Gjest Gjest_jens_* Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Jeg er nødt til å slå opp med dama mi, og jeg gruer meg utrolig mye til å såre henne. Hun er dritforelska i meg. Vi har vært sammen 4 mnd i dag. Når jeg traff henne var jeg forelska, men etterhvert som vi ble mer og mer kjent så forsvant denne følelesen hos meg, men ikke hos henne. Har ikke sagt noe til henne ennå. Hun er ei kjempekjekk jente, men dette er slikt man ikke finner utav før man kjenner en person godt mener jeg. Har bestemt meg nå for å slå opp nå i ganske nær framtid. Har blitt dumpet selv, så jeg vet hvor mye drit hun må igjennom nå og jeg unner henne det ikke, men å fortsette forholdet blir bare feil det også. Dessuten er hun en litt usikker jente, hun er ikke en jente som stråler av selvtillit. Det som er bra er at familien og vennene hennes bor langt borte fra meg, og om jeg slår opp så slipper hun se meg igjen (jeg følte ivertfall dette var en fordel forrige gang jeg ble dumpa). Noen tips om hvordan jeg kan gjøre det lettest mulig for henne? Jeg vil ikke akkurat liste opp alle sidene jeg ikke liker ved henne. Og jeg er forberedt på at hun kanskje kommer til å hate meg. Vi er i tidlig 20årene begge to.
Cata Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 Si det ansikt til ansikt. La henne få spørre om alle "hvorfor"'ene og svar så ærlig du kan. Du trenger vel ikke akkurat å trekke frem hennes aller mest negative sider (ikke at det høres ut som du planlegger det heller), men si det samme som her - forelskelsen din har langsomt dabbet av og du derfor synes det blir feil å være sammen med henne mer. Ikke foreslå at "dere kan være venner", og hvis hun vil det så si at det må i såfall skje om en stund når hun ikke lenger har kjærestefølelser overfor deg (eller du får si at du ikke synes det er noen god ide, hvis du altså ikke kan tenke deg å ha noen slags kontakt med henne senere. ) Lykke til, høres ut som du har planer om å slå opp på en mest mulig skånsom/redelig måte. All ære til deg for det.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Cata sier mye bra her!! Mitt "letteste brudd" var når han kom til meg, forklarte at han ikke hadde de rette følelsene for meg lenger og derfor syns han ikke det var rettferdig ovenfor hverken meg eller han å fortsette foholdet... Det verste med bruddet der var nesten at han hadde gjort det på en så real måte at jeg ikke kunne være sint på han etterpå... :gjeiper: Han hadde t.o.m. fortalt det til ei venninne av meg som hadde løpt på butikken å kjøpt godteri og pils, så hun sto utafor døra når han gikk...
Just-A-Girl Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Cata sier mye bra her!! Mitt "letteste brudd" var når han kom til meg, forklarte at han ikke hadde de rette følelsene for meg lenger og derfor syns han ikke det var rettferdig ovenfor hverken meg eller han å fortsette foholdet... Det verste med bruddet der var nesten at han hadde gjort det på en så real måte at jeg ikke kunne være sint på han etterpå... :gjeiper: Han hadde t.o.m. fortalt det til ei venninne av meg som hadde løpt på butikken å kjøpt godteri og pils, så hun sto utafor døra når han gikk... For en SYKT omtenksom fyr!! Jeg synes du absolutt må gjøre det face to face, og for all del, ikke gi henne håp at det kan bli dere igjen
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Uff, jeg vet akkurat hva hun må gjennom nå Veldig bra at du også har forståelse for det, for det tror jeg ikke min eks hadde når han dumpet meg rimelig brutalt og ut av det blå. I tillegg så gjorde han alt verre ved å si at grunnen var at han ikke var klar for et forhold, for så å gå på date og ende opp med å bli sammen med ei annen dame dagen etter han dumpa meg. Så det er i hvert fall et stort nei! Om du har noen andre i kikkerten så forsøk å holde det skjult i hvert fall, av respekt for eksen din så kan du gjerne vente litt med å hoppe på hesten igjen og. Synes cata gir veldig gode råd =) Husk at det er hun som får bestemme når hun er klar for å være venner, du må ikke pushe på med det. Om du vil være snill så svarer du på eventuelle sms-er og mailer som kan komme, men ikke send noen som helst tvetydige signaler tilbake. Hun har egentlig best av å være borte fra deg en stund, men det finner hun vel ut av selv sikkert. Men det viktigste er å forklare godt, og la henne spørre og være ærlig. IKKE vær konfliktsky, ikke kom med oppbrukte klisjeer, si det som det er. Lykke til, det er ikke lett å slå opp heller
Gjest *¨¨* Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Jeg er nødt til å slå opp med dama mi, og jeg gruer meg utrolig mye til å såre henne. Hun er dritforelska i meg. Vi har vært sammen 4 mnd i dag. Når jeg traff henne var jeg forelska, men etterhvert som vi ble mer og mer kjent så forsvant denne følelesen hos meg, men ikke hos henne. Har ikke sagt noe til henne ennå. Hun er ei kjempekjekk jente, men dette er slikt man ikke finner utav før man kjenner en person godt mener jeg. Har bestemt meg nå for å slå opp nå i ganske nær framtid. Har blitt dumpet selv, så jeg vet hvor mye drit hun må igjennom nå og jeg unner henne det ikke, men å fortsette forholdet blir bare feil det også. Dessuten er hun en litt usikker jente, hun er ikke en jente som stråler av selvtillit. Det som er bra er at familien og vennene hennes bor langt borte fra meg, og om jeg slår opp så slipper hun se meg igjen (jeg følte ivertfall dette var en fordel forrige gang jeg ble dumpa). Noen tips om hvordan jeg kan gjøre det lettest mulig for henne? Jeg vil ikke akkurat liste opp alle sidene jeg ikke liker ved henne. Og jeg er forberedt på at hun kanskje kommer til å hate meg. Vi er i tidlig 20årene begge to. Er dere samboere?
Kosemose Skrevet 20. august 2009 #7 Skrevet 20. august 2009 Jeg tror det er viktig å være ærlig på at du har mistet følelsene for henne og at du er sikker på at de ikke vil blusse opp igjen. Hvis du levner den minste tvil om at du kan komme til å endre mening vil det bli umulig for henne å komme videre.
Teriyaki Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 Cata sier mye bra her!! Mitt "letteste brudd" var når han kom til meg, forklarte at han ikke hadde de rette følelsene for meg lenger og derfor syns han ikke det var rettferdig ovenfor hverken meg eller han å fortsette foholdet... Det verste med bruddet der var nesten at han hadde gjort det på en så real måte at jeg ikke kunne være sint på han etterpå... :gjeiper: Han hadde t.o.m. fortalt det til ei venninne av meg som hadde løpt på butikken å kjøpt godteri og pils, så hun sto utafor døra når han gikk... Det hørtes jammen ut som et "bra" brudd..Missforstå meg rett.. =) Skikkelig omtenksom fyr da..Og herlig veninne også!
Gjest brutal_mann Skrevet 20. august 2009 #9 Skrevet 20. august 2009 Gå for et "gotteri&pils" brudd. Hm... Tror det skal bli et nytt utrykk i vokabularet mitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå