Gå til innhold

brudgommens finstas

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Hvor leier/kjøper man brudgommens antrekk? På brudesalonger?

Og hva er vanlig å ha? Dress/smoking/kjole og hvitt...vet nesten ikke forskjellen på disse heller...

-Og pleier bruden å vere med på prøvingen? Bør vel stå i stil med kjolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva er vanlig å ha? Dress/smoking/kjole og hvitt...vet nesten ikke forskjellen på disse heller...

Antrekket bør jo stå i stil med brudens, og skal også avspeile typen bryllup. Det blir latterlig dumt å ha kjole og hvitt på en grillfest i hagen, om du skjønner hva jeg mener...

Klær finner dere både på brudesalonger og andre herrebutikker (dress-forhandlere). Bruden kan være med om hun ønsker, eller la det være om hun ikke ønsker. Det er ingen regel på akkurat det da...

Skrevet

Min mann skal ha sjakett:) Nydelig blir han!

Skrevet

Mannen min benyttet anledningen til å kjøpe seg en skikkelig dress, til den kjøpte han vest og kravat for anledningen.

Gjest Gjest_Gunnar_*
Skrevet

Det kommer an på hva dere har skrevet på invitasjonen.

Brudgommen bør være hakket finere enn gjestene sine.

så hvis dere inviterer til Mørk dress, bør brudgommen ha smoking

hvis dere inviterer til Smoking bør brudgommen ha kjole(vanlig)

Sjakett kan brukes til begge, avhenign av når det starter.

Skrevet
Mannen min benyttet anledningen til å kjøpe seg en skikkelig dress, til den kjøpte han vest og kravat for anledningen.

Mannen min gjorde det samme.

Skrevet
Det kommer an på hva dere har skrevet på invitasjonen.

Brudgommen bør være hakket finere enn gjestene sine.

så hvis dere inviterer til Mørk dress, bør brudgommen ha smoking

hvis dere inviterer til Smoking bør brudgommen ha kjole(vanlig)

Sjakett kan brukes til begge, avhenign av når det starter.

Det stemmer ikke i forhold til vanlig skikk og bruk. Brudgommen stiller i det antrekket som er skrevet på innbydelsen, har dere skrevet "mørk dress" så stiller brudgommen i mørk dress, men gjerne med litt mer pynt enn vanlig (feks brokadevest og kravat i stedenfor vanlig vest og slips).

Antrekk i innbydelsen er for at gjestene ikke skal komme finere enn brudgommen, ikke for at brudgommen skal ha finere tøy på seg enn gjestene.

Gjest Gjest_GUnnar_*
Skrevet
Det stemmer ikke i forhold til vanlig skikk og bruk. Brudgommen stiller i det antrekket som er skrevet på innbydelsen, har dere skrevet "mørk dress" så stiller brudgommen i mørk dress, men gjerne med litt mer pynt enn vanlig (feks brokadevest og kravat i stedenfor vanlig vest og slips).

Antrekk i innbydelsen er for at gjestene ikke skal komme finere enn brudgommen, ikke for at brudgommen skal ha finere tøy på seg enn gjestene.

Dette er den "nye" skikk og bruk...

Skrevet

Mannen min hadde på seg en svart dress med grå nålestriper fra Armani, en grå/sølv brokadevest fra House og Singels, Mørk aubergine/lilla kravat(samme farge som skoene mine) og hvit skjorte med slike små snipper(?). Dette var helt perfekt til det passe uformelle bryllupet vårt:)

Skrevet
Kan jeg får spørre kva kravat er?

Slips som er knytta på en litt mer uvanlig måte, slik som dette.

Skrevet

Det samme her. Synes det var en flott anledning for han til å få seg en skikkelig fin dress. Han kjøpte i tillegg vest i samme farge som dressen (grå) som han kan bruke senere, men til bryllupet hadde han brokadevest og kravat som matchet brudekjolen min :)

Skrevet

Min kjøpte seg nylig en ny grå dress, og siden vi ikke vil ha et stivt bryllup bruker han den. Mulig han leier vest og kravat men det er vi ikke helt sikre på enda. Jeg tipper vi skriver "sommerfest" i innbydelsene sånn at gjestene vet at de ikke må ha mørk dress.

Skrevet

Samme her :) Han kommer til å bli kjempefin! :strix:

Jeg syns kjole og hvitt eller smoking fort kan bli litt "over the top".

Skrevet

min kjære har kjøpt seg wilworst dress med vest og kravat på finn.no en smekker dress til 2000,-kr :) den ser ubrukt ut og koster over 6000,- ny i butikken så vi er fornøyde med det scupet:) han har også kjøpt seg smoking shorte fra dressmann den kostet 500,- men nedsatt til 99:) samme for mansjettknappene 50,- nedsatt til 99,- så her spares det mye penger:) da blir det mere til mye annet :) å han er alldeles nydelig!!!! å som jeg gleder meg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...