Gjest Gjest_jente_* Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Kjøpte en hund for et år siden, og oppdretter sa de skulle ordne stamtavle. Nå, et år etter har vi enda ikke fått stamtavla. Jeg har kontaktet oppdretter, men det er så mye som har skjedd i livet hennes at hun har flyttet ut av landet. Har spurt henne flere ganger, og hun sier hun skal ordne de, men ingenting skjer.. Har også snakket med NKK, men de vet heller ingenting.. Hvem skal jeg kontakte nå?
Cayenne Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Hva står det i kontrakten da? Hvis du ikke har kontrakt på at du skal få ettersendt stamtavle, så er det ingenting du kan gjøre. Stamtavlen skal du få med når du henter hunden.
spezitas Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Holder med overstående. Har du ikke kontrakt, er det ikke så mye du kan gjøre, desverre. Du skal i såfall ta kontakt med oppdretters klubb, og så skal de ta dette videre til NKK, og hovedforbundet. Jeg driver ikke med hund, men med katt, og er tilknyttet en klubb under NRR, som igjen er tilknyttet FIFe. Regner med at det fungerer på samme måten i hundeverdenen også. Sekretær i oppdretters klubb sjekker stamtavlerekvisisjonen, og ser om den i det hele tatt er levert inn, og om alt er OK her. Først da kan NKK utstede ny stamtavle til deg. Om ikke alt er OK, vil somregel klubben gjøre alt de kan for å ordne opp i saken, og evt. ta saken videre til høyere hold. Har oppdretter av div. grunner plutselig stukket til utlandet, er det mye mulig hun har flere svin på skogen... Lykke til!!!!
Trillrund Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Holder med overstående. Har du ikke kontrakt, er det ikke så mye du kan gjøre, desverre. Du skal i såfall ta kontakt med oppdretters klubb, og så skal de ta dette videre til NKK, og hovedforbundet. Jeg driver ikke med hund, men med katt, og er tilknyttet en klubb under NRR, som igjen er tilknyttet FIFe. Regner med at det fungerer på samme måten i hundeverdenen også. Sekretær i oppdretters klubb sjekker stamtavlerekvisisjonen, og ser om den i det hele tatt er levert inn, og om alt er OK her. Først da kan NKK utstede ny stamtavle til deg. Om ikke alt er OK, vil somregel klubben gjøre alt de kan for å ordne opp i saken, og evt. ta saken videre til høyere hold. Har oppdretter av div. grunner plutselig stukket til utlandet, er det mye mulig hun har flere svin på skogen... Lykke til!!!! Raseklubbene har ingenting med stamtavelr og registrering å gjøre. Alt dette er en sak mellom NKK, oppdretter og hannhundeier.
Vodecka Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Hva står det i kontrakten da? Hvis du ikke har kontrakt på at du skal få ettersendt stamtavle, så er det ingenting du kan gjøre. Stamtavlen skal du få med når du henter hunden. Enig i at hvis ikke det finnes skriftlig kontrakt er det lite å gjøre. Men stamtavla er det ikke alltid en får når en henter hunden. Det er ei papirmølle det, som mye annet, og kan ta litt tid. Men ett år etter er jo overdreven lang tid...!
Gjest Gjest_Ingrid_* Skrevet 25. august 2009 #6 Skrevet 25. august 2009 Vi fikk stamtavlen til vår bikkja da hun var 11 månader... opdretteren sa at det kunne ta litt tid grunnet masse papirarbeid. Seinere fant jeg ut at han vented med å sende alle papirer until han hadde solgt alle valper fra hele kulet. Og det tok lenge for han hadde solgt alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå