Troyamin Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Jeg har kjøpt inn både olje og akryl maling, samt noen rammer med lerret. Hva er best? Og hva er forskjellen på disse? Jeg er fullstendig nybegynner når det kommer til maling.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Akrylmaling er mest praktisk. Det er det jeg harbrukt. Malingen bruker kort tid på å tørke, og lukter ikke mye. Med oljemaling kan det bli veldig tett luft, og det bruker lang tid på å tørke. Du må da noen ganger vente på tørkingen før du bruker en ny farge.
Bernardette Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Jeg bruker begge deler. Olje om jeg ikke er helt bombesikker på hva jeg skal male, siden jeg kan holde på med det litt hver dag (det kan jo ta flere uker å tørke!) og akryll om jeg veit hva jeg vil ha. Bakgrunner osv. bruker jeg akryll til.
Gjest Bond Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Foretrekker absolutt olje, synes det er mye mer plastisk. Men det er nok smak og behag egentlig, jeg har bare brukt mye oljemaling gjennom årene, så da blir man vant til tekstur Synes heller ikke det lukter ille, lukter koselig, synes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå