Gå til innhold

Kollega er utro med mannen til pasient...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_AnnaKarenina_*
Skrevet

Jeg jobber på en institusjon for mennesker med ulike fysiske tilstander som gjør at de må være hos oss for en lengre eller kortere periode. Hva mine kollegar gjør på fritiden er meg revnende likegyldig, kunne ikke brydd meg mindre.

Men:

Her en kveld hadde jeg glemt nøkkelkort og mobiltelefon på jobb, så da kjørte jeg ned igjen rundt 23.30, når det kun er en nattevakt på avdelingen. Jeg ringte på hoveddøren men fikk ikke noe respons, så da gikk jeg rundt til vinduet hvor nattevakten normalt sitter. Der ser jeg nattevakten sitte å kysse/klemme på ektemannen til en av våre pasienter i sofaen.

Jeg "smugtittet" i noen minutter, før jeg besluttet å ikke dunke på ruten. I går kveld ntok jeg en løpetur likeforbi avdelingen rundt 23.00 å så at også denne kvelden sto bilen til denne pårørende utenfor.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal konfrontere nattevakten eller / og leder da det er strengt forbudt med besøk etter 21.30, bare for å få slutt på dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Melchizedek
Skrevet (endret)

Om det er gjort et regel brudd så er det din plikt og melde det

Endret av Melchizedek
Skrevet

OM det er gjort regelbrudd?? Dama har jo brutt det som er av regler i helsevesenet.. hun kan miste jobben og lisensen og det som er.

Meld fra til ansvarshavende/sjef etc.

Skrevet

dette skal du melde fra om fordi det er regelbrudd - og ikke minst meget tvilsomt etisk.

at de møtes på institusjonen er helt uhørt. tenk hvis andre pasienter ser det?

Skrevet

hadde jeg vært deg , hadde jeg tatt det opp med damen det gjelder før jeg går til ledelsen. Gi henne en sjanse til å avslutte det før det koster henne jobben.

Skrevet
hadde jeg vært deg , hadde jeg tatt det opp med damen det gjelder før jeg går til ledelsen. Gi henne en sjanse til å avslutte det før det koster henne jobben.

Det hun sa!

Skrevet

Å sladre på henne er å dolke henne i ryggen. Du MÅ snakke med henne personlig, eller bare glemme det og holde kjeft.

Hva blir bedre hvis du sladrer? Nattevakten vil hate deg. Du skader hennes inntektsgrunnlag. Er det sikkert at det er onde ting hun driver med, det kan tenkes at hun redder en mann fra seksuell og personlig krise. Er det sikkert at dette er til hinder for den jobben hun ellers skal utføre?

Skrevet

Jeg ville tatt en prat med nattevakten, for å få hennes versjon av det som skjedde. Kanskje har hun bare gitt en god klem og holdt rundt en person som er i krise. Det kan være at du har mistolket hele situasjonen.

Uansett, snakk med henne først, da har hun sjansen til å gjøre noe med dette uten at andre blir involvert. Hjelper ikke det, får du heller gå til ledelsen.

Skrevet
Jeg ville tatt en prat med nattevakten, for å få hennes versjon av det som skjedde. Kanskje har hun bare gitt en god klem og holdt rundt en person som er i krise. Det kan være at du har mistolket hele situasjonen.

Uansett, snakk med henne først, da har hun sjansen til å gjøre noe med dette uten at andre blir involvert. Hjelper ikke det, får du heller gå til ledelsen.

Er helt enig her !!! Du må gå til KILDEN først og konfrontere henne. Hva om du kanskje har mistolket hele situasjonen, kan det være for å støtte/gi trøst til denne mannen ? hva om han sliter p.g.a kona o.s.v. Mulig det er mye du ikke vet her ? eller om vi som lesere får vite riktig bakgrunnen av det du forteller. Utrolig viktig å gå til kilden først. Det er altfor mange som går bakveier og rundt uten å sjekke først, og DET blir det mest konflikter av. Det er desverre altfor mange som ikke tør å konfrontere, gjør det først ! Det er sikkert det beste for deg og din kollega !!

Skrevet

Enig med andre her i at du burde snakke med kollegaen din først. Også må jeg bare få si at fy f*** så dårlig gjort av henne.

Skrevet
Enig med andre her i at du burde snakke med kollegaen din først. Også må jeg bare få si at fy f*** så dårlig gjort av henne.

Og han såklart.

Gjest Gjest_Kine_*
Skrevet

En nær venn av meg hadde kreft, og var innlagt ved Radiumhospitalet for en del år tilbake. Han var temmelig sliten og tappet for krefter, og en kveld jeg kom inn på rommet hans (han hadde enerom), satt det en kvinnelig sykepleier på sengekanten og holdt rundt ham. Det var overhodet ikke noe "seksuelt" bak dette, det var et annet menneskes omtanke for en som hadde det tøft.

Dette tenkte jeg på da jeg leste innlegget ditt.

Så lenge du ikke vet noe om hva som ligger bak det som du så gjennom vinduet, så skal du være forsiktig med å antyde utroskap. Snakk med nattevakten, alt er ikke slik en kanskje tror i utgangspunktet!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...