Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #41 Skrevet 22. august 2009 Jeg er enig med deg. Utrolig tullete å stemme blankt. Det blir som å være misfornøyd, uten å komme med en bedre løsning selv. Bedre å sitte hjemme da og kanskje bruke tiden på noe fornuftig. Dropper du å stemme viser det i hvertfall at du synes det er ok sånn det her, og da er det jo greit å ikke stemme. Jeg stemmer blankt fordi det IKKE er ok slik det er, men det finnes heller ikke et verdig alternativ. Ved å stemme blankt viser jeg at jeg gjerne vil ha noen å stemme på, men at jeg ikke finner noen verdige kandidater. Om en har kapasitet så får en starte sitt eget parti, dessverre har jeg ikke det. Men det fratar ikke meg retten til å si ifra at dagens politikere ikke holder mål. Ved å sitte hjemme i sofaen er du ikke annet enn sløv, apatisk og lite engasjert.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #42 Skrevet 22. august 2009 Signeres. Jeg synes det for tidlig å bestemt si at ingen av partiene har klart å overbevise, når det er så lenge igjen av valgkampen. Noen av oss har lest partiprogrammene.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. august 2009 #43 Skrevet 22. august 2009 Hvilket i praksis gir nøyaktig den samme effekt som å sitte hjemme på valgdagen. Det "blanke partiet" får ingen representanter på Stortinget, har null politisk makt og påvirker ikke de andre partiene det minste (de får jo uansett ikke din stemme enten du sitter hjemme eller stemmer blankt). Hvilket signal hadde det ikke vert om 20% av stemmene var blanke?
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. august 2009 #44 Skrevet 22. august 2009 Jeg stemmer blankt fordi det IKKE er ok slik det er, men det finnes heller ikke et verdig alternativ. Ved å stemme blankt viser jeg at jeg gjerne vil ha noen å stemme på, men at jeg ikke finner noen verdige kandidater. Om en har kapasitet så får en starte sitt eget parti, dessverre har jeg ikke det. Men det fratar ikke meg retten til å si ifra at dagens politikere ikke holder mål. Ved å sitte hjemme i sofaen er du ikke annet enn sløv, apatisk og lite engasjert. Ja, nå har jeg aldri hevdet at du ikke er en sytete og negativ person da. Når man velger å tolke det meste på verst mulig måte er det klart man ikke finner et parti man liker. Når det er sagt er jeg glad du ikke stemmer i alle fall. Det øker jo bare sjansen for partiet jeg stemmer på det
Gjest Fugl Fønix Skrevet 22. august 2009 #45 Skrevet 22. august 2009 Signeres. Jeg synes det for tidlig å bestemt si at ingen av partiene har klart å overbevise, når det er så lenge igjen av valgkampen. Selve valgkampen har egentlig lite å si. Hva partiene står får, vil gjennomføre og planer om hvordan dette skal gjennomføres kan man få fullgod oversikt over ved å lese partiprogram. Selve valkkampen er egentlig bare en massiv PR-arena for å få frem disse tingene. Partiprogram forandres ikke gjennom valgkampen.
Max Motstand Skrevet 22. august 2009 #46 Skrevet 22. august 2009 Hvilket signal hadde det ikke vert om 20% av stemmene var blanke? Nøyaktig det samme som når tjue prosent sitter hjemme. Det vil si her er det velgere å hente. Tror du virkelig det spiller noen rolle for partienes politikk hvordan du ikke stemmer? I den virkelige verden spiller den arbeidsfetisjistiske holdningen din til blankstemming over hodet ingen rolle. Den har null praktisk verdi! Bortsett fra for ditt eget ego, selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2009 #47 Skrevet 22. august 2009 Nøyaktig det samme som når tjue prosent sitter hjemme. Det vil si her er det velgere å hente. Tror du virkelig det spiller noen rolle for partienes politikk hvordan du ikke stemmer? I den virkelige verden spiller den arbeidsfetisjistiske holdningen din til blankstemming over hodet ingen rolle. Den har null praktisk verdi! Bortsett fra for ditt eget ego, selvfølgelig. Amen. Å stemme blankt var slikt som uforstandige selvgode drittunger på 18 år gjorde da jeg var på den alderen.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #48 Skrevet 14. september 2015 Teller blanke stemmer i det hele tatt? Eller er det bedre å ikke stemme (for da teller de i det minste det som at en ikke har stemt)? Anonymous poster hash: dc5ef...aa8
Millimani Skrevet 14. september 2015 #49 Skrevet 14. september 2015 Teller blanke stemmer i det hele tatt? Eller er det bedre å ikke stemme (for da teller de i det minste det som at en ikke har stemt)? Anonymous poster hash: dc5ef...aa8 Det er iallfall en "registrering" i forhold til valgdeltakelsen. Hvis du møter opp og stemmer blankt, så blir din blanke stemme registrert i statistikken for prosent-andel som har stemt. Møter du ikke opp blir det registrert i statistikken for hvor mange som ikke har stemt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #50 Skrevet 14. september 2015 Det er iallfall en "registrering" i forhold til valgdeltakelsen. Hvis du møter opp og stemmer blankt, så blir din blanke stemme registrert i statistikken for prosent-andel som har stemt. Møter du ikke opp blir det registrert i statistikken for hvor mange som ikke har stemt. Da er det nesten bedre å ikke stemme, for stemmer en blankt så blir ikke det talt som "antall blanke stemmer", men de teller "antall som ikke har stemt". Anonymous poster hash: dc5ef...aa8
Millimani Skrevet 14. september 2015 #51 Skrevet 14. september 2015 Da er det nesten bedre å ikke stemme, for stemmer en blankt så blir ikke det talt som "antall blanke stemmer", men de teller "antall som ikke har stemt". Anonymous poster hash: dc5ef...aa8 Antallet som har stemt. En prosentandel stemmer også blankt, og ved å møte opp og stemme blankt i valglokale så er det valgdeltakelse
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #52 Skrevet 14. september 2015 Det samme tegnet gis når folk ikke stemmer i det hele tatt. I realiteten er det ingen som bryr seg hvorvidt du sitter hjemme eller aktivt stemmer blankt. Det uutnyttede velgerpotensialet er der uansett. Jeg må si at jeg finner et narsissistisk element ved det å stemme blankt. Maken til selvopptatthet, da! De oppfører seg jo som furtne unger som slamrer med barneromsdøra når verden går dem i mot. Om du tror at det å stemme blankt har samme betydning som ikke å stemme i det hele tatt, ville jeg bestilt time hos en psykolog for en sjekk av IQ. Anonymous poster hash: e0297...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #53 Skrevet 14. september 2015 Om du tror at det å stemme blankt har samme betydning som ikke å stemme i det hele tatt, ville jeg bestilt time hos en psykolog for en sjekk av IQ. Det måtte i tilfellet være fordi du trenger følge. Anonymous poster hash: 3181e...6bd 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #54 Skrevet 14. september 2015 Stemme blankt = opptatt av politikk, bryr seg, men er ikke enig i noe partiprogram Ikke stemme = ikke opptatt av politikk, for lat til å bry seg Anonymous poster hash: a6099...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #55 Skrevet 14. september 2015 Stemme blankt = opptatt av politikk, bryr seg, men er ikke enig i noe partiprogram Ikke stemme = ikke opptatt av politikk, for lat til å bry seg Feil, de eneste konklusjonene man med stor sannsynlighet kan trekke er disse. Stemme blankt = Opptatt av politikk og hva andre synes. Synes ikke noe parti er mindre dårlig enn andre. Ikke stemme = Ikke opptatt av politikk eller bryr seg ikke om hva andre synes. Synes ikke noe parti er mindre dårlig enn andre. Anonymous poster hash: 3181e...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #56 Skrevet 14. september 2015 Feil, de eneste konklusjonene man med stor sannsynlighet kan trekke er disse. Stemme blankt = Opptatt av politikk og hva andre synes. Synes ikke noe parti er mindre dårlig enn andre. Ikke stemme = Ikke opptatt av politikk eller bryr seg ikke om hva andre synes. Synes ikke noe parti er mindre dårlig enn andre. Anonymous poster hash: 3181e...6bd Det er jo klart at hvis man er opptatt av politikk, så er man også opptatt av hva andre synes, da det er de andre som bestemmer hvilken politikk som føres i landet man bor i. Jeg vil si at man stemmer fordi man er opptatt av hva man selv synes. Man vil bruke retten til å si sin mening og retten til å bli hørt. Å ta seg bryet med å stemme blankt sender en helt annen og mye klarere melding enn å bli sittende hjemme i sofaen. For hver blank stemme går også partioppslutningene ned. Anonymous poster hash: a6099...fb3
Gjest imperio Skrevet 14. september 2015 #57 Skrevet 14. september 2015 Jeg kommer ikke til å stemme, for du stemmer bare på de som lyver best. Så fort de vinner så trekker de tilbake alle lovnader. Synes politikk er så vanskelig, for jeg stoler ikke på noen av de. Skulle tro det var et obligatorisk "hvordan lyve som en mester" kurs som alle politikere må dra på for å kalle seg selv en politiker. Jeg vet at hvis jeg ikke stemmer, så har jeg ingen rett til å klage på de som vinner. Så derfor gjør jeg ikke det heller, jeg holder kjeft og klager inne i hodet mitt.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #58 Skrevet 14. september 2015 Jeg vil si at man stemmer fordi man er opptatt av hva man selv synes. Man vil bruke retten til å si sin mening og retten til å bli hørt. Å ta seg bryet med å stemme blankt sender en helt annen og mye klarere melding enn å bli sittende hjemme i sofaen. For hver blank stemme går også partioppslutningene ned. Hvor ofte snakker politikerene om å jobbe for å kapre dem som stemmer blankt, sammenliknet med hvor viktig det er å kapre hjemmesitterene? De som stemmer blankt kan de sannsynligvis ikke gjøre noe med likevel. De er derfor enda mindre viktige for hva politikerene gjør enn hjemmesitterene. Jeg skjønner at dere har behov for å føle dere viktige, men dere blir ikke det av å stemme blankt. Anonymous poster hash: 3181e...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #59 Skrevet 14. september 2015 Hvor ofte snakker politikerene om å jobbe for å kapre dem som stemmer blankt, sammenliknet med hvor viktig det er å kapre hjemmesitterene? De som stemmer blankt kan de sannsynligvis ikke gjøre noe med likevel. De er derfor enda mindre viktige for hva politikerene gjør enn hjemmesitterene. Jeg skjønner at dere har behov for å føle dere viktige, men dere blir ikke det av å stemme blankt. Anonymous poster hash: 3181e...6bd Nå stemmer ikke jeg blankt da, men det er nå så. Jeg stemmer heller ikke for å føle meg viktig, men for å benytte meg av muligheten til å si min mening på lik linje med de fleste andre på valgdagen. Men det uthevede er nettopp mitt poeng. Ønsker du å vise at du er misfornøyd med politikerne? Lyst til å si ifra om at ingen partier er gode nok? Stem blankt. Med det sender du en klar melding. Ved å bli hjemme sender du derimot ingen slik klar melding. Når politikerne snakker om å "kapre" hjemmesitterne, så betyr vel bare det at de ser for seg en masse potensielle stemmer hvis de på en eller annen måte kunne få disse trøtte folka til å bry seg om politikk. Anonymous poster hash: a6099...fb3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2015 #60 Skrevet 14. september 2015 Men det uthevede er nettopp mitt poeng. Ønsker du å vise at du er misfornøyd med politikerne? Lyst til å si ifra om at ingen partier er gode nok? Stem blankt. Med det sender du en klar melding. Vel og bra, men du kunne like godt stå foran Stortinget med plakater der det står at du krever at Månen skal dekkes med gul ost. Det er en veldig klar melding, men det er ingen som bryr seg. Anonymous poster hash: 3181e...6bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå