Nikki Skrevet 7. august 2003 #1 Skrevet 7. august 2003 Hei... Jeg lurer bare på om hvordan jeg skal få den ren... DEn kan ikke renses pga perlene i chiffonen... Er det trygt å legge den i et dynetrekk og vaske den i vaskemaskinen på ullprogram med milo?? Noen erfaringer????
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #2 Skrevet 7. august 2003 Jeg vasket min på 30° finvask og milo. La den i et lyst dynetrekk og den ble faktisk helt perfekt. Det sto også at den ikke tåler vann min da, men jeg tok sjansen likevell. På de verste flekkene kan du smøre på litt zalo. Her har jeg skrevet om det tidligere: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...6628&highlight=
Nikki Skrevet 7. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2003 Oki... Nå er det gjort... Kryss fingrene for meg... Den er ferdig om ikke så lenge.... Håper det går bra... Men er mere nervøs nå enn det jeg var før jeg skulle opp kirkegulvet.... At det går ann å være så redd og nervøs for et klesplagg... Men igjen... Det er jo ikke hvilken som helst kjole....
Rufus Skrevet 7. august 2003 #4 Skrevet 7. august 2003 Min kjole og jakke/frakk i chiffong har jeg vasket i dynetrekk/vaskepose på noe som het silkeprogram, jeg...det skulle være enda "lettere" enn ullprogrammet...med vanlig omo vaskepulver - ble ren og pen igjen den også :D (Vet ikke om det er vanlig, men mamma har det på sin maskin - men ikke jeg på min selv om det er samme merke... ) Lærte iallefall av min sydame at om man bruker disse programmene på vaskemaskinene er det uansett bedre enn å vaske for hånd fordi man da ikke gnir tøyet mot hverandre på samme måte som for hånd....
Nikki Skrevet 7. august 2003 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2003 Sånn nå er den tatt ut og er som ny igjen... JIPPI Så da var det gjort... Den henger til tørk og der skal den få henge en stund...
Gjest Tex Skrevet 7. august 2003 #6 Skrevet 7. august 2003 Så flott at den klarte seg, da!!! Vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på å putte tretten tusen kroner i vaskemaskinen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå