Gå til innhold

Hvordan få vasket kjolen, når den ikke kan renses??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg lurer bare på om hvordan jeg skal få den ren... DEn kan ikke renses pga perlene i chiffonen... Er det trygt å legge den i et dynetrekk og vaske den i vaskemaskinen på ullprogram med milo?? Noen erfaringer????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki... Nå er det gjort... Kryss fingrene for meg... Den er ferdig om ikke så lenge.... Håper det går bra... Men er mere nervøs nå enn det jeg var før jeg skulle opp kirkegulvet.... :ler:

At det går ann å være så redd og nervøs for et klesplagg... Men igjen... Det er jo ikke hvilken som helst kjole....

Skrevet

Min kjole og jakke/frakk i chiffong har jeg vasket i dynetrekk/vaskepose på noe som het silkeprogram, jeg...det skulle være enda "lettere" enn ullprogrammet...med vanlig omo vaskepulver - ble ren og pen igjen den også :D

(Vet ikke om det er vanlig, men mamma har det på sin maskin - men ikke jeg på min selv om det er samme merke... :roll: )

Lærte iallefall av min sydame at om man bruker disse programmene på vaskemaskinene er det uansett bedre enn å vaske for hånd fordi man da ikke gnir tøyet mot hverandre på samme måte som for hånd....

Skrevet

Sånn nå er den tatt ut og er som ny igjen... JIPPI :hoppe:

Så da var det gjort... Den henger til tørk og der skal den få henge en stund...

Skrevet

Så flott at den klarte seg, da!!!

Vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på å putte tretten tusen kroner i vaskemaskinen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...