Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det er mulig å trene opp musklene i ansiktet, slik at man kan forbedre/forandre hvordan man ser ut? F.eks trene opp musklene i kinnene, for å gi inntrykk av større kinnbein?

Jeg snublet tilfeldigvis over noen nettsider om dette emnet, såkalt facercise (amerikansk påfunn, antar jeg ;) ), og ble litt nysgjerrig. De påstår at man ved å gjøre ansiktsøvelser (hvilket består i diverse latterlige grimaser) kan trene opp musklene i ansiktet, og dermed forandre utseendet.

I prinsippet høres det jo ikke altfor fjernt ut, for muskler er tross alt muskler, uansett hvor de sitter. Og alle muskler kan vel trenes større. Eller?

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hørtes ut som en dustete ide. Hva er ditt maksløft i hakeløft? :P Så lenge du kun klarer å gjøre grimasen 1-10 ganger så tror jeg at muskelen vil vokse. Gjør du en bevegelse som du klarer 20++ ganger så tror jeg ikke muskelen vil vokse noe særlig.

Skrevet

De skaper visst motstand med hendene, slik at man kan øke belastningen etterhvert som musklene blir sterkere. De følger vel de samme prinsippene som annen styrketrening, altså. Hvis jeg forstår det rett.

Jeg tror ikke poenget er å skryte av hvor sterk man er i haka. ;) Det er nok heller en utseendegreie.

http://www.youtube.com/results?search_quer..._type=&aq=f

Ser ut som det er ganske utbredt i USA? (Ikke at det er noen garanti for at det er seriøse greier - snarere tvert i mot kanskje? :fnise: )

Skrevet

Hmm har ikke vært borti det men ut ifra hva jeg vet om styrketrening tror jeg det kan fungere ! faktisk... som du sier: muskler er muskler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...