed om at de ikke hadde vært hos meg, så da sa jeg at jeg ville anmelde tyveri, men da fikk jeg beskjed om at det var intet å anmelde. Men jeg insisterte og ville ikke gå. Da fikk jeg snakke med en fyr i sivil som sa jeg skulle la det ligge, og det var best at jeg bare glemte det... Hva kan dette være? Interessant historie Men det er noe som ikke stemmer her.... Du sa du ringte politiet i begynnelsen av avsnittet, men noen linjer senere ser det ut som du faktisk møtte opp på politistasjonen og snakket med dem ansikt til ansikt.
Gjest abcdefgh Skrevet 21. august 2009 #13 Skrevet 21. august 2009 Du burde absolutt unngå feil som ødelegger hele boka når du skriver en krimroman. "Jeg ringte politiet litt senere den dagen, men fikk beskjed om at de ikke hadde vært hos meg, så da sa jeg at jeg ville anmelde tyveri, men da fikk jeg beskjed om at det var intet å anmelde. Men jeg insisterte og ville ikke gå. Da fikk jeg snakke med en fyr i sivil som sa jeg skulle la det ligge, og det var best at jeg bare glemte det..." Du RINGTE politiet. Du ville ikke GÅ? Du snakket med en fyr i SIVIL... Hvordan så du dette på telefonen? Dette er ikke en god start på en bok... leserne mister interessen fordi det ikke virker troverdig.
Gjest farge Skrevet 21. august 2009 #14 Skrevet 21. august 2009 Du burde absolutt unngå feil som ødelegger hele boka når du skriver en krimroman. "Jeg ringte politiet litt senere den dagen, men fikk beskjed om at de ikke hadde vært hos meg, så da sa jeg at jeg ville anmelde tyveri, men da fikk jeg beskjed om at det var intet å anmelde. Men jeg insisterte og ville ikke gå. Da fikk jeg snakke med en fyr i sivil som sa jeg skulle la det ligge, og det var best at jeg bare glemte det..." Du RINGTE politiet. Du ville ikke GÅ? Du snakket med en fyr i SIVIL... Hvordan så du dette på telefonen? Dette er ikke en god start på en bok... leserne mister interessen fordi det ikke virker troverdig. hohoho ingen forfatterspire dette her nei. keep the story straight iallefall da......
Gjest brutal_mann Skrevet 21. august 2009 #15 Skrevet 21. august 2009 Hvordan visste TS at mappene var kryptert :klø:
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #16 Skrevet 22. august 2009 Hvordan visste TS at mappene var kryptert :klø: Man kan vel se det. Det skjer nok mer hemmelig enn man tror...
Gjest Fugl Fønix Skrevet 22. august 2009 #18 Skrevet 22. august 2009 Jøss, hadde James Bond samboer altså? Jeg tror han endelig fikk ting på stell med Moneypenny. Nå har vi avslørt TS og
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #19 Skrevet 22. august 2009 Man kan vel se det. Det skjer nok mer hemmelig enn man tror... Jeg vet gjennom venner og bekjente at det skjer MYE vi aldri får vite om. Noe som gjør historien til TS enda mer søkt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå