Gå til innhold

Antrekk- bunad ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å ha på bunad når vi "bare" skal være der i kirken og under middagen??

Av ulike årsaker må vi reise etter middag, altså ingen fest.. For man skal vel ikke feste i bunad?? Mener jeg har hørt det....

Glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint gå i bryllup i bunad.

Jeg har aldri hørt at man ikke skal feste i bunad, men flatfyll passer seg vel ikke. Bunad er jo et festantrekk.

Skrevet

Selvsagt går det greit. Det er da helt vanlig å gå i bunad i bryllup. Hvorfor skulle det ha noe å si at dere går etter middagen? Og ikke feste i bryllup? Mener du at de som går i bunad må skifte etter middag? Hvorfor i alle dager?

Skrevet
Selvsagt går det greit. Det er da helt vanlig å gå i bunad i bryllup. Hvorfor skulle det ha noe å si at dere går etter middagen? Og ikke feste i bryllup? Mener du at de som går i bunad må skifte etter middag? Hvorfor i alle dager?

Jeg har hørt av flere at bunad ikke egner seg å feste i. Visstnok en gammel skikk. Er det ikke forskjell på bunad og festdrakt også da? Jeg har bunad!

Har hørt om flere som skiftet til annet tøy etter middagen. Mulig det er for at bunad ikke er så veldig komfortabelt å gå med en hel kveld :klø:

Men jeg tror vi tar bunaden jeg, så får folk tro hva de vil :-)

Ser ingen grunn til å kjøpe ny kjole nå som jeg er høygravid...

Skrevet
Jeg har hørt av flere at bunad ikke egner seg å feste i. Visstnok en gammel skikk. Er det ikke forskjell på bunad og festdrakt også da? Jeg har bunad!

Har hørt om flere som skiftet til annet tøy etter middagen. Mulig det er for at bunad ikke er så veldig komfortabelt å gå med en hel kveld :klø:

Siden du sier du er høygravid, har du hallingbunad?

Kos deg i bryllup, i bunad.:)

Gjest Chiffon
Skrevet

Er også vant til at en del bytter fra bunad til kjole etter middagen, da man ikke skal feste i bunad.

Jeg synes du kan bruke bunaden din når du bare skal i vielse og middag :)

Skrevet

Hva mener du med at "folk får tro hva de vil"? Det er da ikke noe som helst å reagere på? Jeg skjønner ikke hvorfor det at du går etter middagen skal ha noe å si på hva du skal ha på deg under middagen. Når det er andre gjester der i bunad, hvorfor skal ikke du også kunne gå i bunad bare fordi du skal gå tidligere enn dem?

At noen skifter er vel fordi det er ubehagelig å gå i bunad om man skal danse og herje.

Skrevet
Siden du sier du er høygravid, har du hallingbunad?

Kos deg i bryllup, i bunad.:)

Takk og takk!

Jepp, har hallingbunad! Tror ikke det finnes noen andre bunader man kan bruke som høygravid.... he he he...

Det blir bunad både på meg og mannen!

Skrevet

Bruker alltid bunaden min i bryllup men skifter også til kjole etter middagen.

Både fordi det er ganske ubehagelig å gå med bunad hele dagen men mest fordi jeg ikke syns det er plagg man tar seg en fest i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...