Ninen Skrevet 20. august 2009 #1 Skrevet 20. august 2009 Jeg vil gjerne ha tips om metoder som ikke inneholder kjemikalier av typen "luft godt og bruk helst gassmaske".
Amused Skrevet 20. august 2009 #2 Skrevet 20. august 2009 (endret) Jeg bruker bare MrMuscle ovnsrens, men det er vel av typen du ikke vil vite om Edit: den funker som bare det i hvert fall! Spray på, la virke og tørk av. Luft godt Endret 20. august 2009 av Amused
Jane F. Skrevet 20. august 2009 #3 Skrevet 20. august 2009 Du kan fylle det dype stekebrettet med vann og evt noe såpe og sette på ovnen på svak varme i 30 min til en time. Da vil mye av det som er brent fast bli mykt og du vil kunne skrubbe det av mye lettere.
Cava Queen Skrevet 20. august 2009 #4 Skrevet 20. august 2009 Du kan fylle det dype stekebrettet med vann og evt noe såpe og sette på ovnen på svak varme i 30 min til en time. Da vil mye av det som er brent fast bli mykt og du vil kunne skrubbe det av mye lettere. Jeg bruker samme metode som Jane F nevner. Også tar jeg i litt vanlig grønnsåpe. Man kan også smøre et tynt lag med grønnsåpe i ovnen. Da mykner det lettere opp.
hufsa! Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Jeg bruker bare MrMuscle ovnsrens, men det er vel av typen du ikke vil vite om Edit: den funker som bare det i hvert fall! Spray på, la virke og tørk av. Luft godt Helt unikt,henger med på den!
Gjest SmallTalk Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Helt unikt,henger med på den! ' Signerer også denne! Den fjerner det mest utrolige!
Ninen Skrevet 21. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2009 MrMuscle var vel typen jeg helst vil unngå, ja Tviler ikke på at det fungerer, så sterke saker som det vel er i den. Den andre metoden hørtes mer ut som noe for meg. Er det det samme hva slags såpe jeg bruker? Zalo og grønnsåpe er helt ok? Og så vasker jeg med for eksempel svamp med samme såpe etterpå? Og sikkert skylle godt så det ikke er såperester igjen etterpå.
Cava Queen Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 MrMuscle var vel typen jeg helst vil unngå, ja Tviler ikke på at det fungerer, så sterke saker som det vel er i den. Den andre metoden hørtes mer ut som noe for meg. Er det det samme hva slags såpe jeg bruker? Zalo og grønnsåpe er helt ok? Og så vasker jeg med for eksempel svamp med samme såpe etterpå? Og sikkert skylle godt så det ikke er såperester igjen etterpå. Bruker vanlig ren grønnsåpe jeg. Ikke mer furunål.
lovenemo Skrevet 23. august 2009 #9 Skrevet 23. august 2009 Skurekrem? Varm ovnen først, ha på skurekrem, skrubb lett over, tørk over - ferdig!
Ninen Skrevet 23. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2009 Takk for tipsene! Nå skal ovnen bli ren
lovenemo Skrevet 23. august 2009 #11 Skrevet 23. august 2009 Jif professional ovnsrens er også genial, den tar alt.
kamela Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Skurekrem? Varm ovnen først, ha på skurekrem, skrubb lett over, tørk over - ferdig! Jeg synes skurekremen er vanskelig å bli kvitt og foretrekker grønnsåpevarianten!
Christal Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 Jeg har en relativ ny stekeovn med noen flater som er selvrensende. På de overflatene som ikke er selvrensende bruker jeg å smøre et tynt lag med vanlig grønnsåpe over alt og setter stekeovnen på ca 70C og lar det stå i ca 15-20 min så vasker jeg med varmt vann og vips så er stekeovnen helt ren som ny igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå