Wonders Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 (endret) Jeg advarer dere veldig unge, denne er ganske tøff. Mest fordi den gjelder dere spesielt. Denne historien kan skje med mange, men mest for dere som ikke forstår åssen verden i dag er. En del skuespillere vil dere kjenne igjen. Har sett den to ganger, og vil se den igjen. her er en liten omtale http://www.hjemmekino.no/film/review.aspx?id=171 og her er traileren: http://www.youtube.com/watch?v=9IgfPL4kGGM...PL&index=59 Endret 7. januar 2010 av Wonders
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Enig, den var kjempebra - utrolig spennende! Uhyggelig virkelighetsnært. Det viser hvor fort det er gjort... Jeg satt omtrent inni TV'en. Hadde fått den anbefalt av flere venner - og er helt enig i at det er en bra film.
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Er enig i at dette er en veldig bra film. Men for meg så fikk den mer poeng for underholdningsverdien enn at den var tankevekkende. Anbefaler forøvrig Lilja4ever Human trafficking Trade
Wonders Skrevet 21. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2009 Vi ser resultatet på gatene i hovedstaden...Dette er et reelt problem verden over. Rart det ikke skjer mer når folk er på grise-fylla i syden, etter hva jeg har hørt kan det bli temmelig ukontrollert.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Enig med gjest Thea over som skriver at det var en bra og underholdende film - og andre filmer, f.eks. Lilja 4 ever, tar opp problematikken på en mer sosial-realistisk måte. Men Taken er jo kjempespennende som action-film, altså! (Det er jo en god stund siden den var på kino nå, men... i allefall her jeg bor)
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Er jeg utrolig naiv? er dette en realitet? har de speidere ute etter jenter som de kidnapper og doper på denne måten?
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Er jeg utrolig naiv? er dette en realitet? har de speidere ute etter jenter som de kidnapper og doper på denne måten? Mulig det er litt overdrevet i filmen om at dette skjer unge jenter som er på ferie, men det er definitivt en realitet i mange fattige land. I enkelte landsbyer i Georgia(tidligere sovjetisk republikk) f.eks. så er det direkte farlig å være jente. Mange jenter blir kidnappet og ender opp som noens ufrivillige brud eller som prostituert. I mexico forsvinner mange mennesker hver dag, særlig utsatt er kvinner og barn fordi de brukes til en ting. Dop er en måte de binder disse kvinnene og barna til seg på. De gjør dem avhengig av dem samtidig som de kontrolleres. Slik at de minsker risikoen for at de skal stikke av. Og ja. De spaner på folk og plukker opp barn eller kvinner som de ser går alene. Men mest brukte metode er vel å lure unge kvinner til å tro at de skal få en god jobb, hvor de lures til å bli med til fremmede land og ender opp som prostituerte. Mange barn som kommer til andre land alene for å søke asyl fra krig, forsvinner også sporløst. Dette skjer også i Norge. Naturlig nok så må det være noen som holder øye med ofrene, før de kidnappes. Finn barna
Wonders Skrevet 25. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2009 Takk for klargjøring Thea. Hele latin-amerika er oxo "under beleiring", om jeg kan si det sånn... Vondt. Derfor er denne filmen så bra, at pappa'n er anderledes. Fader han var litt av en plugg. Måtte se bort noen ganger jeg.
Lenemor Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Har filmen, men har ikke fått sett den enda. Men kommer til å gjøre det i nærmeste framtid!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå