Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sted så skvatt babyen min av en høy lyd og sperret da opp øynene litt mer enn vanlig.. Og da så jeg at hun var veldig blodrød på øyet.. Det ser ut som når voksne sprekker et blodkar rett og slett.. Kan ikke se det når hun har åpen øynene til vanlig, så jeg vet jo ikke hvor lenge det eventuelt har vært der...

Jeg regner med at der er like ufarlig som om det hadde skjedd med meg, men jeg må jo nesten bare spørre: er det nødvendig å ta hun med på helsestasjonen i morgen? Det er vel uansett ikke noe de kan gjøre med det, og hun er ikke plaget av det... Men det er jo greit å være sikker :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun noe puss i øyekroken eller renner det av øyet? En del spebarn har tette tårekanaler og de er mer utsatt for å få en betennelse på øyet (konjunktivitt, såkalt øyekatarr). Da kan øyet være rødt slik at det ser ut som sprengte blodkar. Noen bare skyller med sterilt saltvann eller vasker med kokt vann og masserer den tette tårekanalen. Men min legesøster sier at når det er rødt på øyet bør man gå til lege og få øyedråper. Gutten min har hatt dette flere ganger.

Nå aner ikke jeg om det er det som er hos jenta di altså. Kan jo sikkert bare være sprengte blodkar også. Men tenkte jeg skulle tipse om dette da det ser helt likt ut.

Skrevet

Her hadde snuppa sånne sprengte blodkar eller hva det var da hun var ny.

Var ikke noe betennelse eller noe, og det gikk over av seg selv etter ei ukes tid. Kan jo ta det opp med helsestasjonen, men hvis det ikke renner eller er andre symptomer enn akkurat det røde ville jeg sett det an.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

snuppa kom ut med sprengte blodkar på begge øyer. Gikk bort etter tre ukers tid..

Skrevet

Det renner ikke eller er puss fra det.. Kun litt øyerusk etter at hun har sovet, men det er på begge øynene..

Skal på 6.ukers kontroll på onsdag, så jeg ser det an til da.. Blir det verre så drar jeg selvfølgelig før :)

Skrevet
Det renner ikke eller er puss fra det.. Kun litt øyerusk etter at hun har sovet, men det er på begge øynene..

Skal på 6.ukers kontroll på onsdag, så jeg ser det an til da.. Blir det verre så drar jeg selvfølgelig før :)

Ja det går nok veldig fint å vente. Høres ikke ut som noe som haster. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...