Gjest Gjest_Lala_* Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Jeg har hørt noen som har sagt "Jeg vil ikke være en lilla pedagog". Hva betyr egentlig det å være en lilla pedagog?
Gjest *Mim* Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Jeg regner med at det refererer til søttitallspedagoger med lilla Sigrun Berg-skjerf, fotformsko og en litt for forståelsesfull innstillign til det meste.
Gjest strykebrett Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Hvis det er det samme som vi her i byen kaller en "lilladame" så er det i alle fall: Kvinne, mellom 30 og 60 år. Kler seg i fargerike klær, gjerne fra UNO og gjerne lag på lag. Namaste og andre litt "etniske" butikker er også populære. Hatter og luer av forskjellige slag brukes flittig, selvfølgelig fargerike disse også. Store tresmykker er et must. Glad i teater og "verdensmusikk". Omtales ofte som en sprek dame. Liker å prøve ut spennende matretter fra alle verdenshjørner. Reiser på ferie til Kambodsja, Kenya, Laos og andre ikke-charter reisemål langt borte. Nesten alltid i godt humør. Jobber gjerne som sosionom, barnevernspedagog, spesialpedagog eller i andre yrker som går ut på å hjelpe folk som ikke er kommet så heldig ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Jeg tenker litt det samme som Mim. En lærer som går litt alternativt (i retning new age) kledd, og som er imot disiplin og kjefting, og for å være ett i med naturen og seg selv, og "forstå" hverandre ihjel. Som i at bråkmakere ikke skal få kjeft, men heller overøses med kjærleik, siden de sikkert oppfører seg slik fordi de ikke følser seg elsket, og ål vi niid iss låvv.
Gjest strykebrett Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Glemte å si at dissse lilladamene gjerne sender barna sine på steinerskolen. Spånn mens jeg først er i gang med å generalisere, hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå